یکشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۷
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۳۰۶
گزارشگر : جلال حیران نیا
امام جماعت مسجد باقرالعلوم(ع) بیان کرد

خدمت مسجدی‌ها در دوره کرونا عالمانه بود

حجت‌الاسلام والمسلمین شبیری با بیان اینکه خدمت مسجدی‌ها در دوره شیوع کرونا هم عالمانه و هم جهادی بوده است، گفت: ائمه جماعات برای استمرار خدمت مسجدی‌ها به محرومان، خدمت کریمانه به صورت خانوادگی را ترویج دهند.

(یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱) ۱۴:۱۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین «سیدجعفر شبیری» در گفت‌ و‌ گو با شبستان با اشاره به خدمت کریمانه مسجدی ها به محرومان در ایام کرونا، اظهار کرد: مساجد به دلیل پبوند با روحانیت در انجام امورات شان، عالمانه رفتار می کنند. همچنین، به دلیل حضور نیروهای انقلابی که مقلدان و پیروان مقام معظم رهبری هستند، مجاهدانه عمل می کنند.

 

امام جماعت مسجد باقرالعلوم(ع) صادقیه تهران افزود: این حقیقت برای همه واضح است که خدمت اهالی مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا هم عالمانه و هم جهادی بوده است و پیوند این دو یعنی عالمانه و جهادی بودن، در استمرار سنت کمک مومنانه بسیار موثر واقع شد.

 

وی اضافه کرد: خدمت کریمانه که میراث بر جای مانده از اهل بیت(ع) است توسط ائمه محترم جماعات مساجد به خوبی نهادینه شده و هیچ مسجدی را نمی توان نام برد که در کمک به نیازمندان فعال نباشد.

 

شبیری گفت: نکته ای که ائمه جماعات باید به آن توجه کنند این است که برای نهادینه سازی و استمرار خدمت مسجدی ها به خانواده های محروم و ضعیف از نظر مالی، باید خدمت کریمانه را به صورت خانوادگی ترویج کنند به این صورت که وقتی یک آقایی یا یک خانمی که کار خیر می کند، بهتر است بخشی از صدقات و نذورات خود را توسط فرزندان خود انجام دهد. در گذشته این کار به صورت یک امر حسنه در میان مردم رسم بوده است.

پایان پیام/
(یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱) ۱۴:۱۷
https://news.masjed.ir/u/x47
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید