دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۷
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۸۲۶
گزارشگر : حجت الله ذاکر
شبستان گزارش می‌دهد

کمک به محرومان با مرکزیت مسجدالرسول(ص)

مسجدالرسول(ص) توانسته شبکه‌ای از مساجد منطقه چهار تهران در برگزاری متفاوت یادواره شهدا و خدمت رسانی به نیازمندان ایجاد کند تا از ظرفیت عظیم بچه‌های مساجد بهره‌مندی حداکثری در تبلیغ دین و ارزش‌های انقلاب استفاده شود.

(دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰) ۱۱:۴۷
 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجدالرسول (ص) (واقع در تهران، میدان رسالت) از جمله مساجدی است که رونق خود را بیش از همه مدیون موقعیت جغرافیایی خود است به این معنا که برخی از مساجد به دلیل واقع شدن در یک منطقه پرتراکم و پر رفت و آمد، اگر برنامه ای هم اجرا نکنند همیشه نماز جماعت در آنان بسیار پررنگ برگزار می شود. فرض بفرمایید مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران اگر حتی هیچ نهادی و کارگزاری نداشته باشد، خیلی واضح است به دلیل واقع شدن در دل بازار بزرگ و داشتن چندین در ورودی و خروجی، قطعا همیشه نماز جماعت آن مملو از جمعیت است. مسجدالرسول (ص) نیز به دلیل واقع شدن در میدان بزرگ رسالت همین ویژگی را دارد.

 

البته این مسجد علاوه بر بهره بردن از امتیاز موقعیت جغرافیایی، دارای امام جماعتی است که عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت است و بسیجیان آن بسیار فعال هستند و اعضای کانون فرهنگی هنری آن نیز بسیار پر تلاش و جهادی عمل می کنند. لذا ترکیبی فوق العاده از همه ظرفیت ها در مسجد الرسول (ص) برای جذب مردم به مسجد و نشر آموزه های تشیع شکل گرفته است.

نقش فعالان بچه های مسجد در برگزاری برنامه های مسجدالرسول (ص)

همه این فعالان به گفته حجت الاسلام والمسلمین شجاع نظری، در برگزاری برنامه های مختلف مسجدالرسول (ص) نقش مهمی دارند که همه ساله نقش خود را در برگزاری برنامه های مناسبتی و هفتگی از جمله یادواره شهدا ایفا می کنند. اگر این فعالان نباشد قطعا کار مسجد به سامان و نتیجه مطلوب نمی رسد.

 

یادواره شهدای مسجدالرسول (ص) همه ساله با همکاری سه مسجد دیگر در منطقه رسالت تهران و تحت عنوان واحد «یادواره شهدای محله کوهک» برگزار می شود.

حجت الاسلام شجاع نظری با بیان اینکه شبکه سازی مساجد، باید به صورت جدی و از سوی همه مساجد به ویژه ائمه جماعات و بسیجیان مساجد و در سطح بیرونی، از سوی دستگاه های مساجد جدی گرفته شود، گفت: ما به همین منظور با سه مسجد دیگر در محله کوهک، در برگزاری برنامه های مختلف از جمله یادواره شهدا مشارکت داریم.

 

امام جماعت مسجدالرسول (ص) افزود: امسال نیز یادواره شهدای محله کوهک تهران با همکاری بسیجیان و اعضای کانون فرهنگی هنری این مساجد و با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به ویژه معاونت فرهنگی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

اجرای جالب گروه سرود نیروی دریایی ارتش در یادواره شهدای مسجدالرسول (ص)

از نکات جالب در برگزاری این مراسم، اجرای گروه سرود این نیرو است که امسال نیز با استقبال خوبی از سوی مردم همراه شد. (یکی از دلایل این حضور و اجرا، واقع شدن ستاد این نیرو در محدوده منطقه رسالت است و خیابانی نیز در این منطقه به نام نیروی دریایی وجود دارد). همچنین میز کودک نیز از حدود یک ساعت مانده به شروع این یادواره شهدا در محل برگزاری مراسم برپا می شود و آخرین بخشی است که پس از پایان مراسم، بساط آن جمع می شود. این کار به این دلیل صورت می گیرد تا مردم با خیالی آسوده نسبت به رفاه و آرامش فرزندان شان، در بزرگداشت نام و یاد شهدا شرکت کنند. اهالی مسجد الرسول (ص) البته می کوشند در تمام برنامه ها فضایی برای مراقبت و بازی کودکان ایجاد کنند تا والدین با خیالی آسوده در برنامه های این مسجد شرکت کنند. بانوان بسیجی و کانون فرهنگی هنری به گفته شجاع نظری، امسال نیز غرفه فرهنگی با هدف عرضه کتب مرتبط با زندگینامه شهدا و فروش محصولاتی همچون روسروی و چادر برپا کردند.

 

شبکه مساجد محله کوهک در خدمت رسانی مومنانه به نیازمندان

این شبکه ای که به یاد شهدا در منطقه رسالت و محله کوهک تهران شکل گرفته است خود را در اجرای طرح شهید سلیمانی، مقابله با ویروس کرونا، شناسایی خانواده های نیازمند و اجرای واکسیناسیون عمومی نشان داده است. به گفته شجاع نظری، این مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۰ هزار بسته ارزاق، بیش از دو هزار بسته لوازم التحریر و صدها مورد نیز کمک های نقدی به دست نیازمندان رساندند. شناسایی خانواده های جدید نیازمند در این مساجد به صورت مستمر صورت می گیرد و برای این کار، گروهی شامل اعضای هیئت امنا و بسیجیان و خیران تشکیل شده است.

 

کارگزاران مسجدالرسول (ص) توانسته اند از یک برنامه مشترک در منطقه رسالت تهران برای ایجاد شبکه ای از مساحد و مسجدی ها و به ویژه بچه های مسجد برای تبلیغ معارف دین، تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، مقابله با ویروس کرونا و کمک مومنانه به نیازمندان استفاده کنند. تبدیل شدن یک مسجد به محور محله، نیازمند موفقیت آن در به کارگیری همه ظرفیت های یک محله و به ویژه بچه های مسجد است که به گفته شجاع نظری، به صورت تمام و کمال در این مسجد محقق شده است.

 

پایان پیام
(دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰) ۱۱:۴۷
https://news.masjed.ir/u/huK
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید