یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۳۸۱
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
حجت الاسلام اصغری مطرح کرد

مأموریت مساجد برای حضور حداکثری مردم در انتخابات

مأموریت مساجد برای حضور حداکثری مردم در انتخابات / از راه‌اندازی کرسی و تریبون آزاداندیشی تا تبیین و تشریح قوانین انتخاباتی برای ائمه جماعات

(یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰) ۱۲:۰۹
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد ، انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، مهم‌ترین نشانه ی "مردم سالاری دینی" و تجلی "حق تعیین سرنوشت ملت" است تا در بستر آن، جمهوریت نظام‌اسلامی تجلی یابد.
مشارکت پرشور و حداکثری ملت رشید ایران هم در عرصه های داخلی بمنزله ی مشروعیت بخشیدن، اقتدار و مردمی شدن حاکمیت است و هم در عرصه ی خارجی، موجد قدرت‌بخشی و افزایش قدرت و اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری‌اسلامی‌ایران خواهد بود.
یکی از مأموریت‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد در ایام منتهی به انتخابات ۱۴۰۰، ایجاد بستر برای حضور حداکثری مردم در این رویداد سرنوشت‌ساز بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف اصغری مدیر هماهنگی نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره مأموریت‌های این مرکز در انتخابات اخیر گفت:
مرکز رسیدگی به امور مساجد برای نخستین‌بار برای اینکه سهم بیشتری در جریان رونق انتخابات، مشارکت حداکثری و تحقق مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب داشته باشد، اقدام به راه‌اندازی قرارگاه انتخاباتی مرکز رسیدگی به امور مساجد نمود.
وی در ادامه افزود: تمامی امکانات بخش های مختلف مرکز نیز در خدمت این قرارگاه قرار گرفت.
در همین راستا ارتباط مؤثری با فرمانداری‌ها صورت گرفت و در جلسات انتخاباتی به عنوان نماینده ی مرکز حضور داشتم. هماهنگی لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و همچنین رفع اشکالاتی که در شعبات اخذ رأی در مساجد در ادوار گذشته وجود داشت را برطرف کردیم.
حجت‌الاسلام اصغری ادامه داد:
بعضاً مشکلاتی در جریان انتخابات در برخی مساجد وجود داشت که امسال با مجاهدت و تلاش های مسئولان نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد و ائمه جماعات مساجد دارای صندوق اخذ رأی، در انتخابات اخیر هیچ مشکلی و شکایتی گزارش نشد.
وی از مأموریت‌ ائمه جماعات مساجد برای شورآفرینی در انتخابات یاد نمود و ابراز داشت: کرسی ها و تریبون‌های آزاداندیشی و حلقه های بصیرت در مساجد راه‌اندازی شد. بسیاری از مردم در این تریبون‌ها نظرات و انتقادات خود را مطرح می‌کردند و ائمه جماعات نیز به شبهات و مسائل پاسخ می‌دادند. در این ایام، فرصت مغتنمی رقم خورد تا مردم نسبت به مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی آگاه شوند و شور انتخاباتی به واسطه اقدامات متنوع مساجد در محله‌ها بوجود آمد.
حجت‌الاسلام اصغری در بخش دیگر سخنان خود گفتند:
اقدام دیگر قرارگاه انتخاباتی مرکز رسیدگی به امور مساجد این بود که ائمه جماعات در رابطه با قوانین انتخاباتی نیز توجیه و آگاه شدند، چرا که برخی اوقات به دلیل ناآگاهی با قوانین انتخابات، مشکلاتی در ادوار گذشته بوجود می‌آمد.
وی در پایان گفت: یکی از موضوعات مهم در این دوره این بود که از اهالی مسجد در مناصب اجرایی انتخابات استفاده شد. شاید این باور وجود داشت که عوامل اجرایی حتماً باید از کادر فرمانداری‌ها باشند اما واقع این است که حجم زیادی از شعبات در مقابل تعداد اندک کارمندان فرمانداری این فرصت را بوجود می‌آورد تا اهالی مسجد بتوانند در جریان انتخابات اثرگذار باشند.
(یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰) ۱۲:۰۹
https://news.masjed.ir/u/idV
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید