سه شنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۴
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۳۹
گزارشگر : جلال حیران نیا
گزارش شبستان از مسجد امام حسن مجتبی(ع)؛

مسجدی که حامی جوانان در کسب و کار است

مسجد امام حسن مجتبی(ع) در دوره کرونا همچون دوره دفاع مقدس قرارگاه مبارزه و ایستادگی بود؛ این خانه خدا در اشتغال‌زایی برای جوانان و همراهی با پلیس در تامین امنیت محله موفق عمل کرده است.

(سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱) ۰۹:۴۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، مسجد امام حسن مجتبی (ع) (واقع در تهران، میدان امامت) جزو مساجدی است که در دوره شیوع ویروس کرونا حیاط و دفتر پایگاه بسیج خواهران و برادران آن تبدیل به کارگاه خیاطی شد و روزانه سه هزار عدد ماسک تولید می کرد. حجت الاسلام سید محمد یزدی در این خصوص به خبرنگار شبستان گفت: این کار علاوه بر اینکه در زمان خود تولید شغل کرد و در مقابله با بیماری کرونا بسیار موثر بود، نتیجه بزرگ تری نیز داشت: ایجاد شغل ثابت برای دو بانوی سرپرست خانوار.

 

اشتغال آفرینی از نتایج فعالیت جهادی در دوره کرونا بود

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) افزود: کمک های مردمی ای که در دوره شیوع ویروس کرونا برای راه اندازی کارگاه خیاطی در این مسجد جمع شد ما را به این فکر انداخت که در صورت تعطیل شدن تولید ماسک می توان با کمک خیرین و نمازگزاران این خانه خدا، دو عدد دستگاه چرخ خیاطی را در اختیار نیازمندان قرار داد تا با آنها بتوانند برای خود کسب و کاری راه بیاندازند. همین موضوع موجب اعلام فراخوانی برای این کار شد تا اینکه از میان ۱۲ متقاضی سرانجام دو بانو را که هم سرپرست خانوار بودند و همه سایر شرایط شروع این کار را داشتند، انتخاب کردیم و اکنون آن دو در زیرزمین مسجد امام حسن مجتبی (ع) کارگاه خیاطی راه انداختند. در آغاز فعالیت این واحد تجاری، به مدت شش ماه هیچ اجاره ای از این دو بانو دریافت نکردیم و الآن حدود چهار ماه است اجاره ای که بسیار کمتر از اجاره معمول چنین واحدی است، دریافت می کنیم. تولید مانتو کار این دو بانوی سرپرست خانوار است.

 

پرداخت وام اشتغال‌زایی به جوانان جویای کار

کار بزرگ دیگری که اهالی مسجد امام حسن مجتبی (ع) در زمینه تولید اشتغال و خدمت کریمانه به نیازمندان انجام داده اند، اهدای وام های کوچک به منظور راه اندازی کسب و کار است که تا کنون 26 وام پرداخت و برای ده‌ها نفر اشتغال آفرینی شده است. حجت الاسلام یزدی در این باره اظهار کرد: یکی از کارکردهای مهم مساجد دستگیری از نیازمندان و زمینه سازی برای ازدواج است، وقتی جوانی کار داشته باشد آنگاه با اطمینان بیشتری سراغ ازدواج و تشکیل خانواده می رود.

 

اهالی مسجد امام حسن مجتبی (ع) همه ساله به مناسبت دفاع مقدس نیز یک یادواره باشکوه با همکاری مساجد امام زمان(عج)، کمیل، انصارالحسین(ع)، جعفر صادق(ع)، لیله القدر و امام حسین(ع) برگزار می کنند که امسال این یادواره در شام شهادت امام رضا (ع) و در مسجد امام جعفر صادق (ع) و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

برگزاری یادواره شهدا با همکاری شبکه مسجدی ها

اهالی مسجد امام حسن مجتبی (ع) به منظور برگزاری این یادواره شهدا که با همکاری شبکه ای از مساجد برگزار می شود، هدایایی نیز برای خانواده معظم شهدا تهیه می کنند؛ به گفته حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم حمیدی، امام جماعت مسجد انصارالحسین (ع) خیابان پنجم نیروی هوایی، امسال حدود ۲۰۰ میلیون تومان به برگزاری این مراسم اختصاص یافت. نمایشگاه دفاع مقدس نیز امسال با عنوان «خیابان شهادت»  شامل تاریخ نگاری هشت سال جنگ تحمیلی با نام و عکس و زندگی نامه و وصیت‌نامه شهدای مسجد امام حسن مجتبی (ع) و مساجد امام زمان (عج)، کمیل، انصارالحسین (ع)، انبیا(ع)، جعفر صادق(ع)، لیله القدر و امام حسین (ع) برپا و در پایان، آلبوم عکسی از شهدای این مساجد به تمام شرکت کنندگان اهدا شد.

 

مسجد امام حسن مجتبی (ع) در تابستان امسال طرح نشاط و تعالی را با رویکرد جهاد تبیین برگزار کرد که طی آن در مجموع با برگزاری کلاس های متنوع در رشته های قرآنی، هنری، ورزشی و تفریحی، سعی شد کودکان، نوجوانان و جوانان با ابعاد جهاد تبیین در اندیشه مقام معظم رهبری آشنا شوند. مراسم تقدیر از فعالان این مسجد در کلاس های تابستانی، در نهم ربیع الاول، همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) (پنجشنبه، 14 مهر ماه) پس از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می شود.

 

کمک ماهیانه به نیازمندان

مسجد امام حسن مجتبی (ع) از جمله مساجد منطقه 13 است که همکاری خوب و مستمری با هیئت رزمندگان اسلام دارد و سخنرانانی همچون حجج اسلام والمسلمین سید حسینی قمی و مهدی ماندگاری و مداحانی همچون سید مجید بنی فاطمه و حسین حدادیان، هر سال در یکی دو مناسبت در این مسجد، سخنرانی و مداحی می کنند. همین موضوع موجب شده است جلسات هفتگی این مسجد که توسط هیئت شهدای مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود، با استقبال خوبی از سوی مردم همراه شود. نتیجه اصلی این فعالیت های هیئتی، جمع آوری کمک های مردمی برای حمایت ماهیانه از 150 خانواده نیازمند و تحت پوشش خیریه این مسجد است.

 

نکته بسیار مهم درباره مسجد امام حسن مجتبی (ع) این است که بسیجیان آن حضور فعالی در تمام برنامه های انقلابی دارند که آخرین مورد آن، تامین امنیت منطقه تهران نو و نیروی هوایی در آشوب های اواخر شهریور ماه و مهرماه امسال بود به طوری که به لطف خدا هیچ گونه بی حرمتی یا آسیبی به مساجد و حسینیه های این منطقه وارد نیامد. در واقع بصیرت و بیداری اهالی این مسجد و سایر مساجد اجازه هیچ گونه اخلال گری به دشمنان انقلاب اسلامی را نداده است.

 

 

پایان پیام/397
(سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱) ۰۹:۴۴
https://news.masjed.ir/u/Pud
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید