سه شنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۶
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۳۲۶
گزارشگر : جلال حیران نیا
گزارشی از فعالیت‌های امام روستای پیری

امام جماعتی که محرومیت را فرصت خدمت کرد

حجت‌الاسلام فراهی هفت سالی است به مردم روستای پیری خدمت می‌کند. با کمک او و همراهی مردم و نهاد ها هم مشکل آب روستا حل شده، هم یک مدرسه شش‌کلاسه احداث شده و هم قسمتی از مشکلات بیکاری با وام اشتغالزایی رفع شده است.

(سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱) ۱۱:۲۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد فراهی هفت سال است که به عنوان امام روستا در روستای پیری از توابع شهرستان زهک واقع در استان سیستان و بلوچستان مشغول خدمت به مردم است. منطقه ای که جزء مناطق بنیاد علوی محسوب می شود.

اگرچه نام استان سیستان و بلوچستان با محرومیت پیوند خورده اما این محرومیت سبب نشده حاج آقای فراهی برای محرومیت زدایی روستای پیری تلاش نکند. او برای رفع مشکلات مختلف روستا کارهای مختلفی انجام داده است.

بخشی از این اقدامات این امام محله که مسجد امام حسین(ع) روستای پیری را مقر فعالیت های جهادی و مومنانه خود و مسجدی ها قرار داده، در حوزه فعالیت های عمرانی است. وی با کمک قرارگاه پیشرفت و آبادانی نسبت به احداث یک مدرسه شش‌کلاسه اقدام کرده است.

بخش دیگری از فعالیت های عمرانی به مرمت مدارس دیگر روستا اختصاص دارد. وی در این خصوص می گوید با توجه به اینکه مدارس روستا به صورت مختلط هستند نیاز بود تا سرویس بهداشتی جداگانه ساخته شود که همین کار را انجام دادیم.

از آنجایی که مسجد آشپزخانه کوچکی داشت و این مکان برای پخت غذا برای مجالس و یا توزیع بین نیازمندان استفاده می شد حاج آقای فراهی با کمک اهالی و خیرین آشپزخانه بزرگی را احداث کرده است.

چندی پیش که روستای پیری دچار مشکل آب بود و نیاز به دستگاه تصفیه آب داشت امام روستا برای حل مشکل رایزنی هایی کرد و از قضا جواب هم داد. نتیجه این شد که هلال احمر دستگاه را اهداء و مشکل آب شکر خدا حل شد.

 گاهی یک صندوق قرض الحسنه خودش حلال مشکلات خیلی ها می شود. بنیاد علوی برای رفع همین مشکلات وارد عمل شده و با راه اندازی وام اشتغالزایی زمینه اشتغال 15 نفر را در شغل دامداری فراهم کرده است. 20 نفر هم به گفته حاج آقای فراهی در نوبت بعدی دریافت وام هستند و مبلغ این وام ها بین 70 تا 100 میلیون است. وام های کارگشایی با مبالغ 5 تومان هم داده می شود که تا به حال 60 نفر از این وام ها بهره مند شده اند.

امام روستای پیری از کمک های بنیاد علوی می گوید. اینکه با کمک این بنیاد بخشی از مشکلات مسجد حل شده؛ از تهیه وسایل سرمایشی گرفته تا فرش مسجد.

حاج آقای فراهی از بازار نداشتن تولیدات صنایع دستی هم گله مند است. چراکه برخی از خانم ها به بافندگی و تولید کیف، جاکلیدی و نظایر آن مشغول هستند اما محصول‌شان خریدار ندارد. وی بیکاری، خشکسالی و پدیده ریزگردها را بخش دیگری از مشکلات این منطقه محروم می داند.

این امام محله فراهی در این بحبوحه محرومیت جوانان را هم از یاد نبرده است. با پیگیری وی حالا 2600 متر زمین توسط یکی از اهالی وقف شده و قرار است در آن سالن ورزشی احداث شود. برای دسترسی به زمین هم با کمک اهالی دو پل ساخته شده است.

وی در این باره می گوید: زمینی برای یکی از نیازمند توسط اهالی اهداء شد که به دلیل نبود بودجه موفق به ساخت آن نشدیم. البته برای مرکز بهداشت روستا نیز 300 متر زمین وقف شده است.

پایان پیام/

(سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱) ۱۱:۲۶
https://news.masjed.ir/u/x8x
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید