چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۲۲:۴۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۷۴۴
گزارشگر : حجت الله ذاکر
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد:

نقش «امام محله» در کاهش آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام میرمحمدیان، حضور و مشارکت روحانیت در طرح امام محله را موجب شناسایی و کاهش بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی دانست.

(چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰) ۲۲:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر میرمحمدیان، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور امروز در نشست هم اندیشی راهیان و شریکه الامام استانی و شهرستان مازندران که در مجتمع فرهنگی کوثر بابلسر برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسجد در تحکیم بنیان خانواده ها و انقلاب گفت: خانواده ها و همسران روحانیت در صحنه انقلاب از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با مهم ارزیابی کردن اجرای این طرح در سطح کشور، افزود: طرح شریکه الامام توانمند سازی همسران روحانیان در کمک به امر تبلیغ مؤثر در جامعه است.

حجت الاسلام میر محمدیان با اشاره به نقش مؤثر روحانیت در نشر و گسترش معارف الهی در جامعه، خاطرنشان کرد: روحانیت در طول تاریخ پرچم دار گسترش مبانی دینی در جامعه بوده است.

وی، جایگاه امروز دین را مرهون تلاش ها و مجاهدت های علمی عالمان بزرگ دینی و روحانیت دانست و تصریح کرد: جامعه روحانیت علیرغم همه سختی ها و مشکلات، با قدرت به وظیفه و رسالت خود عمل کرده و در این راه به موفقیت های بسیاری دست یافته است.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور به تلاش دشمن در جهت تضعیف جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور پررنگ روحانیت در جامعه خنثی کننده بسیاری توطئه ها و نقشه های دشمنان علیه دین و ارزش های الهی است.

حجت الاسلام میرمحمدیان با اشاره به این که روحانیت وظیفه هدایت جامعه به سمت زیست الهی را بر عهده دارد، تصریح کرد: به طور حتم تقویت حضور و مشارکت روحانیت در برنامه های دینی و فرهنگی، آثار و برکات مطلوبی را برای جامعه اسلامی در پی خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود طرح شریکة الامام ویژه همسران امامان محله اشاره کرد و گفت: در این طرح امام محله و همسرشان برای رفع مشکلات محله و ارتقاء فرهنگ منطقه فعالیت می‌کنند که به طور حتم آثار و برکات بسیاری را در پی خواهد داشت.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که همسران امامان محله در پیشبرد طرح «شریکةالامام» نقش مهمی ایفا می‌کنند، افزود: به طور حتم حضور و مشارکت بانوان در این طرح می تواند زمینه ساز توسعه، حل مسائل و مشکلات محله را فراهم کرده و مبنای شکل‌گیری تمدن اسلامی باشد.

حجت الاسلام میرمحمدیان در ادامه سخنان خود به نقش برجسته امامان محله در شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی محله ها اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه های موفقی که روحانیان در این گونه مسائل داشتند به طور حتم حضور پررنگ آنها در این طرح می تواند موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی شود.

وی با اشاره به این که تجربه نشان داده حضور روحانیت در هر عرصه ای با توفیقات بسیاری همراه بوده است، بیان داشت: کاهش آسیب های اجتماعی در قالب طرح امام محله اقدام بسیار ارزشمندی است که با استقبال مناسبی از سوی مردم مواجه شده است./

(چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰) ۲۲:۴۳
https://news.masjed.ir/u/kbd
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید