سه شنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۸
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۱۲
گزارشگر : جلال حیران نیا
حجت‌الاسلام کمال خداداده اعلام کرد:

رقابت نمایندگان مساجد در مسابقات مدهامّتان

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامّتان» طی روزهای ۱۲ تا ۱۵ مهرماه سال جاری با رقابت ۱۵۰ نفر به میزبانی شیراز خبر داد.

(سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱) ۱۵:۰۸
حجت‌الاسلام کمال خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامّتان» طی روزهای ۱۲ تا ۱۵ مهرماه سال جاری با رقابت ۱۵۰ نفر به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

مسابقات قرآنی مدهامّتان چیست؟

وی با بیان اینکه این رویداد قرآنی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و در رده‌های سنی ۷ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود، گفت: در مرحله استانی این مسابقات در مجموع ۱۵ هزار نفر از اعضای کانون‌های مساجد به رقابت پرداختند و نفرات برتر راهی مرحله کشوری شدند.

رقابت شرکت‌کنندگان در ۶ رشته

خداداده اضافه کرد: این مسابقات در ۶ رشته برگزار می‌شود که در بخش آقایان مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، اذان، ترتیل و حفظ کل برگزار خواهد شد و در بخش بانوان نیز در رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق به رقابت می‌پردازند.

داوران، اساتید سطح یک قرآنی هستند

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: ۱۰ داور از اساتید و داوران سطح یک قرآنی کشور، این مسابقات را داوری می‌کنند. همچنین ناظر ستاد عالی مسابقات قرآن کریم کشور نیز در زمان برگزار مسابقات حضور خواهد داشت.

برگزاری مسابقات در حرم حضرت شاهچراغ (ع)

وی بهره‌مندی شیراز از وجود با برکت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) را یکی از دلایل انتخاب این شهر برای میزبانی مسابقات قرآنی مدهامّتان دانست و گفت: مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات روز ۱۲ مهرماه در مسجد نصیر الملک شیراز برگزار می‌شود و مسابقات نیز در بخش برادران در آستان حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) و بخش بانوان در حرم سید علاءالدین حسین (ع) برگزار می‌شود.

خداداده از تشکیل پنج کمیته در راستای اجرای باشکوه مسابقات خبر داد و بیان کرد: کمیته‌های اسکان و پذیرش، مسابقات و داوری، مالی و پشتیبانی، اجرایی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس تشکیل و موارد مربوطه بررسی و تبادل نظر شده است.

آغاز دوره شانزدهم بلافاصله بعد از اختتامیه

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در پایان خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری مراسم اختتامیه، به صورت رسمی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان در مرحله شهرستانی آغاز خواهد شد.

پایان پیام/

 

(سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱) ۱۵:۰۸
https://news.masjed.ir/u/z3b
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید