چهارشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۰
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۴۷۶
گزارشگر : جلال حیران نیا
امام جماعت مسجد هدایت اعلام کرد

کمک مالی اهالی یک مسجد به پیاده‌روی اربعین

حجت‌الاسلام تهرانی گفت: کمک‌های مردمی برای مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به صورت مستمر در مسجد هدایت صورت می‌گیرد و بیش از یک میلیارد تومان برای اربعین امسال جمع‌آوری شده است.

(چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱) ۱۱:۵۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام والمسلمین «علی ریخته‌گرزاده تهرانی» در گفت‌ و‌ گو با شبستان با بیان اینکه اربعین حسینی به شعار شیعیان در دنیا تبدیل شده است، اظهار کرد: برای رساتر و بلندتر شدن صدای این شعار و محتوای بزرگ آن در سطح دنیا باید تک تک شیعیان تلاش کنند. قطعا اهالی مساجد و هیئت ها و از همه مهم تر روحانیون و مبلغان دینی بیشترین وظیفه و رسالت را در این زمینه دارند.


امام جماعت مسجد هدایت (واقع در تهران، خیابان جمهوری اسلامی، بعد از چهارراه استانبول) افزود: حدود ۱۰ سال است جمع آوری کمک های مردمی برای مراسم پیاده روی اربعین به صورت مستمر در این مسجد انجام می شود و یک صندوق نیز در شبستان این خانه خدا برای این کار قرار داده شده است.

 

وی اضافه کرد: اهالی مسجد هدایت و بازاریان منطقه جمهوری و بازار لاله زار بیش از یک میلیارد تومان برای برگزاری پیاده روی اربعین حسینی در سال 1401 کمک کرده اند که میزان این مبلغ نسبت به سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

 

ریخته گر زاده تهرانی ادامه داد: مسجد هدایت به مناسبت اربعین حسینی همچون مناسبت های فاطمیه و صادقیه، در تامین هزینه های مربوط به اعزام مبلغ فعالیت دارد و امسال با هزینه این مسجد پنج مبلغ به مدت ۱۰ روز در کربلا و در مسیر پیاده روی اربعین تبلیغ دین و پاسخگویی به سوالات شرعی و مذهبی زائران را انجام می دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: اهالی مسجد هدایت امسال نیز در قالب تهیه شربت و شیرینی و آب معدنی و اطعام شرکت کنندگان در مراسم جاماندگان اربعین حسینی در تهران مشارکت دارند و حدود ۱۰۰ میلیون تومان به این منظور هزینه می کنند.

 

پایان پیام/
(چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱) ۱۱:۵۰
https://news.masjed.ir/u/yyd
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید