دوشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۳
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۲۹۳
گزارشگر : جلال حیران نیا
عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت خبر داد؛

به زودی، مهرواره «بانور» ویژه بانوان مسجدی

عضو دفتر امور بانوان بنیادهدایت از برگزاری مهرواره «بانور» خبر داد و گفت: این مهرواره، ویژه بانوان شریکة الامام و بانوان فعال مساجد و کانون‌های فرهنگی است.

(دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱) ۰۷:۵۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از مهر، جلسه هفتگی واحد بانوان بنیاد هدایت به صورت آنلاین و با حضور راهیاران شبکه شریکة الامام با هدف تبیین «مهرواره بانور» برگزار شد.

مریم زادقاسمی عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت، در این جلسه ضمن قدردانی از راهیاران استانی برای تلاش در جهت راه اندازی شبکه راهیاری و شبکه شریکة الامام، به تبیین مهرواره بانور پرداخت و گفت: این مهرواره با موضوع خانواده، ویژه بانوان شریکة الامام برگزار می‌شود و خانواده بهترین موضوعی بود که می‌شد برای این مهرواره انتخاب کرد؛ چرا که این موضوع از جمله موضوعاتی است که زنان می‌توانند در آن نقش آفرینی کنند و بیشتر گره‌های این حوزه می‌تواند به دست بانوان گشوده شود.

وی با اشاره به تأثیرگذاری بانوان در مسائلی همچون جمعیت افزود: ورود زنان در مسئله جمعیت می‌تواند گره گشا باشد و از آنجایی که مخاطب عمده مسائل حوزه خانواده، زنان هستند، بدون دخالت این قشر، این مسائل به سختی حل خواهند شد.

زادقاسمی با بیان اینکه انجام یک کار ملی در گرو بررسی دقیق ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های مناطق مختلف است، اظهار داشت: برای انجام چنین کاری باید از گروه‌هایی که در میدان هستند و متناسب با نیازمندی‌های مناطق در حال فعالیت هستند، کمک گرفت و برای تقویت آنان تلاش کرد.

وی ادامه داد: اولین گام، شناسایی و تشکیل شبکه شریکة الامام است؛ لذا تصمیم گرفته شد با برگزاری این مهرواره، کاری برای این شبکه تعریف شود تا به وسیله آن یک انگیزه مضاعف در افراد ایجاد شود و جریانی اتفاق بیفتد تا کمک کند که شبکه به صورت کامل شناسایی شود.

عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت، مهمترین هدف این مهرواره را ایجاد انگیزه فعالیت در همسران امامان عنوان کرد و گفت: شناسایی و توانمندسازی شبکه شریکة الامام و تلاش برای سالم سازی محیط خانواده و فعال سازی ظرفیت زنان برای حل مسائل حوزه خانواده از دیگر اهداف مهم برگزاری این مهرواره می‌باشد.

وی همچنین تقویت شبکه راهیاری را یکی دیگر از اهداف برگزاری مهرواره بانور اعلام کرد و بیان داشت: در این مهرواره تلاشی که توسط راهیاران در شناسایی و راه اندازی شبکه شریکة الامام صورت می‌گیرد، بدون شک موجب رشد و تقویت شبکه راهیاری نیز می‌شود.

زادقاسمی به بخش دیگر مهرواره بانور نیز اشاره و عنوان کرد: ممکن است تعدادی از بانوان شریکة الامام وجود داشته باشند که در حال حاضر شرایط انجام کار میدانی را نداشته باشند؛ اما بانوان توانمندی هستند که زندگی تبلیغی را نیز تجربه کرده‌اند، این افراد قشر ارزشمندی هستند که ممکن است روایت‌های خواندنی از زندگی تبلیغی خود داشته باشند، لذا برای این دسته از بانوان نیز در سایت مهرواره بانور بخشی به نام خاطره نویسی طراحی شده تا خاطرات خود را در آن ثبت کرده و به اشتراک بگذارند.

وی همچنین از حضور بانوان فعال مساجد و کانون‌های فرهنگی در این مهرواره خبر داد و گفت: حضور چنین افرادی در کنار بانوان شریکة الامام، می‌تواند حس رقابت را برای افراد ایجاد کند و مهرواره را به میدانی برای یک مسابقه جدی تبدیل کند و به همین دلیل قرار است این دسته از بانوان نیز در مهرواره بانور امکان ثبت مسئله داشته باشند.

مراحل مختلف شرکت در مهرواره

عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت با اشاره به تشکیل گروهی ۵ نفره از بانوان ستادی و راهیاران منطقه‌ای جهت تبیین مهرواره در استان‌های مختلف، تصریح کرد: کل کشور بین این ۵ گروه تقسیم خواهد شد تا جلساتی با حضور آنان در استان‌های مختلف طراحی شود تا این افراد راهیاران را برای تبیین دقیق این مهرواره برای شبکه شریکة الامام و ترغیب آنان برای شرکت در آن یاری نمایند.

زادقاسمی با اشاره به مراحل مختلف شرکت در این مهرواره اذعان داشت: مرحله اول انتخاب مسئله است؛ افرادی که مایل به شرکت در مهرواره هستند، می‌توانند از روز عید قربان با مراجعه به سایت، مسئله مورد نظر خود را انتخاب و ثبت نمایند و سپس فرصتی برای حل مسئله برای آنان در نظرگرفته خواهد شد و مدتی پس از آن گزارش عملکرد خود در حل این مسائل و نتایج آن را ارسال می‌کنند و سپس ارزیابی در سطح شهرستان و استان انجام می‌گیرد و لیست منتخبین استانی جهت انتخاب منتخبین ملی برای ما ارسال می‌شود. قرار است نفرات برتر این مهرواره در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی معرفی و از آنان تجلیل به عمل آید.

عضور دفتر امور بانوان بنیادهدایت همچنین از وجود واحد پشتیبانی سایت خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان در حین برگزاری مهرواره می‌توانند با برقراری ارتباط با واحد پشتیبانی، پاسخ سوالات احتمالی خود را دریافت نمایند. پوستر مهرواره بانور فردا و در جلسه هیئت امنای بنیاد هدایت با حضور حجت الاسلام والمسلمین قمی رونمایی خواهد شد.

وی در پایان جهت تبیین دقیق این مهرواره برای راهیاران شهرستانی و بانوان شریکة الامام، بر مطالعه دقیق طرح نامه مهرواره بانور تأکید کرد و از راهیاران، شناسایی و ترغیب بانوان شریکة الامام جهت شرکت در این مهرواره را خواستار شد.

گفتنی است، مهرواره «بانور» ویژه بانوان شریکة الامام و بانوان فعال مساجد و کانون‌های فرهنگی، با هدف حل مسائل حوزه خانواده، از روز عید قربان کلید خواهد خورد و افراد واجد شرایط می‌توانند از این تاریخ به ثبت مسئله خود و سپس حل آن اقدام نمایند؛ قرار است نفرات برتر این مهرواره در ماه ربیع الاول معرفی شوند.

(دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱) ۰۷:۵۳
https://news.masjed.ir/u/wre
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید