یکشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۶
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۳۰۳
گزارشگر : جلال حیران نیا
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی؛

حضور روحانیت خوش‌فکر عامل رونق مساجد

منادی سفیدان، با اشاره به جایگاه و اهمیت گسترش فعالیت‌های مسجدی در جامعه اظهار کرد: حضور روحانیت خوش‌فکر عامل مهمی در رونق مساجد است؛ از سوی دیگر باید فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری نیز با هدف توسعه نقش مسجد تقویت شوند.

(یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱) ۱۳:۵۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «علیرضا منادی سفیدان» رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور در محل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس این ستاد دیدار کرد.


وی طی این دیدار ضمن بحث و تبادل نظر در مورد زمینه‌های همکاری مشترک؛ در گفت وگویی با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، درباره جایگاه مسجد در جامعه اسلامی اظهار کرد: مسجد در واقع خانه خدا و محل ارتباطات بندگان با خدا از حیث مکانی است؛ از سوی دیگر مسجد در تاریخ اسلام از جایگاه مهمی برخوردار است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسجد از حیث عبادی فرهنگی از همان ابتدای انقلاب اسلامی به مدیریت روحانیت مسجد اداره می شد، افزود: از آنجایی که جلودار انقلاب اسلامی روحانیت بود در نتیجه مسجد هم بهترین مکان برای برگزاری جلسات و بیان مواضع نسبت به حکومت وقت بود.

منادی سفیدان تصریح کرد: مسجد برای همه مردم است و متعلق به گروه خاصی نیست؛ بنابراین مساجد با میزبانی از روحانیت و هیات امنای خوش فکر و خوشنام می‌توان بسیاری از کارکردهای مساجد را احیا کرد؛ همچنین باید فعالیت‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: یکی از بهترین اقداماتی که در راستای جذب مردم به مسجد می توان انجام داد این است که به هر منزلی که اطراف مسجد است دعوتنامه بدهند، یا بزرگی از اهل محل برود و پرس و جو کند که چرا برخی افراد به مسجد نمی آیند.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید در مساجد تکنولوژی و فناوری اطلاعات را به درستی وارد کنیم. این مساله در مورد فضای مسجد نیز اهمیت دارد و باید نمازگزار با ورود به مسجد با یک محیط تمیز و معطر مواجه شود. بنابراین باید تهویه مطبوع برای مساجد فراهم شود. بسیاری از مسایل وجود دارد که اگر با زمانه جلو برویم منجر به رونق مساجد می شود اما مهمترین اصل حضور روحانیت خوش فکر و استفاده از نوآوری ها است. 

 

پایان پیام/

(یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱) ۱۳:۵۶
https://news.masjed.ir/u/x44
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید