چهارشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۴
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۴۹۱
گزارشگر : جلال حیران نیا
محکومیت هتک حرمت مساجد در حومه پاریس

بیانیه اتحادیه جهانی علمای مسلمان

اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت هتک حرمت مساجد و مراکز عبادی، آتش‌سوزی اخیر در مسجدی در حومه پاریس را جنایتی شنیع علیه مقدسات دانست.

(چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱) ۱۱:۴۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه جهانی علمای مسلمان، علی قره‌داغی، دبیرکل این اتحادیه حمله به مساجد و اماکن عبادی را به شدت محکوم کرد و آن را جنایتی شنیع علیه مقدسات دانست. 

این اتحادیه در  این بیانیه حمله به مساجد و عبادتگاه‌ها را در هر نقطه‌ای به شدت محکوم و اعلام کرد: «این اتحادیه حمله به مساجد در فرانسه و سایر اماکن را به شدت محکوم می‌کند و تروریست‌های نژادپرست را مسئول آتش‌سوزی مسجدی در حومه پاریس و تجاوزات دیگر به مسلمانان می‌داند». 

در بیانیه دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان، حادثه آتش زدن مسجد «رامبویه» واقع در حومه پاریس محکوم شده و آمده است: «هدف قرار دادن خانه‌های خدا و کشتن نمازگزاران، عملی جنایت‌کارانه و خطرناک است و در شریعت، قانون و عرف آسمانی قابل توجیه نیست، مگر از سوی گروهی تندرو و  منحرف که برای تضعیف خانه‌های خدا تلاش می‌کنند».

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: «ما بر حرمت تعرض به مقدسات دینی تأکید می‌کنیم و معتقدیم این امر در همه ادیان آسمانی حرام است، زیرا چنین اقداماتی که مقدسات را هدف قرار می‌دهد، تنها در خدمت دشمنان بشریت و افراطیونی است که می‌خواهند آتش نزاع بین مردم ایجاد کنند».

علی قره‌داغی در این بیانیه از مقامات فرانسه خواست که از مساجد مسلمانان محافظت کنند و با افزایش اقدامات ضد مسلمانان در این کشور مقابله کنند و همچنین، در قبال عاملان قاطع باشند و تدابیر امنیتی برای جلوگیری از هرگونه حمله به اماکن مذهبی و عبادت‌گاه‌های اسلامی اتخاذ کنند. 

به دنبال وقوع آتش در مسجد «رامبویه» در یکی از نواحی پاریس و  اخبار حاکی از مجرمانه بودن این اقدام، سیاست‌مداران و فعالان فرانسوی این حادثه را محکوم کردند.

در شبکه‌های اجتماعی نیز بخش‌هایی از فیلم آتش‌سوزی مسجد منتشر و در آن نشان داده شده است که بخش‌های مهمی از این مسجد سوخته و خسارت های زیادی را به بار آورده است.

شاهدان عینی نیز گزارش دادند: دو فرد هنگام آتش‌سوزی بلافاصله از خیمه نماز بیرون آمدند و تولیت مسجد نیز این امر را تأیید کرده است.

جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه نیز خواستار تحقیق درباره این مسئله و روشن شدن موضوع و دستگیری عاملان این حادثه شد. وی همچنین با مسلمانان فرانسه ابراز همدردی کرد.

انتهای پیام/

(چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱) ۱۱:۴۴
https://news.masjed.ir/u/yAm
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید