سه شنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۰
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۳۳۰
گزارشگر : جلال حیران نیا
امام جماعت مسجد روحانی اعلام کرد

بزرگداشت دهه ولایت و امامت توسط مسجدی‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین علم الهدی گفت: مراسم بزرگداشت دهه ولایت و امامت با سخنرانی خطبای مشهور کشور و برگزاری مسابقات در فضای مجازی و حضوری با هشتک سفیر غدیر، در مسجد روحانی برگزار می‌شود.

(سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱) ۱۵:۰۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین «سید محسن علم الهدی» در گفت‌ و‌ گو با خبرگزاری شبستان با بیان اینکه از حدود سه دهه پیش و زمانی که مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم جذبی، امامت جماعت مسجد روحانی (واقع در تهران، خیابان 17 شهریور، خیابان شهید حدادعادل) را بر عهده گرفت، مراسم بزرگداشت عید غدیر در ۱۰ شب در این مسجد برگزار می شود، اظهار کرد: امسال نیز با همکاری حوزه علمیه حضرت خدیجه کبری (س) و پایگاه های مقاومت بسیج برادران و خواهران و شوایاری محله صفاری، از 23 تیرماه تا اول مرداماه بزرگداشت غدیر در این مسجد برگزار می شود. در واقع می توان گفت مسجد روحانی جزو پیشگامان بزرگداشت عدیر غدیر به صورت وسیع و در ۱۰ شب است.

 

امام جماعت مسجد روحانی افزود: ده شب جشن بزرگداشت دهه ولایت و امامت از 23 تیر تا 1 مرداد پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین شریعت زاده خراسانی، سید محمدباقر علم الهدی، سید ابراهیم هاشمیان، داود صمدی آملی، سید حسین مومنی، مرتضی ادیب یزدی، سید محمد باقر علوی تهرانی، حبیب الله فرحزاد و مهدی ماندگاری در این مسجد برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: سخنران جشن روز عید غدیر نیز حجت الاسلام داود صمدی آملی، استاد درس خارج فقه حوزه علمیه است. این مراسم همراه با مداحی و تقدیر از سادات نمازگزار و بسیجی فعال این خانه خدا از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ برگزار می شود.

 

حجت الاسلام علم الهدی اضافه کرد: هر شب و همزمان با جشن ویژه بزرگسالان که در شبستان مسجد روحانی برگزار می شود، جشن ویژه کودکان در زیرزمین این مسجد به صورت مجزا برای دختران و پسران برگزار و در قالب نمایش و بازی و داستان گویی، معارف مربوط به واقعه غدیر برای این گروه سنی تبیین می شود.

 

علم الهدی اضافه کرد: دو مسابقه به صورت مجزا در در فضای مجازی و حقیقی توسط بسیجیان مسجد روحانی در بزرگداشت دهه ولایت و امامت برگزار می شود. در مسابقه اول که شامل کامنت نویسی و در قالب هشتک سفیر غدیر است، به افراد پرچم مزین به نام امیرالمونین علی (ع) اهدا می شود تا جلوی در خانه های شان نصب کنند و آن را در صفحه اینستاگرام شان استوری و فیلم مربوطه را برای دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند. به نفرات برگزیده که بهترین فیلم ها را تهیه و تدوین و استوری کرده باشند، به قید قرعه جوایز ارزشمندی اهدا می شود.

 

وی ادامه داد: مسابقه حضوری نیز به این صورت است که سه هزار بسته شامل شکلات، پرسشنامه و پاسخنانه و یک بروشور مربوط به فعالیت های مسجد روحانی در بزرگداشت عدیر غدیر در سال های گذشته به در منازل و مغازه های مردم ارسال می شود و افراد می توانند پاسخنامه ها را به دفتر بسیج این مسجد تحویل دهند. پس از بررسی پاسخ ها، به 110 نفر جوایز ارزشمندی اهدا می شود.

 

امام جماعت مسجد روحانی خاطرنشان کرد: اطعام غدیر نیز امسال در چندین شب و همچنین در روز عید غدیر میان نمازگزاران این مسجد و همچنین میان 300 خانواده نیازمند صورت می گیرد. صدها بسته ارزاق نیز توسط خیریه مسجد روحانی در شب و روز عید سعید غدیر خم توزیع می شود.

 

پایان پیام/
(سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱) ۱۵:۰۰
https://news.masjed.ir/u/x99
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید