یکشنبه / ۵ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۴
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۸۸۱
گزارشگر : حجت الله ذاکر
مدیر برنامه‌های فرهنگی امور مساجد مطرح کرد:

همت بالای مسجدی‌ها در محرومیت‌زدایی

حجت‌الاسلام ماجدی با بیان اینکه ۹۷ درصد شهدای دفاع مقدس از بچه‌های مساجد بوده‌اند، گفت: بچه‌های مسجد با همکاری قرارگاه‌های محرومیت زدایی در خدمت رسانی به نیازمندان در دوران کرونا خدمات گسترده‌ای ارایه کردند.

(یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰) ۰۹:۰۴

حجت الاسلام «سید مهدی ماجدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه 97 درصد شهدای جبهه های حق علیه باطل از بچه های مساجد بوده اند، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، بچه های مسجد ضمن انجام فعالیت های  مختلف رزمی، عبادی، هنری، فرهنگی و مذهبی در فضای مساجد از پایگاه های بسیج مساجد به جبهه ها اعزام می شدند و از این سنگر پشتیبانی از جبهه ها را بر عهده داشتند.

 مدیر برنامه های فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه اصل و اساس تشکیل پایگاه بسیج مساجد در محلات در دوران دفاع مقدس پشتیبانی از جبهه ها بوده است، تصریح کرد: اکنون نیز این پایگاه ها، مراکزی برای خدمت رسانی به مردم هستند به طوری که پس از شیوع بیماری کرونا پایگاه های بسیج مساجد در خدمت رسانی به اقشار محروم و مردم خدمات گسترده ای ارایه دادند.

 

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که بسیج باید در کنار مردم باشد به همین جهت فعالیت پایگاه های بسیج محلات در مساجد می تواند موجب شود که مردم اثربخشی و فعالیت های مثبت این نیروهای جهادی را در محلات احساس کنند.

 

حجت الاسلام ماجدی با اشاره به تلاش بسیجیان در رزمایش کمک مومنانه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: بچه های مسجد در این راستا در عرصه های شناسایی نیازمندان، جمع‌آوری و توزیع کمک ها نقش‌آفرین بودند و با انجام رزمایش های مواسات و کمک های مومنانه بازوی امام جماعت و دیگر ارکان و کارگزاران مسجد در خدمت رسانی به محرومان و تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه هستند.

 

مدیر برنامه های فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد به برخی از خدمات بچه های مسجد در دوران کرونا اشاره و تصریح کرد: جوانان مسجدی در پایگاه های بسیج با همکاری مراکز خیریه و نیکوکاری و قرارگاه های محرومیت زدایی  به تناسب ظرفیت هایی که دارند، در بحث تهیه و توزیع سبد کالا، تهیه جهیزیه، تامین مایحتاج ضروری محرومان، انجام خدمات عمرانی و فنی برای آنها، نظافت و ضدعفونی خیابان ها و معابر، اجرای طرح واکسیناسیون عمومی، اجرای طرح شهید سلیمانی و غربالگری اهالی محلات و شناسایی بیماران کرونایی  خدمات گسترده ای ارایه کردند.

 

وی به تعامل، همکاری و هم افزایی مرکز رسیدگی به امور مساجد با پایگاه های بسیج محلات، نواحی و سازمان بسیج اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد تلاش کرده است که برخی اختلاف نظرها میان مساجد و بسیج را حل و فضایی مسالمت آمیز را در مساجد حاکم کند.

 

پایان پیام/
(یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰) ۰۹:۰۴
https://news.masjed.ir/u/h94
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید