یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۳
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۴۵۹
گزارشگر : جلال حیران نیا
گزارش

کارآفرینی برای نوجوانان در مسجد مفتخر

کانون فرهنگی هنری سیدالشهداء(ع) در منطقه شمیران و در تعامل با مدارس، توانسته جمع کثیری از نوجوانان دختر و پسر را جذب فعالیت‌های مسجدی کند؛ آموزش مهارت‌های کسب و کار و انجام فعالیت‌های فرهنگی از خدمات این کانون برای مخاطبان کم‌سن و سال خود است.

(یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱) ۱۰:۲۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری شبستان، مسجد «مفتخر» در محله قیطریه، خیابان شهید اندرزگو واقع شده است، این مسجد ۵۳ سال پیش در این منطقه ساخته شد و در حال حاضر یکی از مساجد فعال شمال تهران به شمار می‌رود.

 

مسجد مفتخر علاوه بر اینکه پایگاهی برای عبادت مردم محسوب می شود، مرکزی جامع است که در حوزه های فرهنگی، مذهبی، علمی و پژوهشی در سطح منطقه شمیران فعالیت می‌کند و تعامل با همه حوزه‌های فرهنگی از جمله مدرسه، خانواده، جوانان در اولویت برنامه های آن است. کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع) این مسجد در منطقه شمال تهران، توانسته بسیاری از نوجوانان و جوانان را جذب برنامه های فرهنگی و مذهبی کند، به گونه ای که بسیاری از آنها برنامه های این مسجد را به دیگر مراکز فرهنگی ترجیح می دهند. 

 

حجت الاسلام«صادق غلامی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع) مسجد مفتحر واقع در بلوار اندرزگو، اظهار کرد: کانون مسجد با الهام از آموزه های قرآن کریم، مکتب اهل بیت(ع) و ارزش های انقلاب اسلامی و با بهره گیری از حضور علماء، استادان، اندیشمندان، فرهیختگان، بسیجیان، کادر مؤمن، شایسته و متدین، سعی دارد در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ ناب اسلامی در جامعه، به ویژه میان کودکان و نوجوانان منطقه شمیران فعالیت نماید.

 

امام جماعت مسجد مفتخر بیان کرد: در ایام تابستان که فصل اوقات فراغت است، سعی کرده ایم که دوره های «تعالی و تربیت» را برای ۳۰۰ متربی دختر و پسر در گروه سنی ۷ تا ۱۶ سال را در کانون فرهنگی هنری سیدالشهداء(ع) برگزار کنیم و در این دوره حلقه های معرفتی، کلاس های هنری، فعالیت های مهارتی، علمی، خیاطی، آشپزی به دختران شرکت کننده آموزش داده می شود.

 

وی تاکید کرد: برای شرکت کنندگان پسر نوجوان نیز دوره های عکاسی، تعمیر کولر آب، کارگاه فیلم‌برداری با تلفن همراه، جوشکاری، کارگاه های آموزش فنی و الکترونیک، نرم افزارهای رایانه، اردوهای جهادی برگزار می شود، تا در زمینه کارآفرینی مهارت کسب کنند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع) مسجد مفتخر واقع در بلوار اندرزگو با اشاره به دیگر رویکردهای کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع) مسجد مفتخر، گفت: مرکز مشاوره در کانون این مسجد با رویکرد اسلامی و با همکاری بنیاد ملی خانواده راه اندازی شده است که در زمینه مقدمات ازدواج، مشکلات نوجوانان، برگزاری همایش های خانواده با حضور استادان برجسته دانشگاهی فعالیت می کند.

 

امام جماعت مسجد مفتخر با بیان اینکه برنامه های فرهنگی کانون سیدالشهدای مسجد مفتخر در مکان های باز و پارک قیطریه هم برگزار می شود، ادامه داد: از این طریق برای نونهالان و نوجوانانی که با مسجد ارتباط داشته اند، برنامه های مختلفی تدارک می بینیم تا ارتباط آنها با مسجد حفظ شود و در مناسبت های مختلف با تهیه هدایای نقدی و غیرنقدی و اهداء به آنها توسط مربیان کانون سعی می کنیم، برای آنها اوقات شاد و مفرحی را رقم بزنیم.

 

وی افزود: تعامل با مدارس پیرامون مسجد نیز یکی از برنامه های مورد توجه بوده است، به گونه ای که برنامه های فرهنگی مدارس را به صورت رایگان و یا با تخفیف ویژه برگزار می کنیم، ضمن اینکه برای والدین نیز کارگاه های دانش افزایی و تربیت فرزند و به صورت هفتگی همایش تربیتی مهارت های محبت افزایی همسرانه با حضور دکتر سعید عزیزی،مشاوره خانواده در این مسجد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام غلامی مهد و پیش دبستانی «رضوان» وابسته به کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا (ع) مسجد مفتخر را از بخش های این مسجد نام برد و گفت: روش تربیتی این مهد، آموزش مفاهیم قرآنی در قالب داستان، نمایش و بازی های کودکانه است و مفاهیمی که در این مهد و پیش دبستانی آموزش داده می شود، همان مباحثی است که کودک و خانواده او در زندگی روزمره با آن مواجه هستند. همچنین، در مهد رضوان علاوه بر رشد و شکوفایی کودکان، به مادران بسته محتوایی ارائه می شود و خوشبختانه این مهد و پیش دبستانی با استقبال خانواده ها برای حضور فرزندانشان روبرو است.

 

امام جماعت مسجد مفتخر یکی دیگر از رویکردهای این مسجد را کمک رسانی به اقشار محروم نام برد و خاطرنشان کرد: خیریه امام حسن مجتبی(ع) در دوران کرونا به افرادی که در این بحران دچار آسیب شدند، خدمات مختلفی ارایه می داد به گونه ای که توزیع بسته های معیشتی، بُن های فصلی، توزیع بُن خواربار و کمک های نقدی بخشی از این خدمات بوده است. ضمن اینکه در حال حاضر نیز به 110 خانواده نیازمند تحت پوشش هم به صورت ماهیانه سبد معیشتی اهدا می شود.

 

 

پایان پیام/
(یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱) ۱۰:۲۳
https://news.masjed.ir/u/yv5
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید