چهارشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۶۷
گزارشگر : جلال حیران نیا
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛

امام جماعت محور وحدت بسیج و کانون‌ است

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه امام جماعت محور وحدت ارکان مساجد به ویژه بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری است، گفت: هم‌افزایی ارکان و تشکل‌های مسجدی موجب می‌شود در مسجد و محله خدمات به صورت مطلوب به مردم ارائه شود.

(چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱) ۱۰:۱۹

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به دستاوردهای تعامل میان ارکان مسجد در پیشبرد و رونق فعالیت های آن، اظهار کرد: امام جماعت به عنوان مدیر مسجد و محور فعالیت مسجد و محله، نقش بسزایی در هم افزا نمودن ارکان و تشکل های مسجدی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه حضور بایسته و مطلوب امام جماعت و تعامل سازنده با ارکان مسجد در رونق بخشی خانه های خدا موثر است، بیان کرد: اگر امام جماعت مسجد ارتباط مناسب و تعامل دوسویه با اعضای هیئت امنا، خادم، فعالان فرهنگی و کانون فرهنگی هنری، پایگاه بسیج و فرهیختگان مسجد و محله داشته باشد و بتواند از تفکر، نوآوری و ایده های بدیع ایشان بهره ببرد، در رونق بخشی مسجد موفّق خواهد شد.

وی ابراز کرد: درصورتی که ارکان و تشکل های فعال در مسجد در تصمیم سازی، تصمیم گیری، برنامه ریزی و اجرای برنامه های مسجد سهیم شوند و از نظرات و ایده های قشر نوجوان و جوان استفاده مطلوب شود، به طور قطع  چنین امری در موفقیت روزافزون مسجد مفید و مؤثر است.

حجت الاسلام ذاکر به دیگر دستاوردها و رهاوردهای تعامل و هم افزایی در مسجد اشاره و خاطر نشان کرد: در چنین مساجدی، حضور نوجوانان و جوانان پررنگ تر می شود و فعالان مسجدی با انگیزه بیشتر در مساجد فعالیت می کنند و دوستان خودشان را نیز برای فعالیت در مسجد دعوت می کنند، زیرا با ورود قشر نوجوان و جوان در تصمیم گیری ها، برنامه های مسجد از رنگ و بوی خاص و قالب زیبا و محتوای باکیفیت برخوردار می شود.

وی در ادامه گفت: همچنین تعامل میان ارکان مسجد و سهیم بودن نوجوانان و جوانان در فعالیت ها موجب می شود که والدین، فرزندانشان را تشویق و ترغیب به حضور در مسجد نمایند و از موثر بودن آنها در فعالیت های فرهنگی دلگرم شوند.

 

نقش آفرینی امام جماعت زمینه ساز همدلی در محله

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه نقش آفرینی و محور قرار گرفتن امام جماعت زمینه ساز انسجام، همدلی میان نمازگزاران و اهالی محله می شود، تاکید کرد: محور قرار گرفتن امام جماعت در فعالیت های مسجد و محله موجب می شود که مردم وی را به عنوان مامن و پناهگاه محله بدانند و معضل موازی کارها، موانع فعالیت و انحرافات احتمالی در برنامه های فرهنگی مساجد برطرف شده و همدلی و هم افزایی در برنامه ها بیشتر می شود.

حجت الاسلام ذاکر با بیان اینکه محور قرار گرفتن امام جماعت در فعالیت ها موجب اعتماد مردم به روحانی شایسته و زمینه ساز جلب و جذب کمک های مردمی و زمینه ساز رشد و شکوفایی فعالیت های اهالی محله می شود، گفت: اگر کارگزاران مسجدی مانع محوریت امام جماعت در فعالیت های مسجد شود، به طور قطع از محسناتی که با مدیریت امام در مسجد و محله ایجاد می شود، محروم می شود.

 

تعامل؛ زمینه ساز خدمت رسانی مطلوب

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با یادآوری دیگر دستاوردهای تعامل میان ارکان و تشکل های فعال در مسجد، تصریح کرد: در مقاطعی همچون بحران ها، فتنه ها، بلاهایی طبیعی همچون سیل و زلزله همواره شاهد بیشترین خدمات و بهترین راهکاره ها از سوی مساجدی که ارکان آن با هم افزایی داشته اند، بوده ایم و این تعامل زمینه ساز موفقیت مسجد بوده است.

وی اضافه کرد: در واقع می توان گفت یکی از مولفه هایی که موجب شده مسجدی موفق باشد به دلیل تعامل خوب و هم افزایی سازنده میان ارکان مسجد با امام جماعت بوده است و این تعامل موجب خدمت رسانی مطلوب آن مسجد در محله می شود.

پایان پیام/
(چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱) ۱۰:۱۹
https://news.masjed.ir/u/Rhi
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید