دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۲
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۴۶۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
گفتگوی ویژه

به مناسبت درگذشت آیت‌الله سعادت مصطفوی‌(ره)

حجت الاسلام محسن کرمانی گفت: برجسته ترین خصوصیات شخصیتی این عالم بزرگوار «بصیرت» ایشان بود. ایشان در «فتنه ۸۸» موضع خود را در قبال فتنه‌گران مشخص نموده و حتی درب مسجدجامع نیاوران را به روی بسیجیان گشوده بودند.

(دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱) ۱۷:۲۲
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، در پی درگذشت عالم ربانی، فیلسوف، دانشمند و امام جماعتِ مسجدجامع نیاوران، آیت‌الله سیدحسن سعادت مصطفوی(ره)، گفت و گویی درباره سجایای علمی و اخلاقی آن عالم فقید، با حجت‌الاسلام و المسلمین «محسن کرمانی» مدیر ناحیه شهید باهنر(ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد(شمیرانات) انجام داده‌ایم که در ادامه‌ می‌خوانید.
 
حجت الاسلام محسن کرمانی با بیان اینکه مرحوم آیت الله سیدحسن سعادت مصطفوی(ره) قریب به ۵۰ سال امام جماعت مسجد جامع نیاوران بودند، گفت: ایشان بر دلها مدیریت می‌کردند. امروز صبح که به مسجد جامع نیاوران رفته بودم احساس کردم مردم با عشق و علاقه خاصی در مسجد حاضر شده و از شنیدن خبر ارتحال ایشان بسیار ناراحت بودند.
 
وی افزود: ارتباط ایشان با مردم بسیار صمیمی بود و آن «مدیریت بر محله» را که همواره در «مرکز رسیدگی به امور مساجد» از آن یاد می‌کنیم، به طریق  ویژه‌ای اجرا می‌نمودند.
 
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد شمیرانات گفت: بارها از طریق مرکز رسیدگی به امور مساجد، موسسه امام خمینی(ره)، دانشگاه امام صادق(ع) و سایر نهادها قرار بود برای ایشان مراسم تجلیل برگزار شود که ایشان مخالفت کرده و گفته بودند: حالاتی که ممکن است از طریق این گونه مراسمات در انسان حاصل شود برای ما خطرناک است و من ترجیح می‌دهم خودم را در معرض اینگونه بهجت‌های دنیوی قرار ندهم.
 
 حجت الاسلام محسن کرمانی در ادامه افزود: ایشان عالمی وارسته و متقی بودند و در علم فلسفه متبحر و از مدرسین کم نظیر تهران در این حوزه بودند. این عالم فقید همچنین از دوستان و هم بحث‌های معلم شهید مرتضی مطهری بودند. البته رفاقت بین ایشان به قبل پیروزی از انقلاب اسلامی باز می‌گردد.
 
وی ادامه داد: مرحوم آیت الله مصطفوی مورد عنایت و وثوق حضرت امام رحمت الله علیه نیز بودند و پس از پیروزی انقلاب، مسئولیت‌هایی به ایشان سپرده می‌شود. شاید برجسته ترین خصوصیات شخصیتی این عالم بزرگوار «بصیرت» ایشان باشد. ایشان در «فتنه ۸۸» موضع خود را در قبال فتنه‌گران مشخص نموده و حتی درب مسجدجامع نیاوران را به روی بسیجیان گشوده بودند، طوری که آن‌ها، شب ها در مسجد استراحت می‌کردند. به طوری که نقل می‌کنند، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) این کار مرحوم مصطفوی را مورد تقدیر قرار می‌دهند.

 

 مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان گفت: مراسم تشییع این عالم بزرگوار، روز سه شنبه هشتم شهریور ماه ساعت ۹ صبح از درب تکیه نیاوران برگزار می‌شود.

(دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱) ۱۷:۲۲
https://news.masjed.ir/u/ywg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید