چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۹۰۶
گزارشگر : حجت الله ذاکر
نماینده ولی فقیه در همدان:

آبادانی مسجد به حضور جوانان است

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: آبادانی مسجد، تنها سخت افزار و بحث عمرانی آن نیست، بلکه به فراهم کردن شرایط حضور جوانان است.

(چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰) ۱۴:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد مهدویه کمال آباد همدان با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی، اظهار داشت: جواب قاطع مردم در ۹ دی سال ۸۸ به جسارتی که به مجلس عزای حضرت سیدالشهدا (ع) شد، نشان داد که این مردم در برابر حفظ اعتقادات، اسلام و انقلاب با کسی تعارف ندارند و با خلق آن حماسه، تمامی نقشه‌های چند ماهه دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی همچنین با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، مطرح کرد: خوب است که در این روزها زمانی را به مطالعه خطبه فدکیه اختصاص دهیم و با سیره و منش حضرت (س) در طول زندگی پر برکتشان آشنا شویم و به عنوانی الگویی در زندگی خود از آن بهره ببریم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مؤمنان باید برای آبادانی مساجد تلاش کنند، گفت: خداوند در سوره توبه در دو قسمت از افرادی که مساجد را آباد می‌کنند تعریف می‌کند و این تأکیدی بر جایگاه بالای این مهم در نزد پروردگار است.

وی افزود: البته آبادانی مسجد، تنها سخت افزار و بحث عمرانی آن نیست، بلکه به حضور جوانان است و لذا متولیان مساجد شرایط را برای حضور نسل جدید فراهم کنند.

عمل اشتباه یک مسئول ربطی به اسلام و انقلاب ندارد

نماینده ولی فقیه در استان همدان با این پیشنهاد که هر نفر نیت کند تا ارتباط حداقل یک نفر را با مسجد برقرار کند و او را به مسجد بیاورد، عنوان کرد: در شرایطی که از هر طرف مورد هجوم دشمن قرار داریم، لازم است که مردم خصوصاً جوانان را به آینده امیدوار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه عمل اشتباه یک مسئول ربطی به اسلام و انقلاب ندارد، خاطر نشان کرد: این انقلاب محصول زحمات و تلاش شهدایی همچون شهید سلیمانی‌ها است که باید برای حفظ آن و امیدواری جوانان به آینده آن تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه روحانیت به تنهایی متولی اسلام نیست، یادآور شد: همه ما باید مبلغ اسلام باشیم و فراموش نکنیم که پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز قیامت از همه ما در رابطه با امانت‌هایشان در بین امت سوال خواهند کرد.

وی تصریح کرد: برای قرآن باید وقت گذاشت و والدین و بزرگترها حتی شده یک سوره نیز به فرزندان خود آموزش دهند.

انتهای پیام.

(چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰) ۱۴:۰۱
https://news.masjed.ir/u/k39
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید