یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۸
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۸۲۳
گزارشگر : حجت الله ذاکر
نظر یک شاگرد نسبت به استادش:

عملکرد امام فقید مسجد امین‌السطان درخشان بود

حجت‌الاسلام و المسلمین نوچمنی گفت: مرحوم جواد علامی در احیای کارکردهای مساجد عملکرد درخشانی داشت موضوعی که در هم در مسجد امین السلطان و هم در مسجد ولیعصر(عج) به خوبی بروز و ظهور داشت.

(یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰) ۱۲:۰۸

حجت الاسلام والمسلمین «قاسمعلی نوچمنی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین جواد علامی، یک عالم انقلابی و ولایت مدار بود، اظهار کرد: ایشان هم زمانی که همراه شهید آیت الله اشرفی اصفهانی بود و هم زمانی که به نمایندگی از آیت الله العظمی سیستانی فعالیت می کرد، در تبیین اندیشه های امامین انقلاب کوتاهی نکرد، هم در جلسات درس، هم در سخنرانی ها و هم در مدیریت مسجد، تلاش برای تقویت نظم جمهوری اسلامی و مقابله با دشمنان نظام را یک وظیفه می دانست.

                     

این شاگرد حجت الاسلام والمسلمین علامی در ادامه با بیان اینکه حاج آقا علامی در مدیریت مسجد نیز کاملا انقلابی و مقتدرانه و البته بسیار موفق عمل کرد، گفت: بنده بارها در مساجد امین السطان و حضرت ولیعصر(عج) که ایشان امام جماعت آنها بود، سخنرانی کردم و شاهد حضور بسیار زیاد مردم در این مساجد و برگزاری برنامه های جالب در آنها بودم.

 

وی اضافه کرد: مرحوم علامی در احیای کارکردهای مساجد عملکرد درخشانی داشت موضوعی که در هم در مسجد امین السلطان و هم مسجد ولیعصر (عج) به خوبی بروز و ظهور داشت. وقتی ایشان امامت مسجد حضرت ولیعصر (عج) در محدوده خیابان شریعتی را پذیرفت، این مسجد، کاملاً دچار رکود شده بود، ولی با مدیریت مرحوم علامی، در مدتی کوتاه به مسجدی بسیار موفق و پر رونق تبدیل شد.

 

نوچمنی گفت: حجت الاسلام والمسلمین علامی همچنین مسجد امین السطلان را که همیشه یک مسجد موفق بود پررونق تر کرد و توانست مجموعه خیریه آن را به اندازه ای فعال کند که هر سال به ده ها نفر، جهیزیه و به صدها نفر کمک های مادی قابل توجهی اهدا کند. مرحوم علامی را می توان نمونه یک مدیر مسجدی متدین، انقلابی و ولایت مدار دانست که عمر خود را وقف خدمت به دین و نظام اسلامی و مردم کرد.

 

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین جواد علامی، امام جماعت مساجد امین السطان واقع در محله فردوسی تهران و مسجد حضرت ولیعصر (ع) واقع در خیابان شریعتی روز جمعه، ۱۲ آذرماه درگذشت و امروز بعد از تشییع، در جوار امامزاده صالح(ع) تجریش دفن می شود.

 

پایان پیام/

(یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰) ۱۲:۰۸
https://news.masjed.ir/u/kg2
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید