سه شنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۷
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۳۲۹
گزارشگر : جلال حیران نیا
طی روزهای ۱۸ تا ۲۷ تیرماه

اجتماع رهپویان‌‌ ولایت در مسجد سیدالساجدین(ع)

اجتماع رهپویان ولایت با سخنرانی چند تن از سخنرانان مشهور طی روزهای ۱۸ تا ۲۷ تیرماه در مسجد امام سیدالساجدین(ع) منطقه تهرانپارس تهران برگزار می‌شود.

(سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱) ۱۴:۵۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام والمسلمین «مهدی معراجی» در گفت‌ و‌ گو با خبرگزاری شبستان با بیان اینکه غدیر بزرگ ترین عید مسلمانان است، اظهار کرد: ما هر قدر که می توانیم باید برای بزرگداشت این عید بزرگ تلاش کنیم و قطعا اهالی مساجد بیشتر از همه در این زمینه باید تلاش کنند.

 

امام جماعت مسجد امام سیدالساجدین (ع) (واقع در تهران، تهرانپارس، خیابان استخر، بوستان ششم غربی) افزود: اهالی بسیاری از مساجد چندین سال است برنامه های بزرگداشت عید سعید غدیر خم را به صورت هفتگی یا دهه برگزار می کنند و ما نیز در این مسجد، مفتخر به برگزاری یک دهه بزرگداشت عید بزرگ ولایت هستیم. هر قدر بیشتر برای این عید کار کنیم بیشتر برای ترویج فرهنگ علوی و زمینه سازی برای ظهور همت کرده ایم.

 

وی اضافه کرد: امسال برنامه های بزرگداشت دهه ولایت و امامت و عید غدیر خم از 18 تا 27 تیرماه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد، محمد جواد حاج علی اکبری، سید حمید میرباقری، میثم علی پناه، کاظم صدیقی، علیرضا پناهیان، مصطفی کرمی، مهدی اصلانی، موسویان، سیدمهدی حائری زاده و حیدر مصلحی برگزار می شود.

 

معراجی گفت: اهالی مسجد امام سیدالساجدین (ع) در راستای انجام سنت حسنه اطعام غدیر، طی شب، روز و شام عید غدیر، اطعام نمازگزاران این مسجد و نیازمندان را انجام می دهند و به صورت ویژه نیز در روز عدیر غدیر اطعام 120 خانواده نیازمند تحت پوشش این مسجد صورت می گیرد. علاوه بر این، بسته های ارزاق نیز توسط خیریه این مسجد در ماه ذی الحجه میان خانواده های نیازمند توزیع می شود.

 

وی ادامه داد: همچنین، مسابقه فرهنگی در دو مقطع نوجوانان و بزرگسالان به صورت حضوری در شب های 18 تا 27 تیرماه و پس از اتمام سخنرانی در مسجد امام سیدالساجدین (ع) برگزار و در همان شب، جوایز نقدی به برگزیدگان اهدا می شود.

 

امام جماعت مسجد امام سیدالساجدین (ع) در پایان خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه صلواتی و فرهنگی، آذین بندی و فضاسازی این مسجد و محله استخر تهرانپارس و توزیع شربت و شیرینی در چندین شب از دهه ولایت و امامت از جمله برنامه های دیگر این مسجد در بزرگداشت عید غدیر و میلاد امام هادی (ع) است.

 

 

پایان پیام/
(سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱) ۱۴:۵۷
https://news.masjed.ir/u/x98
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید