یکشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۱
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۳۰۴
گزارشگر : جلال حیران نیا
در دیدار مدیران بنیاد هدایت و فهما مطرح شد؛

همکاری دو نهاد برای ارتقای شبکه امامت

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با بیان اینکه هم‌افقی و همراهی خوبی میان بنیاد هدایت و ستاد فهما در موضوع سند ملی مسجد وجود دارد، گفت: مقرر شده برنامه‌هایی در آینده طراحی شود تا اقدامات بزرگی برای ارتقای مساجد و شبکه امامت انجام دهیم.

(یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱) ۱۴:۰۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سیدناصر میرمحمدیان»، رئیس بنیاد هدایت و حجت‌الاسلام‌والمسلمین «کمال خداداده»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ساختمان شهید بهشتی این ستاد دیدار و گفتگو کردند.

 

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با اشاره به ارتباط مطلوبی که پیش از این با رئیس ستاد فهما در حوزه فعالیت های مسجدی داشته اند، اظهار کرد: در این دیدار ضمن تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خداداده بابت انتصاب به ریاست ستاد فهما، ایده سند ملی مسجد مطرح و نظرات دریافت شد و خوشبختانه هم‌افقی و همراهی خوبی شکل گرفته است.

 

رئیس بنیاد هدایت ادامه داد: علاوه بر این، درباره برنامه های پیش رو و هم افزایی دو مجموعه در این باره و نیز همکاری با دیگر مجموعه ها صحبت هایی مطرح و مقرر شد برنامه هایی در آینده طراحی شود تا گام های بلندی برای ارتقای مساجد و شبکه امامت برداریم.

 

وی با ابراز امیدواری از حل مسائل متعدد مسجدی با همدلی های شکل گرفته میان بنیاد هدایت و ستاد فهما، گفت: دولت توانایی ارائه خدمات متعدد به مسجد را دارد، یعنی در حوزه های علمی و دانشی، فرهنگی، خانواده و ... مسجد و حاکمیت می توانند ارتباط موثری داشته باشند. البته این ارتباط نیازمند رفع موانع قانونی و شفاف سازی مناسبات است تا بازگشت به مسجد بهتر و بیشتر از قبل شکل بگیرد.

 

حجت الاسلام میرمحمدیان درباره برنامه بنیاد هدایت برای تحقق نهضت بازگشت به مسجد، تاکید کرد: کار ما در بنیاد در مسجد تعریف شده است، ما درصدد تقویت نهاد امامت هستیم وقتی این تقویت رخ دهد امید به داشتن مساجد تراز بیشتر می شود. یعنی باید قابلیتی در مسجد ایجاد کنیم که باعث جذب شود، آنها که از مسجد فاصله گرفته اند برای بازگشت به خانه های خدا نیازمند زمینه هستند لذا باید موانع عدم حضور آنها برطرف شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ امام محله بهتر از قبل جای خود را در جامعه باز کرده و ادبیات و گفتمان این مسئله در حال پیشرانی و هویت آن در حال شکل‌گیری است. همچنین، تولیدات دانشی خوبی داریم که کمبودها را در حوزه دانش های عملیاتی مرتفع می کند. از دیگر سو، زیرساخت های خدماتی مطلوبی در  آموزش، تجربه نگاری و خدمات مشاوره در حال ایجاد است. اگرچه کار زمانبر است اما هم اکنون نیز نتایج مطلوبی قابل مشاهده است.

 

پایان پیام/
(یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱) ۱۴:۰۱
https://news.masjed.ir/u/x48
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید