یکشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۰
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۱۴۷
گزارشگر : حجت الله ذاکر
یادداشتی به مناسبت روز جهانی قدس

ضرورت حضور باشکوه امّت اسلامی

قیام همگانی مردم در حمایت از مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی پایگاه مقاومت در میان افکار عمومی جامعه فلسطینی را نمایان ساخت.

(یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱) ۰۹:۳۰
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، معاونت فرهنگی اجتماعی یادداشتی در مورد ضرورت حضور با شکوه امّت اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال منتشر نمود که متن آن به شرح ذیل می باشد :
 
روز قدس امسال در چه شرایطی برگزار می شود؟!

روز قدس امسال در شرایطی برگزار می شود که بسیاری از معادلات به نفع آرمان آزادسازی فلسطین تغییر یافته است و رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان احساس می کند که موجودیت جعلی آن در خطر سقوط و اضمحلال است.
امروزه اجماع سازی در میان جامعه فلسطینی درباره مقاومت به عنوان تنها راه آزادسازی فلسطین بیش از هر زمان دیگری است. با امضای سازش نامه اسلو از سوی سازمان آزادیبخش فلسطین در سال 1993 و تغییر راهبر این سازمان از مقاومت مسلحانه به گفتگوی سیاسی برای حل بحران، جامعه فلسطینی دچار دوگانگی و اختلاف نظر شد ولی ناکامی جریان سازش در 28 سال گذشته و شهرکسازی وسیع رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، مردم را به این  نتیجه رسانده است که این راهکار نتیجه نمی دهد و اکنون اکثریت قاطع مردم از راهکار مقاومت حمایت کنند و آن را تنها راه پایان دادن به اشغال می دانند. عملیات اخیر در بئر السبع، خضیره، بنی براک و تل اویو و مشارکت افرادی از داخل سرزمینهای اشغالی 1948 و کرانه باختری نشان می دهد که باور مقاومت در میان مردم فلسطین در حال گسترش است. همچنین از لحاظ تشکیلاتی و انتساب افراد حمله کننده به جنبش حماس، جهاد اسلامی و کتائب الاقصی جنبش فتح نمایان می سازد که راهکار مقاومت حتی در میان سازمانهای حاکمیتی مانند فتح گسترش یافته و عملا هواداران این سازمان به رهبران خود پیام می دهند که اگر به فرآیند مقاومت نپوندد به زودی منزوی خواهد شد. قیام همگانی مردم در حمایت از مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی پایگاه مقاومت در میان افکار عمومی جامعه فلسطینی را نمایان ساخت.

این اتفاق از لحاظ تحلیلی پیامهای مهمی ارسال می کند:

۱-  این حملات قبل و بعد از اجلاس نقب انجام گرفت که وزرای خارجه مصر، امارات متحد عربی، بحرین، مغرب با همتای صهیونیستی و امریکایی در صحرای نقب در جنوب فلسطین اشغالی دیدار داشتند و هم پیمانی خود را علیه ایران و محور مقاوت اعلام نمودند. این همزمانی نمایان ساخت که مقاومت فلسطین می خواهد به دهن خائنان عرب به فلسطین بزند و دشمن واقعی را به طور شفاف نشان دهد که باید بر علیه آن وارد عمل شد. هدف این اجلاس این بود که ایران و دانش هسته ای آن را بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه نشان دهد ولی مجاهدان فلسطینی با این عملیات پی در پی دشمن واقعی را معرفی کرد که باید بر علیه آن به جهاد برخاست.
 
۲-  قهرمان عملیات  اطراف تل اویو ضیاء حمارشه یکی از مبارزان جنبش فتح است که ریاست آن با محمود عباس است و این جریان سیاسی فلسطینی رسما مبارزه مسلحانه را نفی می کند. اقدام این مجاهد فلسطینی نشان داد که مقاومت تنها راه حل پایان دادن به اشغال فلسطین است و این باور حتی در میان سازمانهایی به اصطلاح  سکولار نیز در حال گسترش است و اگر رهبران سیاسی فتح دست نجنبند و همکاری امنیتی با این رژیم پایان ندهند و به فرایند مبارزه بر ضد این رژیم نپوندند جایگاهی در میان مردم فلسطین پیدا نخواهند کرد.

۳-  سه عملیات اخیر از لحاظ جغرافیایی در کرانه باختری انجام نگرفت بلکه در سرزمینهای اشغالی ۱۹۴۸ صورت گرفت که رژیم صهیونیستی موجودیت غاصبانه خود را در آنجا اعلام کرده و شرایط امنیتی در آن بسیار محکم است . انجام عملیات در چنین محیط جغرافیایی نشان می دهد که دست مقاوت در سرتاسر فلسطین اشغالی باز است و توان رسیدن به هر هدفی در هر جایی از این سرزمین اشغالی دارد.

۴-  نکته بسیار مهم در این عملیات اینکه دو عملیات بئر السبع و اطراف حیفا از سوی فلسطینیانی انجام گرفت که در ام الفحم بزرگ شده وعملا تابعیت این رژیم را دارند و از لحاظ حقوق اجتماعی از مردم تحت محاصره غزه و یا مردم تحت اشغال کرانه باختری شرایط اجتماعی و اقتصادی بهتری دارند و این مساله نشان می دهد موضوع اصلی مردم فلسطین حقوق فردی و اجتماعی و معیشتی نیست بلکه موجودیت و هویت است. به عبارت دیگر ۸/۱ میلیون فلسطینی که در اسرائیل غاصب زندگی می کنند و از سطح زندگی بالاتری نسبت به هموطنان تحت اشغال یا محاصره دارند هیچگاه احساس نکردند که بخشی از جامعه صهیونیستی اند بلکه خود را مالک این سرزمین می دانند که به اشغال دشمن در آمده است.

۵-  برخی از مجاهدان عملیات اخیر از افرادی هستند که قبلا در زندانهای رژیم صهیونیستی بازداشت بوده اند. این حقیقت نشان می دهد که سیاست های سرکوب، زندان، وشکنجه رژیم صهیونیستی نمی تواند اراده مجاهدان فلسطینی را بشکند بلکه زندان های مخوف رژیم صهیونیستی به دانشگاهی تبدیل شده که فارغ التحصیلان آن به یقین رسیده که این رژیم تنها  زبان مقاومت و رویارویی را می فهمد و پایان این بحران تنها از این طریق امکان پذیر است. بسیاری از زندانیان فلسطینی زمانیکه خواهران و کودکان فلسطینی را بر خلاف عرف بین المللی و حقوق بشر در زندان مشاهده می کند حجم ظلم بر ملت خود را بیشتر لمس می کند و احساس می کند که با فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت باید به شرایط رقت بار موجود پایان دهد.

۶-  سه عملیات جهادی اخیر نشان داد که اکنون چهارده ملیون مجموع جامعه فلسطینی هدف واحدی دارند و آن ازادسازی سرزمین اشغالشده فلسطین است. درست است که بیش از نیمی از این جامعه در آوارگی در خارج از سرزمین فلسطین زندگی می کند و مردم غزه در محاصره و مردم کرانه زیر یوغ اشغال اند و فلسطینیهای سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ زیر یوغ نژاد پرستی و آپارتاید قرار دارند اما همه در حفظ هویت خود کوشا هستند و بر خلاف تصور دشمن، خویشتن خود را تحت فشار فاجعه اشغال فراموش نکرده و همچنان با تفکری جهادی در پی آزادسازی این سرزمین هستند. بن گورین رئیس جنبش صهیونیستی و اولین نخست وزیر این رژم بعد از اعلام موجودیت غاصبانه اسرائیل اعلام کرد که بزرگترها می میرند و کوچکترها فراموش می کنند و این سرزمین برای ما می ماند اما شرایط آنگونه که بن گورین پیش بینی کرد نرفت و الان و پس از ۷۴ سال از اشغال فلسطین نسل پنجم فلسطین در وفاداری به آرمان فلسطین بیش از پدران خود پایبند است. بسیاری از مراکز مطالعاتی رژیم صهیونیستی اکنون اعلام می کنند که موجودیت این رژیم بیش از هر زمان در خطر است و از همه طرف در محاصره مقاومت و در تیررس موشکهای آنان قرار دارد.

۷-  مراکز امنیتی رژیم صهیونیستی بر این باور اند که امسال در ماه مبارک رمضان با چالش های امنیتی بیشتری مواجه خواهد شد. معمولا احساسات هویتی مسلمانان فلسطینی در ماه مبارک رمضان بالا می رود و در روز جهانی قدس به اوج  می رسد و مشارکت در نماز جمعه در مسجد الاقصی تقریبا برای همه فلسطینیان در حد امکان به یک وظیفه دینی و سیاسی در می آید و این شرایط گرایش به جهاد و رویارویی با رژیم اشغالگر را افزایش می دهد به ویژه که فلسطینیان اکنون احساس می کنند که برخی از حکام عرب با عادی سازی با رژیم صهیونیستی به آرمان آنها خیانت می کنند و بجای حمایت از برادران خود از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند و اینگونه آنها تنها مانده و باید با اتکا به خداوند متعال و اعتماد به ملت خود و وحور مقاومت راه جهاد  در پیش گیرند و به این شرایط خفت بار پایان دهند.

(یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱) ۰۹:۳۰
https://news.masjed.ir/u/uw9
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید