یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۷
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۷۸۴
گزارشگر : حجت الله ذاکر
امام جماعت محله فلسطین زنجان مطرح کرد:

افزایش درد مردم با بدقولی مسئولان

حجت‌الاسلام مهدی علیزاد: آقای رئیسی تنها رئیس جمهور و مقام بلند پایه ای است که تاکنون از این منطقه بازدید داشته و امیدواریم هرچه زودتر وعده هایی که دادند محقق شود.

(یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰) ۱۸:۵۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از سازمان تبلیغات اسلامی؛ «حجت‌الاسلام مهدی علیزاد»، امام جماعت محله «کوی فلسطین» زنجان است، منطقه ای با مسائل و مشکلات بسیار که انگار سال هاست فراموش شده بود، تا اینکه از هفته گذشته با حضور رئیس جمهور در این منطقه، توجه ها به این منطقه جلب شد.

حجت‌الاسلام علیزاد، حدود ۴ سالی می‌شود که امام جماعت ۱۱۸ خانوار محروم این منطقه ۳۵۰ نفری است،منطقه ای که مردمانش علاوه بر درآمد اندک، با مشکل بزرگتری روبه‌رو هستند، شیب زیاد و سستی زمین و رطوبتی که زندگی را براهالی خانه های این منطقه تنگ کرده و باعث شده هم خانه های اهالی و هم لوازم زندگی اشان خیلی زود فرسوده شوند.

روزگار مردمان این منطقه به حدی تلخ است که رئیس جمهوری در سفر به زنجان به دیدار این منطقه محروم رفت تا از نزدیک وضعیت زندگی آنها را ببینید و بعد هم دستوراتی را برای برون رفت از این مشکلات صادر کرد.

سه متر پایین تر از فاضلاب شهری

«حجت‌الاسلام مهدی علیزاد»، که در طرح « امام محله» سازمان تبلیغات اسلامی تلاش های بسیاری را در این منطقه انجام داده است،درباره وضعیت دشوار این منطقه می‌گوید: این منطقه در سال های ابتدای انقلاب تاسیس شده است اما اکنون مردم این منطقه با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند، مهمترین مشکل هم به غیر از مشکلات مالی مردم منطقه، شیب زمین و نفوذ آب های زیرزمینی به خانه مردم است، شاید باورش دشوار باشد اما این منطقه سه متر از سطح فاضلاب شهری پایین تر است و به همین خاطر نه تنها امکان اتصال به فاضلاب شهری وجود ندارد و هر خانه ای مجبور شده برای خودش چاه فاضلابی حفر کند، بلکه این مشکل هم وجود دارد که آب به خانه اهالی نفوذ می‌کند.

او درباره فعالیت هایی که در طرح «امام محله» این منطقه انجام شده است می‌گوید:« پیگیری های من بیشتر مطالبه گری حول مشکلات مردم این محله و رساندن این مشکلات به گوش مسئولین شهری و استانی است و بیشتر بر این مسئله متمرکز شده ام که مسئولان را برای دیدن مشکلات مردم این منطقه به اینجا دعوت کنم تا از نزدیک با مشکلات آشنا شوند.

وعده، بدون عمل!

امام جماعت کوی فلسطین زنجان، رایزنی با شورای شهر، شهرداری، فرماندار، استاندار، فرمانده نیروی انتظامی و دادستان زنجان و.. .برای بازدید و رسیدگی به مشکلات این منطقه را بخشی از تلاش های خود عنوان کرده و می‌گوید متاسفانه تلاش ها نتیجه چندانی نداشته است و یا درخواست ها بیجواب مانده و یا هنوز ثمره ای برای این منطقه نداشته است و تنها درد این مردم را افزایش داده است.

آقای رئیسی تنها رئیس جمهوری بودند که از این منطقه بازدید کردند

این روحانی جهادی و فعال، همچنین درباره بازدید رئیس جمهور از این منطقه خبر می‌گوید: آقای رئیسی تنها رئیس جمهور و مقام بلند پایه ای است که تاکنون از این منطقه بازدید داشته و قول هایی مبنی بر جابه جایی مردم به مکان دیگر برای تعمیراساسی این خانه ها را دادند که امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.

وی تصریح کرد: ما حتی برای مشکلات این منطقه راهکارهایی را نیز تهیه و به مسئولین ارائه دادیم و یکی از پیشنهادهای ما بعد از تعمیر اساسی خانه ها، این بوده است که اگر پمپ بنزین یا هر کار خدماتی ای در اینجا دایر می‌شود نیمی از درآمد آن به خانوارهای این منطقه اختصاص یابد تا بخشی از محرومیت های این مردم کاهش یابد.

حجت‌الاسلام علیزاد، مشکلات جاده ای، عبور ومرور و نداشتن پل هوایی در این منطقه را یکی دیگر از مشکلات کوی فلسطین می داند که با وجود همه پیگیریها، هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

نصب فوتبال دستی بدون میله و دسته!

وی ادامه می دهد: با وجودی که استاندار سابق زنجان قول بازدید از این منطقه را به ما داد اما هرگز پایش را به این منطقه نگذاشت و تنها، فرماندار را برای این امور اعزام کرد و ایشان حتی جواب مثبتی هم به مشکلات این منطقه ندادند و نبود بودجه را بهانه کردند، حتی شهرداری زنجان هم برای کمک به مردم این منطقه قول تجهیز این منطقه به فضای ورزشی را دادند اما دست آخر، فقط یک جعبه خالی فوتبال دستی بدون میله، دسته و تجهیزات لازم را نصب کردند و رفتند !

فقط آب و برق و گاز

به گفته «امام محله» این منطقه، کوی فلسطین زنجان، به جز آب و برق و گاز، خدمات شهری دیگری ندارد و تنها دارای یک بقالی، نانوایی و یک مسجد است.

این امام جماعت، توزیع مواد غذایی، اقدامات فرهنگی، پیگیری مباحث ترک اعتیاد، رفع نزاع های خانوادگی، هدایت معتادان به کمپ، اشتغال و تلاش برای جلوگیری از طلاق، برنامه تلاوت قرآن، بیان احکام و مداحی، برگزاری کلاس های تئاتر در مسجد و اجاره کردن دو سالن برای بازی فوتبال جوانان این منطقه با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء، سازمان تبلیغات اسلامی زنجان و برخی از خیرین را از جمله فعالیت های انجام شده در این منطقه محروم بیان می‌کند.

ظرفیت های مردمی در این منطقه زیاد است

وی با بیان اینکه مردم این منطقه از لحاظ مذهبی، مردمان دینداری هستند می‌گوید: خوشبختانه ظرفیت های مردمی در این منطقه زیاد است و ما شاهد همکاری خوب مردم به‌ویژه تعدادی از نیروهای جوان این منطقه هستیم که همواره ما را در اداره موکب ها، برگزاری مراسم های محرم، عاشورا و اربعین یاری می‌کنند. از سوی دیگر، تلاش کردیم به کمک مردم و خیرین، صندوقی را برای کمک به مستاجرانی که اجاره خانه آنان عقب افتاده یا فاقد پول پیش هستند راه اندازی کنیم.

رایزنی برای حضور رایگان پزشکان متخصص

حجت‌الاسلام علیزاد، حضور رایگان پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی، متخصصان داخلی، طب سوزنی و... در این منطقه و تهیه رایگان دارو را از دیگر کارهای انجام شده برای این منطقه محروم ذکر کرد.

امام جماعت کوی فلسطین می‌گوید: با رصدی که انجام شد، این منطقه را به ۵ گروه آسیب پذیر تقسیم کردیم و طبق این تقسیم بندی توانستیم کمک های مردمی را ساماندهی کنیم به طوری که هم اکنون برای ما مشخص است که کدام خانواده به چه نوع کمک هایی نیاز دارد.

 
(یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰) ۱۸:۵۷
https://news.masjed.ir/u/kja
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید