سه شنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۴
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۱۴۰
گزارشگر : حجت الله ذاکر
به قلم زین‌العابدین شجاع

من مسجد محله شما هستم

حجت الاسلام زین العابدین شجاع در یادداشتی متفاوت از زبان مسجد گلایه هایی را مطرح نموده است.

(سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱) ۱۳:۴۴
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، امام جماعت مسجد امام حسین(ع) فیروزکوه در این یادداشت با نگاهی متفاوت، کم فروغی صفوف نماز جماعت را مورد نقد قرار داده است.
 
من مسجد محله شما هستم

 

درد و دل و حرفهای زیادی برای گفتن دارم، اما نمی‌دانم از کجا شروع کنم؛ از تنهایی خود بگویم یا از بی‌وفایی بعضی از شماها! شاید با عدم حضورتان در طول سال در نماز جمعه و جماعت کنار آمدم، اما باور آن سخت است که در ماه مبارک رمضان هم دیگر خبری از حضورتان نیست! شما را چه شده است؟!

 

آیا این حدیث آقا رسول‌الله (ص) را نشنیده‌اید که فرمودند: روز قیامت مسجد به درگاه خداوند از مسلمانان شکایت می‌کند و می‌گوید: خدایا! مرا تعطیل و حقّم را ضایع کردند.

باید به ایمان و اعتقادتان شک کنید!؟ بیشتر کارهایی که انجام می‌دهید برای دل خودتان است نه برای خداوند و حتی دین‌داری شما...!
 
برای مثال به بهانه قرائت قرآن و جزءخوانی و حتی شب‌های قدر برای قرآن به سر گرفتن از مسجد خارج شده و به سمت حسینیه‌ها و هیات‌ها می‌روید. آیا در آن هیأتی که قرآن می‌خوانید، آیه 114 سوره بقره را نخوانده‌اید که خداوند در این آیه می‌فرماید: «چه مردمی ستمکارتر از کسانی هستند که از بردن نام خدا در مساجد خدا جلوگیری کرده و در خرابی آنها کوشیدند؟ شایسته نیست که آنان در مساجد درآیند، جز در حال ترس. برای آنان در دنیا خواری و در آخرت عذابی بزرگ است.»
 
شاید پیش خود این آیه را توجیح کرده و بگویید که ما کسی را از حضور در مسجد منع نمی‌کنیم، اما این فقط حرف شیطان است نه شما؛ چرا که با ترویج این رسوم، دیگران هم تشویق به برگزاری این مراسمات در غیر مسجد می شوند. 
 
پایه‌گذار و حامی بدعت نباشید!!! بیایید بجای اینکه عابد باشید و برای دل خودتان عبادت کنید، عبد باشید و خدا را عبادت کنید؛ چرا که عمر بسیار کوتاه است و مرگ بسیار نزدیک ...
 
کاری کنید بجای شکایت از شما فردای قیامت از شما شفاعت کنم و آیه 18سوره توبه شامل حال شما باشد! جایی که خداوند می‌فرماید: «آباد کردن مساجد خدا فقط در صلاحیت کسانی است که به خدا و روز قیامت ایمان آورده و نماز را بر پا داشته و زکات پرداخته و جز از خدا نترسیده‌اند؛ یقیناً اینان از راه‌یافتگان‌اند.»
 
پس حداقل در ماه مهمانی خدا، "خانه خدا را تنها و غریب نگذارید".
 
«منتظر حضورتان هستم.»
(سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱) ۱۳:۴۴
https://news.masjed.ir/u/ui8
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید