شنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۷۳
گزارشگر : جلال حیران نیا
مشاور استاندار کرمانشاه:

هجمه به مساجد نشان‌دهنده ترس است

مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیون و ائمه جماعات، گفت: هجمه به مساجد نشان‌دهنده ترس دشمنان از این مراکز مهم فرهنگی است.

(شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱) ۱۰:۱۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام فاضلی در آیین تجلیل از برترین کانون های مساجد استان کرمانشاه که امروز (21 مهر) برگزار شد با اشاره به نقش مساجد در فعالیت های مهم جامعه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون گفت: همواره طی این سالها مساجد نقش مهمی در پیشبرد امور جامعه داشته اند و در همین راستا همواره در تمام جریاناتی که از سوی دشمن به راه می افتد، شاهد هستیم که نوک پیکان دشمن به سمت مساجد است.

وی افزود: نمونه این هجمه دشمنان را در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که دشمنان مساجد را مورد هجمه قرار داده و به آتش کشیدند.

فاضلی گفت: این هجمه به سمت مساجد نشان دهنده ترس دشمنان از این پایگاه های مهم فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه مساجد همواره مردمی بوده و بایدمردمی بمانند، گفت: مردم باید محور فعالیت های مساجد باشند و امور آن را پیگیری کنند و حاکمیت و دولت ها باید در این بین تسهیل گر انجام امورات و فعالیت های مسجد باشند و نباید به هیچ عنوان مساجد وابسته به دولت شوند.

فاضلی گفت: مساجد باید از سوی حاکمیت و دولت ها حمایت شوند، اما باید ماهیت مردمی آنها حفظ شده و همچنان مردم پای کار فعالیت های آن باشند.

وی با تاکید بر لزوم جذب بیشتر جوانان و نوجوانان در مساجد، گفت: در همین راستا افرادی که به هر عنوان از امام جماعت گرفته تا خادم مسجد باید آموزش های لازم در این زمینه را ببینند و اگر فردی در هریک از ارکان مسجد، جوانان را دلسرد و نسبت به آمدن به مسجد بی انگیزه می کند، باید از مسجد کنار گذاشته شود.

فاضلی با تاکید بر به روز بودن امام جماعت مسجد گفت: ائمه جماعات باید آشنا به مسائل روز بوده و فعالیت بیشتری برای جذب جوانان هر محله به مساجد داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت مساجد در ابعاد مختلف گفت: مساجد نباید به هیچ عنوان تک بعدی بوده و تنها به عبادت اختصاص داشته باشند و باید همانند گذشته تمام فعالیت های مورد نیاز جامعه و پرداختن به مسائل روز جوانان در آن انجام گیرد.

فاضلی با تاکید بر لزوم پیشروی مساجد به سمت استفاده از ابزار و فناوری های روز گفت: به فرموده مقام معظم رهبری اگر مسجد و یا ائمه جماعات در این زمینه مجهز نیستند باید خود را مجهز کرده و به این عرصه ورود کنند و آموزش های لازم را ببینند.

این مسئول در ادامه با اشاره به عملکرد مطلوب و رضایت بخش کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: خوشبختانه کانون ها به سهم خود در سنگر مساجد به ایفای نقش پرداخته اند و توانسته اند تا حد خوبی در جذب جوانان به مساجد و انجام فعالیت های فرهنگی برای آنها نقش آفرینی کنند.

فاضلی تاکید کرد: علی رغم این عملکرد مطلوب، این میزان فعالیت دربرابر افزایش روزافزون هجمه های فرهنگی دشمن کافی نیست و فعالان و جوانان این حوزه باید فعالیت بیشتری داشته باشند.

این مسئول در ادامه اشاره ای هم به اغتشاشات اخیر داشت و آن را توطئه ای محسوس و آشکار از سوی دشمنان دانست و افزود: اما آنچه در توطئه اخیر دشمنان بیش از همه آشکار است تفاوت اخبار فضای مجازی با واقعیت موجود در جامعه است، بطوری که حرف ها و اخبار فضای مجازی از آنچه دربطن و واقعیت جامعه می گذرد کاملا متفاوت است و اینها نشان دهنده مانور دشمن در فضای مجازی و تلاش آنها برای تسخیر ذهن مخاطب از طریق این فضا است.

وی افزود: در حالی درفضای مجازی اخبار بسیار گسترده ای از اغتشاشات منتشر شده و ایران را به سرخط اخبار جهان تبدیل کرده اند که دربطن جامعه جز معدود افرادی که عمدتا از سوی افراد خارج از کشور به عناوین مختلف تطمیع شده اند، کسی در این ماجرا نیست و اینها نشان دهنده این است که باید فکری برای فضای مجازی و انتشار اخبار درست به جوانان شود و کانون ها باید در این بین واقعیت ها و اخبار درست را به گوش جوانان و نوجوانان برسانند و در این جنگ نابرابر رسانه ای با قدرت بیشتری به نبرد بپردازند.

نهضت "بازگشت به مسجد" در کشور درحال شکل گیری است

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هم در این جلسه با تاکید بر اینکه مساجد باید محور فعالیت های جامعه باشند گفت: فلسفه وجودی کانون ها هم همین است که مساجد را به مرکز فعالیت های جامعه تبدیل کنند.

کلات پور از ایجاد و اجرای نضهت "بازگشت به مسجد" در کشور با توجه به رویکرد دولت و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: این نهضت در استان کرمانشاه با اجرای طرح ملی "باران برکت" درحال شکل گیری است و در تلاش هستیم که با قدرت آن را ادامه دهیم.

وی در ادامه با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد و قدردانی از مدیران این کانون ها گفت: مدیران کانون ها باید با تلاش و قدرت بیشتری پای کار بوده و فعالیت های خود را گسترش داده و جوانان و نوجوانان بیشتری را جذب مساجد کنند.

انتهای پیام

(شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱) ۱۰:۱۹
https://news.masjed.ir/u/Rjf
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید