چهارشنبه / ۲۶ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۴
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۴۲۱
گزارشگر : حجت الله ذاکر
تولیت حوزه علمیه حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع):

توانمندی مسجدی‌ها، در تولید دانش‌بنیان

حجت‌الاسلام دوست‌محمدی استفاده از ظرفیت و توانمندی مسجدی‌ها را لازمه تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی دانست و گفت: ورود ۷۰ هزار مسجد در کشور به چرخه تولید، معضل بیکاری را تا حد زیادی برطرف می‌کند.

(چهارشنبه ۲۶ اَمرداد ۱۴۰۱) ۰۸:۲۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین «هادی دوست‌‌‌محمدی» در گفت‌ و‌ گو با شبستان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی موجب گرفتاری بسیار برای مردم شده است و حتی بنیان برخی از خانواده ها را سست کرده است، اظهار کرد: وضعیت اقتصادی به گونه ای است که برخی از ائمه جماعات برای تامین معاش مجبور به انجام عبادات استیجاری شده اند. لذا مقام معظم رهبری به منظور رفع مشکلاتی از این دست شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» را برای سال ۱۴۰۱ مطرح کردند. 

 

تولیت حوزه علمیه حضرت موسی بن جعفر(ع) تهران افزود: تحقق تولیدی که هم دانش بنیان و هم اشتغال آفرین باشد به استفاده حداکثری از همه ظرفیت ها و توانمندی ها و حمایت از تولید داخلی نیاز دارد. باید از شرکت های دانش بنیان و کارخانه های بزرگ و قدیمی که برخی از آنها در حال ورشکستگی هستند حمایت شود تا چرخه تولید داخلی رونق بیشتری پیدا کند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به عملکرد عالی اهالی مساجد در دوره های مختلف انقلاب اسلامی اعم از مبارزه با طاغوت و دوره جنگ تحمیلی و نیز مقابله با فتنه های داخلی و خارجی، استفاده از ظرفیت مسجدی ها را می توان از الزامات تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین دانست.

 

دوست‌محمدی  گفت: بسیاری از مساجد در کشور در حوزه تولید داخلی و اشتغال آفرینی برای مردم کارهای بزرگی کرده اند برای نمونه مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) (واقع در تهران، بلوار کشاورز، خیابان کبکانیان) برای بیش از ۴۰ نفر ایجاد فرصت شغلی ایجاد کرده و تاکید ما در مدیریت مراکز تجاری این مسجد، حمایت از تولید ملی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت بتواند 70 هزار مسجد را در کشور وارد چرخه تولید و اشتغال آفرینی و هر مسجد، حداقل برای 20 نفر زمینه کسب و کار ایجاد کند، بخش مهمی از معضل بیکاری حل می شود. عملکرد مساجد در دوره شیوع کرونا در زمینه تولید ماسک و گان و سایر اقلام مورد نیاز برای مقابله با این ویروس، اثبات کننده توانمندی مسجدی ها در ایجاد اشتغال و حمایت از کالای داخلی است.

 

پایان پیام/
(چهارشنبه ۲۶ اَمرداد ۱۴۰۱) ۰۸:۲۴
https://news.masjed.ir/u/yrg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید