جمعه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۶:۰۱
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۹۳
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
حجت‌الاسلام سیدحسین میرطالبی گفت:

تلاش برای تولید محصولات مورد نیاز جامعه اسلامی باید در مساجد تبلیغ شود

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر (عج) با تاکید بر ضرورت تبیین تبلیغات منفی دشمن در مساجد، گفت: باید این موضوع به‌عنوان یک امر مهم در مساجد تبلیغ شود که کسانیکه در عرصه سازندگی و زندگی هستند؛ چه در کارخانجات و چه در ادارات در جهت تولید محصولات مورد نیاز جامعه اسلامی، تلاش صادقانه همراه با ابتکار داشته باشند.

(جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰) ۰۶:۰۱
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مسجد اصلی‌ترین نهاد سیاسی و اجتماعی جوامع اسلامی در تمامی دوران‌ها بوده و نقش غیر قابل انکاری در اداره و هدایت جوامع اسلامی و تحولات آن‌ها داشته است.

سال ۱۴۰۰ نیز مساجد می‌توانند نقش موثری در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» داشته باشند.

درباره نقش‌آفرینی مساجد در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ با حجت‌الاسلام سیدحسین میرطالبی؛ امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر (عج) واقع در خیابان شهید آیت، خیابان جانبازان شرقی، خیابان مدائن شمالی گفت‌وگویی داشته‌ایم.

وی در ابتدا با اشاره به آیه ۳۹ سوره مبارکه النجم (وَأَن لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعىٰ _ و اینکه برای انسان بهره‌ای جز سعی و کوشش او نیست)، اظهار کرد: باید این موضوع به‌عنوان یک امر مهم در مساجد تبلیغ شود که کسانیکه در عرصه سازندگی و زندگی هستند؛ چه در کارخانجات و چه در ادارات در جهت تولید محصولات مورد نیاز جامعه اسلامی، تلاش صادقانه همراه با ابتکار داشته باشند.

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر (عج) افزود: البته باید در این راه پشتیبانی باشد و موانع برطرف شود و همه آنچه که به‌عنوان موانع تولید از طرف دشمن به جامعه القا و تحمیل می‌شود برای مومنین و نمازگزاران تبیین شود تا آن‌ها متوجه شوند که دشمن در جهت تعطیل کردن کارخانجات و مایوس کردن کارگران، چه فعالیت‌هایی دارد؛ امور مساجد می‌تواند در این زمینه با توصیه به ائمه جماعات، نقش اساسی داشته باشد.

حجت‌الاسلام میرطالبی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم حداقل در هفته یکبار برای مردم این موضوع در مساجد تبیین شود؛ در این مسیر می‌توانیم از نظرات متخصصان نیز بهره‌مند شویم؛ البته در حال حاضر نیز هر ماه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا متخصصان را به مسجد حضرت ولیعصر (عج) دعوت می‌کنیم تا راهکارهایی را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری ارائه دهد.

لزوم تکریم نمازگزاران در «دهه تکریم و تعظیم مساجد»
وی درباره فعالیت‌های مساجد در دهه تکریم و تعظیم مساجد و همچنین فعالیت‌‌های مسجد حضرت ولیعصر (عج) در این ایام گفت: ما در این دهه باید در راستای تکریم نمازگزاران قدم‌هایی را برداریم؛ مثلا در این ایام امام جماعت زودتر از نمازگزارن در دفتر حاضر باشد و نمازگزاران بتوانند با او درد و دل کنند و امام جماعت با حوصله برای این عزیزان وقت بگذارد.

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر (عج) خاطرنشان کرد: ما هر ساله برنامه‌های مفصلی در این ایام داریم و در جهت تعمیر و تنظیف مسجد فعالیت‌های مختلفی را به‌صورت مردمی انجام می‌دهیم.

حجت‌الاسلام میرطالبی با تاکید بر لزوم احترام به پیشکسوتان مساجد، افزود: مسئله مهمی که همیشه مطرح کرده و می‌کنیم، مسئله جذب جوانان به مساجد است؛ وقتی جوانان جذب شدند، می‌توانیم مسئولیتی به آن‌ها بدهیم که برای حضور ترغیب شوند.

وی با اشاره به اینکه در مسجد حضرت ولیعصر (عج) برای ازدواج جوانان کانونی تشکیل شده که وام و جهیزیه به این عزیزان اهدا می‌شود، یادآور شد: قبل از عید نوروز ۱۱۰ بسته معیشتی و عیدی به ارزش تقریبی هر بسته ۹۰۰ هزار تومان به نیازمندان اهدا شد
(جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰) ۰۶:۰۱
https://news.masjed.ir/u/h64
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید