یکشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۲۹۰
گزارشگر : جلال حیران نیا
یک استاد خارج فقه؛

ضرورت همراهی حوزه‌ با مساجد در جهاد تبیین

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعظیمی با بیان اینکه تبیین قرآنی امور بدون مشارکت حداکثری روحانیون ممکن نیست، گفت: همراهی حوزه‌های علمیه با مساجد در حوزه جهاد تبیین و روشنگری درباره حقایق دوران پیش و پس از انقلاب اسلامی ضروری است.

(یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱) ۱۰:۳۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام والمسلمین «سید مختار عظیمی» در گفت‌ و‌ گو با خبرگزاری شبستان با بیان اینکه بیان از اسامی قرآن کریم است، اظهار کرد: طرح موضوع جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری، به دلیل ریشه قرآنی موضوع تبیین است زیرا ائمه اطهار (ع) و پیامبران همگی بر اساس تبیین و بیان سخنان به صورت شفاف و درست مردم را به سوی خداوند دعوت می کردند.

 

این استاد خارج فقه حوزه علمیه تهران افزود: حضور یک روحانی در راس مدیریت مساجد به تنهایی نمی تواند زمینه ساز توسعه جهاد تبیین در کشور شود و هر امام جماعتی باید دو یا چند روحانی و طلبه را در کنار خود داشته باشد تا هم اندیشی این افراد بتواند به برنامه های تبیینی مساجد جهت دهی کند.

 

وی اضافه کرد: واقعیت این است که به دلیل دشواری کار تبیین به ویژه تبیین قرآنی امور و رویدادها همراهی حوزه های علمیه با مساجد در حوزه جهاد تبیین و روشنگری درباره حقایق دوران پیش و پس از انقلاب اسلامی ضروری است. قطعا مسئولان و مدیران حوزه های علمیه آمادگی چنین مشارکتی را دارند بنابراین ائمه جماعات مساجد این همکاری را مطالبه کنند.

 

عظیمی گفت: حوزه های علمیه می توانند در همه ایام سال و به طور ویژه در مناسبت های مذهبی طلاب و روحانیون آموزش دیده و آماده در امر پاسخ به شبهات و روشنگری و بصیرت افزایی را به مساجد اعزام کنند تا با هدایت ائمه جماعات و مشارکت بسیجیان و نیروهای قرآنی مسجدی، سخن مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین بر زمین نماند و هر روز در این زمینه شاهد کاری مهم در مساجد باشیم.

 

وی اضافه کرد: یک نهضت و جهاد بزرگ باید در حوزه جهاد تبیین شکل گیرد و همراهی همه نیروهای انقلاب لازم است. اگر تبیین درست از همه امور صورت گیرد، تحولات خوبی در زمینه رفع شبهات ذهنی جوانان در راه خواهد بود.

 

پایان پیام/

(یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱) ۱۰:۳۹
https://news.masjed.ir/u/wqi
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید