سه شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۶
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۴۴۵
گزارشگر : جلال حیران نیا
با همکاری مساجد محلات ایران و آبشار انجام می‌شود

اجرای نهضت انس با صحیفه سجادیه

حجت‌الاسلام معزی با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر انس مردم با صحیفه سجادیه، گفت: مساجد محلات ایران و آبشار در اجرای نهضت این انس در ایام شهادت امام سجاد(ع) با هم همکاری می‌کنند.

(سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱) ۰۹:۲۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد: حجت الاسلام والمسلمین «مهدی معزی» در گفت‌ و‌ گو با شبستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر موضوع انس بیشتر مردم با کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه تاکید کرده اند، اظهار کرد: رهبر معظم انلقاب اسلامی در سال ۱۳۹۶ توصیه به خواندن دعای پنجم صحیفه سجادیه کردند: «من به شما عزیزان توصیه میکنم که با صحیفه‌ی سجادیه انس بگیرید، دعای پنجم صحیفه‌ی سجادیه را مکرر در مکرر بخوانید. این دعای پنجم صحیفه‌ی سجادیه مال ماست. همه‌ی ادعیه‌ی صحیفه‌ی سجادیه همین طور است. آنجائی که ما را به یاد مرگ می‌اندازد، آنجائی که ما را از لغزشها برحذر میدارد، آنجائی که عظمت معنویت دستگاه الهی را، از پیغمبر و یاران و ملائکه‌ی الهی را به رخ ما میکشد، اینها همه‌اش برای ما استحکام‌بخش است.»

 

امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) (واقع در تهران، خیابان ایران، خیابان گوته) افزود: ما در همان زمان شروع به برگزاری سلسله نشست هایی با موضوع شرح صحیفه سجادیه با محوریت دعای پنچم آن در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) کردیم و چند نوبت نیز مسابقه با محوریت این دعا در این مسجد برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری همچنین در روزهای آغازین نخست شیوع بیماری کرونا توصیه به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه کردند: «اگر به طور مشخص هم آدم بخواهد توصیه کند، من توصیه میکنم دعای هفتم صحیفه‌ی سجادیه را که در مفاتیح هم هست این دعا «یَا مَنْ تُحَلُ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ، وَ یَا مَنْ یَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِد» این دعا دعای خیلی خوبی است، خوش‌مضمونی است، با توجه به معنا این دعا را بخوانند و از خدای متعال بخواهند.» ما نیز از ابتدای سال ۱۳۹۹ در ادامه جلسات شرح صحیفه سجادیه در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع)، شرح این دعا را در اولویت قرار دادیم.

 

معزی گفت: مساجد محلات ایران و آبشار امسال در سطحی وسیع تر همسو با اجرای نهضت انس با صحیفه سجادیه، و در ایام شهادت حضرت زین العابدین علیه الاسلام، از 27 مردادماه در این مساجد به مدت ۱۰ روز جلسات مجازی و حضوری شرح دعاهای این کتاب را برگزار کرده اند و از سخنرانی چند کارشناس در حوزه صحیفه سجادیه و خود ائمه جماعات این خانه های خدا بهره مند شده اند.

 

وی اضافه کرد: مساجد صاحب الزمان (عج)، سادات اخوی، محمدی، الزهرا (س)، علی بن موسی الرضا (ع)، فائق و حضرت سیدالشهدا (ع) به این منظور در اینستاگرام صفحه Masajediranst را راه اندازی کردند تا نهضت انس با صحیفه سجادیه را اجرا کنند و روزهای دوشنبه از طریق این صفحه در فضای مجازی و همچنین به صورت حضوری در این مساجد، مسابقه ای با محوریت مطالب مطرح شده در این جلسات، برگزار می کنند.

 

پایان پیام/
(سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱) ۰۹:۲۶
https://news.masjed.ir/u/yt9
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید