چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۶
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۹۰۳
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
سردار مقدم‌فر در همایش مجازی ائمه جماعات:

انتقام سخت از آمریکا هنوز تمام نشده است

سردار حمیدرضا مقدم‌فر گفت: برخی از مردم در خصوص انتقام سخت سوال می‌پرسند و می‌گویند که؛ از حمله موشکی به عین‌الاسد قانع نشدند. البته که حمله به عین‌الاسد انتقام اصلی و راهبردی نبود. انتقام راهبردی تازه شروع شده و آن هم خروج آمریکا از منطقه است.

(چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰) ۱۱:۵۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ همایش مجازی ائمه جماعات استان تهران، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی(رحمة‌الله‌علیه) با قرائت متن پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله ‌العظمی نوری همدانی توسط حجت الاسلام والمسلمین حسین محمّدابراهیم رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد و با سخنرانی سردار دکتر حمیدرضا مقدم‌فر، بعدازظهر سه‌شنبه هفتم دیماه برگزار شد.

 

شهادت حاج قاسم یک فرصت الهی برای اسلام، انقلاب و مردم ایران اسلامی بود

 

در این همایش مجازی سردار مقدم‌فر دبیر ستاد مردمی بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سخنانی به تبیین مکتب و منظومه فکری این شهید بزرگوار پرداخت.

 

وی با بیان تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) گفت شهادت شهید سلیمانی که دومین سالگردش همزمان شده با این ایام نورانی، یک هدیه الهی برای مردم و شخص ایشان بود. زیرا ایشان همواره منتظر این هدیه الهی بودند.

 

سردار مقدم‌فر در ادامه گفت: شهادت ایشان از این جهت برای مردم و انقلاب هدیه بود چون؛ در آن شرایط خاص دشمن خیلی تلاش کرد یک دو قطبی در اذهان مردم ایران ایجاد کند. مردمی که آن روزها بر اثر کارکرد دولت قبل و گرانی ها تحت فشار بودند و دشمن فکر می کرد مردم از ارزشهای نظام و مسئولان فاصله گرفته اند. لذا در این شرایط با شهادت آن شهید بزرگوار و تشییع جنازه بی سابقه ایشان در پنج استان ایران و همچنین در کشور عراق باعث اتحادی بی همتا گشت و معادلات دشمن را برهم زد.

 

سردار سلیمانی یک سردار فاطمی بود

دبیر ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد سلیمانی(رحمة‌الله‌علیه) حضور همه اقشار و اقوام را در تشییع پیکر این شهید بزرگوار ویژگی ممتاز مراسم خواند و گفت: جمعیتی که در این مراسم حضور پیدا کرده بودند هم به لحاظ کمیت و گستردگی و هم به لحاظ کیفیت ارزش بالایی داشت. مردمی که بیشتر آنها حاج‌قاسم را ندیده بودند ولی با شناخت و عرفان کامل برای ایشان اشک می ریختند.

 

سردار مقدم‌فر با نقل قول از رهبر معظم انقلاب‌(مدظله العالی) گفت: رهبر انقلاب آن روز را یوم الله نامیدند چون معتقدند: شهادت حاج قاسم زنده بودن انقلاب را در کشور به رخ دنیا کشید.

 

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی(رحمة‌الله‌علیه) افزود: انقلاب ما دو پایه اصلی دارد امام و امت. اگر امت نباشد این انقلاب عمق ندارد. در آن تشییع جنازه کم نظیر مردم از کسی تجلیل می کردند که نماد مردمی بودن و ولایت‌مداری‌ بود.

 

حاج قاسم، عاقبت به خیری ولایتمداری را تجربه کرده بود

 

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی(رحمة‌الله‌علیه) وقتی میگفت: ولایت مداری از شئون عاقبت به خیری است، آن را در عرصه های مختلف این عاقبت به خیری را تجربه کرده بود. حاج قاسم می‌گفت بارها برای من اتفاق افتاد که تمامی معادلات دنیایی نشان می‌دهد که یک اتفاق رخ خواهد داد، اما حضرت آقا می‌گفتند نمی‌شود و در نهایت نیز نمی‌شد. کشور سوریه در حال سقوط بود و همه می‌گفتند دولت بشاراسد سقوط می‌کند، اما آقا فرمودند بشار پیروز خواهد شد و به کمکش بروید. در جریان جنگ 33 روزه لبنان نیز چیزی از ضاحیه باقی نمانده بود، اما رهبری به حزب‌الله فرمودند که پیروزی با شماست و در آن جنگ سرنوشت‌ساز جبهه مقاومت پیروز شد. سیدحسن نصرالله نیز این سخن سردار سلیمانی را بارها تکرار کردند.

 

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در ادامه گفت: گاهی در تبلیغات و رسانه دچار محدودیت هایی هستیم که نتیجه مختص متدینین می‌شود و توفیقی برای جذب اقشاری که در اصطلاح خاکستری نامیده می‌شوند حاصل نمی شود. باید به یاد داشته باشیم که شخصیت حاج قاسم کاری کرد که آن قشر نیز به ایشان عشق می‌ورزیدند و در حماسه تشییع پبکرش عاشقانه اشک ریختند.

 

وی افزود: حاج‌قاسم یک فرصت طلایی برای انقلاب است. حماسه تشییع او نیز باعث اتحاد همه اقوام و اقشار شد. لذا باید برای مراسماتی که به یاد او برگزار می شود به چشم یک فرصت طلایی نگریست. چون با حاج‌قاسم می‌شود معنویت را تبلیغ کرد.

 

سردار مقدم‌فر با اشاره به اینکه شهید سلیمانی الگویی برای همه نسل‌ها است، گفت: در هر کجای این کره زمین وقتی از ما بخواهند یک الگوی طراز برای تمدن نوین اسلامی و یک انسان طرازِ انقلاب اسلامی را معرفی کنیم، حتماً باید آدرس حاج قاسم را بدهیم. 

 

اگر ایشان نبود، خیلی از حرم‌ها توسط تکفیری‌ها تخریب می‌شد  

دبیر ستاد مردمی برگزاری مراسم دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی(رحمة‌الله‌علیه) با اشاره به دیدار اخیر اعضای این ستاد با آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: در آن دیدار از آیت‌الله رئیسی پرسیدم سابقه نداشته است یک نفر غیر از علما داخل ضریح شود و قبر مطهر حضرت رضا(علیه‌السلام) را شستشو دهند؛ چه شد که حاج قاسم وارد ضریح شد و مشغول شستشوی قبر امام رضا(علیه‌السلام)شد؟ ایشان گفتند حاج قاسم جزو یکی از مدعوین و بیرون از ضریح بود. من از شبکه‌های ضریح به بیرون نگاه کردم که یکباره چشمم به حاج قاسم افتاد که اشک می‌ریخت. در آن لحظه به خودم گفتم این حرم و خیلی از حرم‌های دیگر مدیون تلاش‌های حاج قاسم است و اگر ایشان نبود، خیلی از حرم‌ها توسط تکفیری‌ها تخریب می‌شد. به دوستان و کسانی که آنجا بودند گفتم، ایشان را به داخل بیاورید. اشاره کردند که نمی‌شود و افراد داخل ضریح باید از علما باشند، اما من گفتم که ایشان بیایند و آمدند.

وی در ادامه با اشاره به مستند دیگری که در روزهای دیگر پخش خواهد شد، گفت: خانواده‌های شهدا، همسران و فرزندان آن‌ها در دیدارهایی که با حاج قاسم داشتند، روایت‌ها و تعابیری دارند که گویی از یک عالم فاصل و عارف سخن می‌گویند. سخنان این عزیزان در قالب آن مستند آمده و در روزهای آینده پخش خواهد شد. 

 

سردار مقدم‌فردر بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اینکه برخی می‌گویند شهدای دوران دفاع مقدس مربوط به این دوره نیستند و نمی‌توانند الگویی برای جوانان و نوجوانان که با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سر و کار دارند باشند، خاطرنشان کرد: اما حاج قاسم مربوط به امروزی است که رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی رونق دارند. داعش دو جنگ سخت و نرم با حاج قاسم و مدافعان حرم داشت. داعشی‌ها در جنگ تبلیغی بسیار موفق بودند. آن‌ها با هدف ایجاد جنگ روانی خلبان روسی را در قفس آتش زدند؛ چراکه می‌دانستند حاج قاسم پای روس‌ها را به سوریه باز کرد و طبق یک تقسیم کار آن‌ها در آسمان و رزمندگان جبهه مقاومت در زمین جنگیدند. داعشی‌ها آن خلبان را به آتش کشیدند تا به روس‌ها این پیام را بدهند که اگر شما را گیر بیاوریم و به زمین بکشانیم، می‌سوزانیم. داعش رعب و وحشت بسیاری ایجاد کرد و در شبکه‌های تلویزیونی الجزیره و العربیه کار رسانه‌ای بزرگی انجام دادند.

 

وظیفه مساجد و کانون‌های دینی در ایام بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی

 

وی افزود: نباید در سال دوم بزرگداشت ایشان در تبلیغ غفلتی انجام دهیم! زیرا اگر یک امام جماعت به عنوان پیش نماز مسجد و رهبر یک کانون دینی غفلت کند، قصور کرده است چون این غفلت یک غفلت راهبردی خواهد بود. نباید از او به عنوان یک سرداری که فقط خدمت کرده تجلیل کنیم. بلکه باید از کسی تجلیل کنیم که صاحب یک مکتب و منظومه فکری است. امیدوارم هر مسجد و هر کانون دینی در هفته‌ای که پیش رو داریم یک کانون پرنشاط برای جهاد تبیین باشد و حرکت‌های تبلیغی و پویش‌های مردمی صورت بگیرد. ان‌شاالله همه ما وظیفه‌مان را نسبت به این سردار بزرگ و دینی‌ که نسبت به ایشان داریم را ادا کنیم.

 

سردار مقدم‌فر با اشاره به این که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) کلمه مکتب را فقط برای امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه) و حاج قاسم سلیمانی(رحمة‌الله‌علیه) به کار برده‌اند، گفت: مکتب به جایی اطلاق می شود که علاوه بر یکسری عقاید و ارزش‌ها یک الگوی عملی هم ارائه شده باشد. یعنی برای یک منظومه فکری، یک منظومه عملی هم وجود داشته باشد. از این جهت، مکتب او مثل مکتب مولایش امیرالمومنین در همه ابعاد متعالی است.

سیر تکامل شهید سلیمانی الگویی برای همه‌ی اقشار جامعه است

 

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی(رحمة‌الله‌علیه) از انتشار کتابِ «از هیچی نمی ترسیدم» خبر داد و گفت: این کتاب که در بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سلیمانی(رحمة‌الله‌علیه) گردآوری شده مجموعه‌ای از دستخط های ایشان است که می بینیم شهید سلیمانی(رحمة‌الله‌علیه) در شرایط بد اقتصادی قبل از انقلاب چنان فداکاری و غیرتی از خود نشان می‌دهد که می تواند الگویی بزرگ برای نوجوانان باشد.

 

سردار مقدم‌فرافزود: پس از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی نیز سیر کمال این شهید بزرگوار ادامه یافت و بعد از جنگ نیز لباس جهاد را همواره به تن داشت تا این که به فرماندهی سپاه قدس انتخاب شد و شد مصداق آن جمله امام راحل(رحمة‌الله‌علیه) و «شریک غم مستضعفان عالم» شد. لذا سیر کمال این شهید عزیز می تواند الگوی همه‌ی سنین باشد.

 

وی با اشاره به اینکه مستندی از آخرین روزهای حیات دنیایی این شهید آماده اکران شده است، گفت: در آن روزهای آخر نزدیکان ایشان از او پیام‌هایی شنیدند که نشان می‌دهد؛ حاج قاسم از رفتنش خبر داشته است. او می‌دانسته که در عراق شهید می‌شود چون یکی از آرزوهایش شهادت در سرزمین شهادت سیدالشهداء(علیه‌السلام) بود.

 

سردار مقدم‌فر در ادامه گفت: حاج قاسم فقط مرد میدان جهاد نیست. با این که به قول رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) اسوه رزمندگان بی مرز است. به تعبیر سیدحسن نصرالله سیدالشهدای جبهه مقاومت است، اما در میدان سبک زندگی نیز الگوست. ولی ایشان فقط مرد عرصه جهاد نبودند و در جمیع ابعاد از جمله سبک زندگی؛ رفتار با خانواده، رفتار با دوستان و همکاران و رفتار با سربازان، زیردستان و بالادستانش همچنین محبت به اهل بیت(علیهم‌السلام) به کمال رسیده بود.

 

وی گفت: ایشان سردار فاطمی بود، چون عاشق حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) بود. از مال دنیا تنها یک خانه در کرمان داشت که در زمان حیاتش همان را هم وقف حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) نمود. اکنون این خانه به فاطمیه تبدیل شده است. چه کسی را می توان یافت که تنها خانه‌ی خود را برای حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) وقف کند؟!

 

وی با بیان اینکه همه رفتار حاج قاسم نشان از اخلاص او بود، گفت: رهبر انقلاب(مدظله‌العالی) یکی از رموز موفقیت شهید سلیمانی(رحمة‌الله‌علیه) را اخلاص او معرفی کردند. زیرا این اخلاص او بود که او را محبوب خدا و مردم کرد. مردم اخلاص او را باور کردند و او هم با اخلاصش جانش را برای مردم به اهل بیت(علیهم‌السلام) داد. همچنانکه مالش را در راه از اهل بیت خرج کرد. سردار سلیمانی(رحمة‌الله‌علیه) در این سال‌ها حتی یک دلار حق ماموریت نگرفت. همین اخلاص و ولایتمداری او بود که مکتب سلیمانی(مدظله‌العالی) را تشکیل داد.

 

سردار مقدم‌فر در ادامه گفت: شهید سلیمانی(رحمة‌الله‌علیه) سرباز امام حسین(علیه‌السلام) بود همانطور که مردم برای اباعبدالله(علیه‌السلام) سالار شهیدان به صورت خودجوش مراسم می‌گیرند، برای سربازش حاج قاسم نیز کم نگذارند.

انتقام سخت شروع شده است

 

سردار مقدم‌فر در ادامه گفت: سردار سلیمانی(رحمة‌الله‌علیه) به دست شقی‌ترین دشمنان ما به شهادت رسید. دشمنی که میلیاردها دلار خرج کرد تا به مردم ما القاء کند مهد دموکراسی و مخالف تروریسم است، ولی با حماقت خود و دستور شهادت حاج قاسم به دست ترامپ نقشه‌هایش همه نقش بر آب شد. به طوریکه با شهادت این شهید بزرگوار همه عالم فهمیدند که آمریکا تروریست است.  همانطور که در دوران حیاتش برنامه‌های آمریکا ازجمله خاورمیانه جدید و ژاندارم کردن رژیم صهیونیستی را به هم زد، شهادت و تشییع کم‌نظیر ایشان باعث اتحاد بیشتر مردم و همچنین پیروزی های پی‌در‌پی جبهه‌ی مقاومت و در نتیجه خروج آمریکا از خاورمیانه شد.

 

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی(رحمة‌الله‌علیه) در پایان با بیان اینکه مردم نباید نگران انتقام سخت باشند، گفت: برخی از مردم در خصوص انتقام سخت سوال می‌پرسند و می‌گویندکه؛ از حمله موشکی به عین‌الاسد قانع نشدند. البته که حمله به عین‌الاسد انتقام اصلی و راهبردی نبود. انتقام راهبردی تازه شروع شده است. بزرگترین انتقام خروج ذلت بار آمریکا از منطقه است. همچنان که با آن ذلت افغانستان را ترک کردند با همان ذلت در حال گریز از عراق هستند. بعد از شهادت حاج قاسم شاهد پیروزی‌های مکرر جبهه مقاومت هستیم. کسانی که سالها با مردم سوریه و بشار اسد دشمنی می‌کردند اکنون به او التماس می‌کنند تا در کشورش کار کنند. اینها همه از برکت خون شهید سلیمانی است.

 

فایل صوتی این مراسم را از قسمت زیر دریافت نمایید.

 

 


(چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰) ۱۱:۵۶
https://news.masjed.ir/u/l91
همایش مجازی ائمه جماعات1
همایش مجازی ائمه جماعات3
همایش مجازی ائمه جماعات4
همایش مجازی ائمه جماعات5
همایش مجازی ائمه جماعات2
همایش مجازی ائمه جماعات6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید