سه شنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۲۹۷
گزارشگر : جلال حیران نیا
آیت‌الله محقق داماد؛

ایجاد اخوت کارکرد مهم مسجد است

رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران با بیان اینکه ایجاد و تقویت اخوت اسلامی کارکرد مهم مسجد است، گفت: مساجد می‌توانند صلح، آرامش و دوستی را در جهان ترویج و تقویت کنند.

(سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱) ۱۱:۴۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، آیت‌الله «سیدمصطفی محقق داماد» در گفت و گو با شبستان با بیان اینکه طرح اخوت مساجد جهان اسلام (که از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور پیگیری شد) در گسترش صلح، آرامش و دوستی میان مسلمانان می تواند موثر باشد، اظهار کرد: مساجد کارکردهای مختلفی از صدر اسلام تاکنون در حوزه های سیاسی، اجتماعی، قضایی، فرهنگی و علمی داشته اند.

 

رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران افزود: با گسترش تمدن شهری و اختصاصی شدن حوزه های مختلف، گسترش اخوت میان مردم مهمترین کارکرد بر جای مانده مساجد است.

 

 وی ادامه داد: ریشه یابی اختلاف میان انسان ها در طول تاریخ نشان می دهد که وقتی انسان ها به سمت شرک رفتند و هر کس خدای خود را یافت نزاع ها افزایش یافت. این در حالی است که مساجد می توانند صلح، آرامش و دوستی را در جهان تقویت کنند.

 

آِیت الله محقق داماد در ادامه با اشاره به نقشی که مساجد می توانند در تحقق صلح جهانی ایفا کنند، تاکید کرد: مسجد نهادی است که گروه های مختلف مردم در آن در صفوف مشترک در کنار هم نماز می خوانند و به نوعی با همدیگر کنار می آیند چنان که وقتی می خواهیم صلح، آرامش و دوستی را ترویج کنیم باید شعار تحمل یکدیگر را مطرح کنیم؛ مساجد در این باره بسیار موفق بوده اند.

 

وی با بیان اینکه گروه های مختلف مردم با سلایق و اعتقادات مختلف با کمال صلح و آرامش در ایران در کنار یکدیگر زندگی می کنند، خاطرنشان کرد: ما باید این روند را با استفاده از ظرفیت نهادهایی همچون مساجد و دین اسلام ترویج و تقویت کنیم.

 

پایان پیام/

(سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱) ۱۱:۴۵
https://news.masjed.ir/u/wuo
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید