چهارشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۲
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۳۳۴
گزارشگر : جلال حیران نیا
رئیس ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت مطرح کرد

همکاری ۵۰ نهاد برای عمومی‌سازی جشن‌های غدیر

ظریف‌منش از همکاری ۵۰ دستگاه و نهاد و ۴۰۰ گروه جهادی برای عمومی سازی جشن‌های غدیر خبر داد و گفت: ما درصددیم غدیر همچون عاشورا به گفتمان عمومی تبدیل شود.

(چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱) ۱۴:۲۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حسین ظریف منش در نشست هم‌اندیشی بزرگداشت جشن‌های مردمی اعیاد قربان و غدیر خم (دهه امامت و ولایت) که با حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محل این شورا برگزار شد اظهار داشت : تفاوت غدیر با بقیه مراسم و اعیاد این است که غدیر نیاز امروز جامعه ما و بشریت است و شناخت حرکت غدیر باعث می‌شود جامعه راه را گم نکند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، غدیر، پیام اصلی انقلاب است ومهمترین و تعیین‌ کننده‌ترین مسئله همه جوامع است و ناسخ سفسطه جدایی دین از سیاست است و نه فقط متعلق به شیعه بلکه متعلق به جهان اسلام و بلکه متعلق به همه جهان بشریت است چرا که نیاز امروز بشر را پاسخ می‌دهد .

 

رئیس ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت ادامه داد: اگر با این نگاه وارد موضوع غدیر شویم می‌بینیم که این مناسبت فقط یک تعظیم و گرامیداشت نیست بلکه علاوه بر آن، می‌توانیم سرمایه‌ای ذی‌قیمت برای استمرار راه‌مان در جهت گسترش اسلام و تشیع فراهم کنیم .

 

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر افزود :  سال گذشته پس از حدود هفت سال تلاش، دهه امامت و ولایت در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و ما در بنیاد دو مناسبت بزرگ را در طول سال پیش‌بینی کردیم؛ دهه امامت و ولایت با هدف ترویج غدیر و تبیین فلسفه آن و دیگری فاصله میان ولادت امام جواد (ع) و میلاد امیرالمومنین امام علی (ع) با هدف ترویج فضایل امام علی (ع) و تبیین آموزه‌های علوی در حوزه‌هایی مانند سبک زندگی، دفاع، امنیت و اداره کشور است.

 

دکترظریف منش با بیان اینکه برنامه‌های بنیاد در خصوص دهه امامت و ولایت از دو روز گذشته آغاز شده است، گفت : برنامه‌ها از حدود فروردین ابلاغ شد و نزدیک به ۵۰ دستگاه اجرایی کشور و ۴۰۰ گروه جهادی در همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور کار خود را آغاز کردند و هدف را گسترش و عمومی‌سازی جشن‌های غدیر و همچنین زمینه‌سازی برای ارتقای معرفت و فرهنگ جامعه نسبت به حقیقت غدیر قرار دادیم .

 

قائم مقام دبیرکل بنیاد غدیر گفت : آمار و اطلاعات ما حاکی از این است که می‌توان غدیر را مانند عاشورا یک حرکت مردمی کرد و سال گذشته در این خصوص جهش فوق‌العاده داشتیم و امسال هم همین هدف را در کل کشور دنبال می‌کنیم. شعار اصلی ما در پاسخ به ندای آسمانی پیامبر اکرم (ص) که در غدیر خم فرمودند : حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت برسانند، «لبیک یا رسول الله (ص)» است که این شعار در میان اهل سنت هم مقبول و معنادار است و با این شعار بیان می‌کنیم که غدیر، دستور الهی است و با دست پیامبر اکرم (ص) انجام شده است.

 

ظریف منش بازسازی واقعه غدیر در ۱۴۰ شهر، جشنواره ملی فرهنگی هنری با حضور دانش‌آموزان سراسر کشور، هزاران کاروان شادی خودرویی، برگزاری ۲۰ وبینار داخلی و بین‌المللی، جشنواره خوشنویسی و کتابت خطبه غدیر، جشنواره‌های شعر متعدد در استا‌ن‌های مختلف، برگزاری همایش عدالت از منظر امام علی (ع) در استان مرکزی ، همایش ترویج نهج‌البلاغه در استان مازندران، همایش «ولایت، محور وحدت امت اسلام» با حضور علمای اهل سنت و شیعه در استان هرمزگان را از دیگر برنامه‌های این دهه اعلام کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما دنبال آن هستیم که غدیر (دهه امامت و ولایت) را به یک گفتمان و مطالبه عمومی در کشور تبدیل کنیم، اما متأسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی در حد یک پرچم و آذین‌بندی هم همکاری نمی‌کنند که امسال با همه دستگاه‌ها در این باره هماهنگی کردیم. مساجد در این ایام باید پرچمدار ترویج غدیر باشند و ائمه جمعه در خطبه‌های نماز‌های جمعه به بحث امامت، ولایت و فلسفه سیاسی اسلام و ولایت فقیه بپردازند.

 

پایان پیام/
(چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱) ۱۴:۲۲
https://news.masjed.ir/u/x9w
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید