چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۲۲:۴۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۷۴۵
گزارشگر : حجت الله ذاکر
امام جمعه موقت تهران:

دولت سیزدهم مساجد را احیاء کند

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه شهدا رسالت جهادی و سیاسی خود را در مسجد آموختند، گفت: امیدواریم دولت جدید و اعضای آن کمک کنند تا سنت بازگشت به مسجد کلید بخورد و مساجد ما رونق دوره انقلاب را مجدد پیدا کنند.

(چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰) ۲۲:۴۳

حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه قرآن کریم از مسجد تجلیل می کند، اظهار کرد: مسجد وضع و بنایش بر این بوده که پایگاهی برای موحدان باشد و مردم با اجتماع در آن، روحیه اخوت‌شان تقویت شده و از فردگرایی خارج شوند. مسجد باید برای شناسایی فقرا و رفع مشکلات آنها برنامه داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: مساجد ما انصافا از نظر ترویج روحیه انقلابی‌گری موفق هستند و آن همه شهید در دوران دفاع مقدس، همه تربیت مسجدی داشتند. شهدا در مسجد وظیفه سیاسی و جهادی خود را یاد گرفتند.

وی اضافه کرد: مسجد افراد محله و جوانان و مسئولان محله را می تواند کنار هم قرار دهد و یک قدرت گره گشا ایجاد کند. مسجد، خانه خود خدا است. خدا مساجد را به عنوان پناهگاهی قرار داد که مردم بیایند و به او پناه ببرند.

صدیقی ادامه داد: مسجد برای مردم است و باید امام جماعت، مردمی بودن مسجد را در اولویت قرار دهد. برای جذب جوانان باید جاذبه مساجد افزایش یابد. هم هنر باشد، هم کمک به امور درسی در مساجد باشد و الحمدالله برخی از مساجد این ویژگی ها را دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت جدید و اعضای آن کمک کنند تا سنت بازگشت به مسجد کلید بخورد و مساجد ما رونق دوره انقلاب را مجدد پیدا کنند.

پایان پیام/

(چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰) ۲۲:۴۳
https://news.masjed.ir/u/j2q
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید