سه شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۴
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۹۴۱
گزارشگر : جلال حیران نیا
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

مسجد حلقه وصل روحانیت با مردم

نماینده ولی‌فقیه در لرستان مسجد را حلقه وصل روحانیت با مردم و سرچشمه معارف اسلامی دانست و گفت: باید در کنار ارتقای فرهنگی و اقتصادی، مراقب فاصله مردم و نظام باشیم.

(سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰) ۰۹:۴۴

ایسنا/نماینده ولی‌فقیه در لرستان مسجد را حلقه وصل روحانیت با مردم و سرچشمه معارف اسلامی دانست و گفت: باید در کنار ارتقای فرهنگی و اقتصادی، مراقب فاصله مردم و نظام باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در دیدار روحانیون پایگاه‌های اجتماعی و روحانیون مستقر لرستان اظهار کرد: حضرت ام‌البنین(ع) چهار فرزند خود را در راه امام زمانش فدا می‌کند و مادران و همسران شهدا صبر و فداکاری را از این بانوی بزرگ اسلام درس گرفتند.

وی با بیان اینکه مسجد به‌عنوان پایگاه دینی، محل نشر معارف اسلامی و سرچشمه معارف اسلامی است که توسط امام جماعت رونق پیدا می‌کند، ادامه داد: مسجد حلقه وصل روحانیت با مردم است که در آن باید در کنار اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی، به حل مشکلات مردم منطقه کمک کند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه روحانیت باید اندوخته‌های علمی و معنوی که در حوزه علمیه آموخته‌ است را منتقل کند، تصریح کرد: اگر روحانیون توان انتقال اندوخته‌های حوزوی را نداشته یا خدایی ناکرده در اجرای برنامه‌های جذاب و تأثیرگذار کوتاهی کنند مساجد را به دست کسانی داده‌ایم که سرچشمه معارف اسلامی نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه برخی فرقه‌ها در برخی شهرها شعبه زده‌اند و جمعیت کثیری را به خودشان اختصاص داده‌اند، اضافه کرد: این امر نشان می‌دهد که ما در مساجد آن‌چنان که شایسته بوده قوی عمل نکرده‌ایم یا در برنامه‌ها خلل وجود داشته است و نظام تعلیم و تربیتی که باید از درون مسجد شکل بگیرد، محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید مراقب ایجاد فاصله بین مردم و نظام باشیم، بیان کرد: اینکه در ۲۶ دی‌ماه سال ۵۷ شاه فرار کرد به این جهت بود که مردم و مسجد با هم متصل بودند و بین آنان با رژیم فاصله فراوانی وجود داشت.

شاهرخی بر لزوم فعال شدن برنامه‌های مساجد تأکید کرد و با اشاره به اینکه خوب شدن زندگی مردم بستگی به کارکرد مساجد دارد، افزود: ارتقا و پیشرفت فرهنگی و اقتصادی در هم تنیده شده است، اگر ارتقای فرهنگی و اقتصادی همراه هم نباشد، اکثریت در محرومیت و اقلیت در رفاه قرار می‌گیرند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه نهادهای مسجد باید همراه با مسجد باشند و هنر امام جماعت این است که نهادهای فعال در مسجد را حفظ کند، عنوان کرد: روحانیت و امام جماعت مسائل و مشکلات اهل محل را حل کنند.

انتهای پیام

(سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰) ۰۹:۴۴
https://news.masjed.ir/u/k8D
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید