یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۴۶۲
گزارشگر : جلال حیران نیا
امام جماعت مسجد اعصار اعلام کرد

پیگیری مصوبات رئیس جمهور در مساجد هرندی

حجت‌الاسلام کمالی گفت: با برگزاری نشست مسجدی‌های محله هرندی تهران، مصوبات بازدید آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور از این محله با جدیت و در محورهای محرومیت‌زدایی مالی و فرهنگی دنبال می‌شود.

(یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱) ۱۶:۱۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن کمالی» در گفت‌ و‌ گو با شبستان با بیان اینکه نشست هایی که میان ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه و هیئت امنای مساجد محله هرندی تهران در پی بازدید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان تشکیل می شد، نتایج بسیار خوبی در پی داشته است، اظهار کرد: در همین راستا امشب (یکشنبه، ششم شهریور ماه) نشستی از ساعت ۲۱ تا ۲۳ با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در این مسجد برگزار می شود.

 

امام جماعت مسجد اعصار (واقع در تهران، خیابان صاحب جمع، نرسیده به میدان شوش) افزود: دستور اصلی این نشست بررسی کمک رسانی بیشتر به دانش آموزان نیازمند ساکن در محله هرندی است و در همین راستا کارگروهی نیز تشکیل شده تا کودکانی که به دلیل مشکل مالی نمی توانند ادامه تحصیل دهند، شناسایی و از کمک های لازم برای امکان ادامه تحصیل بهره مند شوند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه، علی‌رغم فقر مالی، فقر فرهنگی نیز موجب شده برخی از خانواده ها مانع از ادامه تحصیل فرزندان‌شان شوند که در این زمینه ائمه جماعات مساجد و مبلغان دینی که در مساجد و هیئت های مذهبی محله هرندی حضور می یابند، تلاش های مستمر و بسیار در رفع این مانع برای کودکان انجام می دهند.

 

وی تاکید کرد: از محل مصوبات آیت الله رئیسی و همچنین پیگری های ائمه جماعات مساجد و برخی از فعالان فرهنگی محله هرندی، ناحیه مقاومت بسیج سپاه محمد رسول الله (ص) و بنیاد مستضعفان با همکاری خیران ۲۰۰ بسته کامل لوازم التحریر و کیف مدرسه در اختیار دانش آموزان محله هرندی در آستانه سال تحصیلی جدید قرار می گیرد.

 

کمالی در ادامه ابراز کرد: از زمانی که آیت الله رئیسی از محله هرندی بازدید کرده است ضمن نوسازی بخش های متعدد این محله و مقابله با بزهکاران، کمک های مالی مطلوبی نیز به نیازمندان این محله صورت گرفته است که بخش عمده این کمک ها با محوریت مساجد به دست نیازمندان می رسد. بر همین اساس تقریبا هر دو ماه یک بار هر یک از مساجد محله هرندی، ده‌ها بسته ارزاق را به دست خانواده های نیازمند می رسانند  ما نیز در مسجد عصار در سال جاری، ۳۰۰ بسته ارزاق میان نیازمندان توزیع کرده ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: مساجد محله هرندی همچنین برنامه ریزی خوبی برای ارتقای وضعیت فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه و علم آموزی میان اهالی این محله انجام داده اند و بر همین اساس هر ماه حدود سه هزار جلد کتاب میان اقشار مختلف مردم در این محله توزیع می شود.

 

پایان پیام/
(یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱) ۱۶:۱۵
https://news.masjed.ir/u/yvj
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید