یکشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۸
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۳۱
گزارشگر : جلال حیران نیا
امام جماعت مسجد حضرت امیرالمومنین(ع)؛

برگزاری سالگرد درگذشت آیت‌الله مغیثی

حجت الاسلام پشتکوهی گفت: اولین سالگرد درگذشت آیت‌الله عباس مغیثی که ۶۵ سال امامت جماعت مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) را بر عهده داشت، ۱۳ مهرماه برگزار می‌شود.

(یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱) ۱۰:۴۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام «امیر پشتکوهی» در گفت‌ و‌ گو با شبستان با بیان اینکه مراسم سالگرد درگذشت آیت الله عباس مغیثی، امام جماعت مسجد حضرت امیرالمومنین (ع)، روز چهارشنبه، 13 مهر ماه از ساعت 10 صبح تا اذان ظهر در مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) محله دزاشیب تهران برگزار می شود، اظهار کرد: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام هاشمیان و مداحی چند تن از ذاکران اهل بیت (ع) برگزار می شود.

امام جماعت مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) افزود: مرحوم آیت الله مغیثی حدود 65 سال امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشت و از شاگردان آیت الله محمدتقی آملی، آیت الله سید احمد خوانساری و آیت الله شعرانی و از مدرسان اخلاق و سطوح حوزه علمیه تهران بود.

وی افزود: مرحوم آیت الله آقای مغیثی جزو ائمه جماعات ممتاز و تراز مساجد بود که همه روزه با حضور در مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) نماز جماعت را اقامه می کرد. ضمنا ایشان در خدمت رسانی به نیازمندان در مناطق مختلف شهر تهران بسیار فعال بود.

حجت الاسلام پشتکوهی در ادامه با بیان اینکه پس از دو ماه عزاداری در ماه های محرم و صفر که با حضور باشکوه مردم برگزار شد، کار تعمیر و نقاشی مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) از ابتدای ماه ربیع الاول آغاز شد، گفت: انجام این کار به زودی به پایان می رسد و دوباره نماز جماعت اقامه و سایر برنامه ها در مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) اجرا می شود.

وی افزود: طی این مدت نماز جماعت در تکیه بزرگ دزاشیب که در فاصله 300 متری مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) واقع شده است، اقامه می شود. 

یادآور می شود، آیت‌ الله عباس مغیثی، تولیت و امام‌جماعت مسجد امیرالمومنین(ع) دزاشیب، مهرماه ۱۴۰۰ درگذشت.

پایان پیام/
(یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱) ۱۰:۴۸
https://news.masjed.ir/u/Pt8
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید