شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۱
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۸۴۶
گزارشگر : حجت الله ذاکر
امام جماعت مسجد خلیل‌الله اعلام کرد:

اعطای ۶۱۱ میلیون تومان وام به محرومان

حجت‌الاسلام جوادی با اشاره به استمرار کمک‌های مومنانه از سوی مسجد خلیل‌الله، گفت: در همین راستا در آستانه ولادت حضرت زینب(س)، ۲۰۰ بسته معیشتی میان اقشار محروم توزیع شد.

(شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰) ۱۴:۳۱

 حجت الاسلام «سید رضا جوادی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از پرداخت 106 وام به مبلغ 611 میلیون تومان از ابتدای سال تاکنون به نیازمندان توسط مسجد خلیل الله خبر داد و اظهار کرد: سال 99، 152 فقره وام به مبلغ 602 میلیون تومان اعطاء شده بود و امسال اعطای وام نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

امام جماعت مسجد خلیل الله (واقع در خیابان شهید مدنی) با اشاره به استمرار خدمت رسانی مردم به اقشار محروم بیان کرد: در آستانه ولادت حضرت زینب(س) 200 بسته سبد معیشتی که به همت خیرین تهیه شده که درحال توزیع آنها میان اقشار بی بضاعت تحت پوشش هستیم. 

 

وی با اشاره به فعالیت گروه جهادی مسجد خلیل الله در بحران کرونا گفت: ضدعفونی کردن محله و معابر، توزیع محلول ضدعفونی سطوح در سطح محله به صورت رایگان و تحویل در منزل توسط نیروهای جهادگر، توزیع پد های الکلی رایگان به مردم در نانوایی ها و سوپرمارکتی ها، تلاش در جهت تهیه و توزیع مواد بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش با حداقل هزینه در سطح محله، ضدعفونی ماشین های عبوری از اقداماتی بوده است که به همت گروه جهادی این مسجد انجام شد. 

 

امام جماعت مسجد خلیل الله (واقع در خیابان شهید مدنی) ابراز کرد: با توجه به آنکه بعد از بحران کرونا بسیاری از کارگران فصلی بیکار شدند، به همین جهت یکی از اقداماتی که در این مسجد مورد توجه قرار گرفت، شناسایی این افراد و اهدای 450 سبد معیشتی به ارزش 300 هزار تومان به آنها بوده است.

 

حجت الاسلام جوادی اضافه کرد: همچنین، در اوج بحران کرونا به منظور ارایه خدمات آنلاین به مردم، فعال سازی تعاونی در شبکه های اجتماعی جهت خرید محصولات و ارسال به در منازل در دستور کار قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای مسجد خلیل الله کمک رسانی به مردم و محرومان در اقصی نقاط کشور در بحران های همچون سیل و زلزله بوده است به طوری که در زلزله و سیل کرمانشاه و خوزستان گروه جهادی این مسجد در ساخت چند باب خانه فعال بودند. با شیوع ویروس کرونا ستاد سلامت در مسجد تشکیل و شرح وظایفی برای فعالان مسجدی تعریف شد. 

 

گفتنی است، مسجد «خلیل الله» واقع در تقاطع گلبرگ و خیابان شهید مدنی از جمله مساجد فعالی است که قریب به 70 سال قدمت در منطقه شرق تهران دارد و علاوه بر برنامه ها و فعالیت های دینی مذهبی رایج، در زمینه فراهم کردن تسهیلات ازدواج آسان برای جوانان و کمک رسانی به نیازمندان برنامه های گسترده ای داشته است.

 

پایان پیام/
(شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰) ۱۴:۳۱
https://news.masjed.ir/u/kio
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید