سه شنبه / ۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۸
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۸۹۸
گزارشگر : حجت الله ذاکر
به قلم امام جماعت مسجد ولیعصر(عج)

جهاد تبیین و مکتب زهرایی سلیمانی

امت با بصیرت و آگاه در فتنه ۸۸ بجای اعتماد به سران فتنه و تبعیت از آدرس غلط آنان، تن به تحریف حقایق نداده و از انگشت اشاره امام و رهبر خود پیروی کرد و با خلق حماسه نهم دی، اجازه نداد دشمن بین امت و امام فاصله ایجاد کند.

(سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰) ۱۲:۰۸

خبرگزاری فارس، یادداشت- ابوالقاسم علیزاده: این روزها که حوادث و پدیده های مهم و اثرگذار در هم تنیده اند، حامل پیامی برای وجدانهای بیدار و تشنگان عدالت و کرامت و امنیت جهانی والبته ملتهای دربند و مظلوم است. از طرفی ایام فاطمیه یادآور فریادهای حماسی اول شهیده حریم امامت و ولایت است، او که سر حدیث لولاک و رمز بقای ثمره مجاهدات همه انبیای الهی و راز ماندگاری شریعت ناب محمدی و حفظ جوهره امامت و ولایت علوی بود، که اگر نبود نقش آفرینی و ایثار این ذخیره الهی معلوم نبود چگونه اثری از اسلام و شریعت نبوی باقی میماند. اگر چه این یگانه حامی امامت، عاقبت با تیغ مرموز تحریف اهالی فتنه در جریان سقیفه ( این مادر همه فتنه ها ) شهد شیرین شهادت را نوش کرد و مظلومانه ترین ترور را به آغوش کشید.

اما وقتی در جریان مبارزه سخت و طاقت فرسایش با تشنگان قدرت و بردگان پلشت دنیا ، دست فرزندانش را می گرفت و در جوار شهدای احد سفره دل را کنار تربت حمزه سید الشهدا باز نمود، آه سردی از دل برکشید و علت اصلی ناله ها و گریه های سوزناکش را بی وفائی و بی بصیرتی امت رسول خدا بیان داشت و در پاسخ فردی که پرسید اگر علی علیه السلام حق است پس چرا سکوت کرده و علیه اهالی فتنه ی سقیفه قیام نمی کند؟ فرمود: « انسیتم قول رسول الله من کنت مولی فعلی مولاه ....  مثل الامام کمثل الکعبه اذ توتی و لا تاتی » چه زود فراموش کردید فرمایش پیامبرتان را که در غدیر خم فرمود هرکس را که مولای او منم ازاین پس علی مولای اوست. زیرا که مثل امام مثل کعبه خانه خداست، و چون پیرامون آن طواف می کنید باید که پیرامون امامتان علی نیز طواف کرده و راه رستگاری و عاقبت بخیری را از او طلب نمائید. همان بانویی که با دل پرخون در خطبه ای از سر اتمام حجت فرمود: « فجعل الله اطاعتنا نظاما للمله و امامتنا امانا للفرقه.»

اینجا بود که منطق الهی و قوی او را بر نتافتند و عاقبت با حربه تحریف و قلب حقایق و با شعار ید الله مع الجماعه  و حسبنا کتاب الله، فاطمه را که تنها سد محافظ مولا علی علیه السلام بود از سر راه برداشتند و با موجی فتنه گون پاسخ ندای او را که از پشت درب خانه فریاد میزد ایهاالضالون المکذبون ماذا تقولون و ماذا تریدون ؟ با آتش و لگد و سیلی دادند تا شمع وجود او را که تنها حامی ولایت بود خاموش نمایند و بدینوسیله بتوانند امامش را دست بسته بسوی مسجد برای بیعت با ثمره فتنه سقیفه ببرند و او نیز با اینکه کانون درد بود وقتی بهوش آمد در پی علی فریاد کنان برآمده و در مسجد به سلمان فرمود: از چه باید صبر کنم و خاموش باشم در حالی که اینان یریدون قتل علی، و وقتی شنید این پیام مولاست که امر این دنیا خواهان مست قدرت را به خدا و قیامت واگذار ، دست هایش که بسوی آسمان برای نفرین بالا رفته بود به ناگاه پایین افتاد و با اعتماد و ایمانی راسخ فرمود: « اذن اصبر و اسکت». که اگر نبود تحریف حقایق و واقعیت هایی که برای سرنوشت امت، بعد از نبی ترسیم گردیده بود ؛ هرگز حضرت زهرا( س) کشته نمی شد و امت نیز دچار تفرقه و تشتت نمی گردید. و بدینسان تا کنون آثار مرموز و ویرانگر فتنه سقیفه دامن مسلمانان را نمی گرفت .

همزمانی این ایام پر پیام فاطمیه با حماسه بزرگ ۹ دی که خود انقلابی دیگر بود و واکنشی در برابر کنشی فتنه گون و مرموز که داشت میرفت با موج سبز و مخملینی که براه افتاده بود  دار و ندار و هست ونیست انقلاب و نظام مکتبی برامده از آن، به باد فنا سپرده بشود؛ خبر از تکرار تاریخ می دهد اما اینبار وقتی امت با بصیرت و آگاه، دستهای پشت پرده نفاق و فتنه را بخوبی تشخیص داد و علیرغم سکوت و کپ کردن خواص بی بصیرت، فرمان اصلی موج فتنه ۸۸ را در دست بیگانگان و اپوزسیون داخل و خارج کشور و دشمنان فرهنگ عاشورایی و غدیری دید ، بجای اعتماد به سران فتنه و تبعیت از آدرس غلط آنان، تن به تحریف حقایق نداده و از انگشت اشاره امام و رهبر فرزانه و حکیم خود هدایت یافت و پیروی نمود و با خلق حماسه حضور پرشور و عاشورایی نهم دی ، اجازه نداد دشمن بین امت و امام فاصله ایجاد کند.

اینجا نیز پیاده نظام خصم دون با حربه مرموز تحریف در برابر جبهه حق صف آرایی کرده بود والا همه و همه ، حتی خود سران فتنه هم اذعان داشتند که موضوع تقلب در انتخابات، ادعایی پوچ و بی اساس بوده است ، این بار تحریف امام و خط امام از طرفی، تحریف تاریخ پرافتخار انقلاب و دفاع مقدس و حماسه های سرداران سپاه اسلام از طرفی دیگر داشت شعله های آتش فتنه را تا بدانجا برافروخته میکرد که اگه موفق می شدند، چوبه های دار برای حاج قاسم سلیمانی ها بپا می گردید تا بجرم رشادتها و دفاع مقدسشان برای حفظ شرف و آبرو و وجب به وجب خاک پاک میهنمان ایران بدون محاکمه به دار آویخته و یا آنکه شهدا را از دل خاک بیرون می کشیدند ودر محکمه شیطانیشان محاکمه میکردند که چرا خونین شهر را آزاد کردید و متجاوزان بعثی را از وطن بیرون راندید.

درود خدا بر این ملت بزرگ و بی نظیر که با داشتن سرمایه های عظیمی همچون ایمان و اتحاد و بصیرت ، سند راست قامتی و غیرت و رشادت و صبوری و ولایت مداری خویش را با مرکب خون امضا کرده و تا پای جان بر سر ارزشها و آرمانهایش ایستاده است.

براستی چه سری است که درست در همین ایام نیز، دومین سالگرد سردار دلها ، حاج قاسم سلیمانی را باید نظاره گر باشیم، سرداری که شور عاشورایی تشییع جنازه اش سرآغاز و سرفصل جدیدی شد برای حرکت رو به جلو مقاومت و ایستادگی و اکنون اوج این شور است که در مراسمات بزرگداشتش در اقصی نقاط عالم خبر از زنده بودن آرمان و منطق درست و بحق او می دهد که اگر با هوشمندی و بصیرت رهروان راهش ، بفضل الهی تیغ تحریف همچنان کند گردیده و این طوفان بپا شده از روی جنازه تحریف گران بدسیرت داخلی و خارجی عبور نماید به زودی خواهیم دید که منطق  و مکتب سلیمانی که ریشه در منطق و مکتب امام حسین علیه السلام و جریان زلال امامت و ولایت دارد و از چشمه سار بعثت و غدیر و عاشورا سیر آب می شود، دیری نخواهد گذشت که تمام جهان را خواهد گرفت و وجدانهای تشنه و پاک را سیر آب خواهد ساخت، چه آنکه ملتهای تحت ستم در سراسر گیتی در پی چنین گم شده ای لحظه شماری می کنند.

کافیست در مواجهه با حربه ی مرموز و البته خطرناک تحریف ، واقعیت سلیمانی و مکتب او که همان حقیقت اسلام ناب است و در سیره و خط مردان مرد تاریخ بویژه امام خمینی (رض) و سیره خلف صالح او امام خامنه ای عزیز(مدظله) متجلی است ، به روشنی عرضه و شناسانده بشود. بنابراین در هماورد با خصم دون که در دل شب و در حالی که همه در خواب بودند به شکار شیر تک این معرکه آمدند و چه ناجوانمردانه دست ابالفضلیش را قطع و او را به آرزوی دیرینش رساندند، اگر در پی انتقام سخت که حق مسلم همه ملتها و آحاد انسانهای با غیرت و با صلابت روی زمین است هستیم باید نگذاریم سلیمانی بزرگ را دو باره و اینبار با حربه تحریف شهیدش کنند ، اگر آرمان و مکتب سلیمانی با جهاد تبیین و تلاشی زینبی، همچنان زنده و پویا و الهام بخش بماند و به دنیا صادر و عرضه شود ، قطعا سخت ترین انتقام را یاران سلیمانی رقم زده اند. چنانکه مولا و رهبرمان فرمود او چهره ماندگار جهان اسلام و قهرمان همیشه زنده ملی و بلکه جهان اسلام است.

سلیمانی زنده است تا تیغ و حربه تحریف کُند باشد و ناکارآمد و البته جهاد تبیین نیز جریان داشته باشد.  

والسلام.

انتهای پیام/

(سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰) ۱۲:۰۸
https://news.masjed.ir/u/h8k
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید