یکشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۸۰۷
گزارشگر : حجت الله ذاکر
یک استاد حوزه علمیه مطرح کرد:

انتخاب امام جماعت عامل مهم‌ در موفقیت مسجد

حجت‌الاسلام حسینی لواسانی گفت: انتخاب امام جماعت مهم‌ترین عامل در موفقیت مساجد است و باید با نظارت بزرگان حوزه‌های علمیه صورت گیرد.

(یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰) ۱۷:۱۵

حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم حسینی لواسانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه انتخاب ائمه جماعات مساجد، حداقل ائمه جماعات مساجد محوری و مهم در هر شهری، در گذشته پس از مشورت با مراجع تقلید و علمای تراز اول صورت می گرفت، اظهار کرد: انتخاب امام جماعت به این روش، موجب می شد تا آن روحانی منتخب، ضمن تعهدی که از نظر شرعی به انجام وظیفه اش دارد، این احساس را داشته باشد که از نظر آن مرجع تقلید نیز تحت نظارت قرار گرفته است.

 

این استاد حوزه علمیه مشهد افزود: با افزایش تعداد مساجد و توسعه شهرها و تغییر سبک زندگی، متاسفانه اکنون کمتر شنیده می شود که امام جماعت فلان مسجد با نظر و نظارت یک مرجع تقلید انتخاب شود و این موضوعی است که موجب تضعیف جایگاه بسیاری از مساجد بزرگ و جامع در شهرهای مختلف کشور شده است.

 

وی اضافه کرد: شهر تهران که پایتخت نظام جمهوری اسلامی است هر روز از وجود علما خالی تر می شود و این موضوع بیش از همه در زمینه مساجد محسوس است. به دلایلی نمی توان نام برد، وگرنه ده ها مسجد را می توانم نام ببرم که متاسفانه، به دلیل نداشتن امام جماعت فقیه و مجتهد و شناخته شده، دیگر رونق گذشته را ندارند. این موضوع، خلا بزرگی ایجاد کرده که به وضوح در وضعیت فرهنگی و اخلاقی شهر تهران مشاهده می شود.

 

حسینی لواسانی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی از سوی دستگاه های مرتبط با انتخاب امام جماعت برای مساجد صورت گرفته است که جای تقدیر دارد ولی چون نقش بزرگان حوزه در این زمینه بسیار کم رنگ شده است، تا رسیدن به نقطه آرمانی و مطلوب فاصله بسیار داریم.

 

پایان پیام/
(یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰) ۱۷:۱۵
https://news.masjed.ir/u/ker
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید