شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۷
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۳۴۳
گزارشگر : جلال حیران نیا
مسئول عملیات سنگر تبیین خبر داد:

اجرای عملیات سنگر تبیین ویژه ائمه مساجد

حجت‌الاسلام پشم‌فروش از اجرای عملیات سنگر تبیین ویژه امامان محله در سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح به منظور توانمندسازی امامان و فعال کردن حلقه‌های میانی در میدان تبیین و رقم زدن رویدادهای متنوع تبیینی، در حال اجرا است.

(شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱) ۱۱:۲۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام والمسلمین «محمد پشم‌فروش» در گفتگو با خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح عملیاتی «سنگر تبیین»، اظهار کرد: بنیاد هدایت در همه شهرهای کشور که حدود 420 مورد می شود، با مخاطبی به نام شبکه امامت مواجه است این شبکه مشتمل بر ائمه جماعات فعال روستایی و شهری است، اعم از امامان مستقر، امام محله ها، امامان فعال در طرح هجرت، امامان حاشیه شهرها.

 

مسئول عملیات سنگر تبیین، تصریح کرد: لذا به منظور توانمندسازی این امامان و اجرا برنامه های مشترک، برنامه ای با عنوان «عملیات سنگر تبیین» را طراحی کردیم تا مساجد با استفاده از حلقه های میانی از گروه های مختلف، عملیات های تبیینی را اجرا کنند.

 

وی ادامه داد: بیش از 60 70 ایده تبیینی اعم اسر سرود، نمایش و ... برای حلقه های میانی احصاء و سایت و اپلیکیشن مرتبط با طرح هم طراحی و فعال شده است، علاوه بر این، بیش از 10 گیگابایت مطلب نیز در پایگاه بنیاد هدایت برای این طرح بارگذاری شده است.

 

حجت الاسلام پشم‌فروش بیان کرد: برای رساندن این پیام ها به امامان محلات، در بازه دوماهه 400 شبکه امامت در نقاط مختلف کشور مورد سرکشی قرار می گیرد، دوره پنج‌ساعته با حضور آنها برگزار و نیز به منظور راهبری این عملیات جلسه ای با شورای تبلیغ استان برگزار می شود.

 

وی درباره محورهای موردبحث در عملیات سنگر تبیین، ابراز کرد: گفتمان امامت با محور تبدیل امام جماعت به امام محله، تبیین نقش امام محله در جامعه پردازی و تمدن سازی، ضرورت جهاد تبیین، ضرورت ایجاد حلقه های میانی، بیان ایده های تبیین، خدمات بنیاد هدایت برای امامان محله در حوزه های آموزش، شبکه سازی، توانمندسازی و ... در این دوره ارائه می شود.

 

مسئول عملیات سنگر تبیین در ادامه گفت: این طرح تا کنون در حدود 15 استان اجرا شده و تا قبل از محرم حسینی در 80 درصد شهرستان ها به اتمام می رسد. باقی هم در دهه دوم محرم به پایان می رسد. مهم آنکه این نشست ها به نام دو شهید حرم مطهر رضوی که از امامان محله بودند و ماه مبارک رمضان امسال در حرم امام رضا(ع) مجروح شدند و بعد به شهادت رسیدند، نامگذاری شده است تا هم بزرگداشت یاد و نام آنان و هم الگوسازی باشد.

 

وی درباره رهاورد این طرح عملیاتی، تاکید کرد: پس از اتمام نشست ها و انجام توجیه ها، امامان محله شرکت کننده در این طرح در مناسبت هایی همچون دهه امامت و ولایت، محرم حسینی، اربعین حسینی، ماه صفر، فراغت تابستان وارد عرصه های مختلف تبیینی می شوند. فعالان فرهنگی هنری مسجدی نیز با امامان محلات همراه می شوند. چون عرصه تبیین بسیار گسترده است و موضوعات مختلف و متعدد را شامل می شود.

 

حجت الاسلام پشم فروش با بیان اینکه عرصه تبیین بر مدار گفتگو با مردم است، گفت: لذا هر مسئولی با توجه به توان و ظرفیت و حمایتی که می تواند داشته باشد، در محله اتفاقی را رقم می زند. ما درصدد هستیم هر مسجدی با توان و ظرفیت خود ده‌ها اتفاق تبیینی را به تناسب ظرفیت و توان خود مثل دهه ولایت و امامت، عید غدیر و ... رقم بزند.

 

وی در پایان درباره میزان استقبال امامان محلات از طرح عملیاتی «سنگر تبیین»، خاطرنشان کرد: میزان درگیر شدن امام محلات با این طرح در برخی استان ها 70 80 درصد و در برخی دیگر از استان ها کمتر است اما به طور میانگین 60 ، 70 درصد امامان مسجد درگیر آن شده اند.

 

پایان پیام/
(شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱) ۱۱:۲۷
https://news.masjed.ir/u/ydh
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید