جمعه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۶:۰۱
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۹۲
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
حجت‌الاسلام محسن عارفی اصل گفت:

سرمایه خیرین مساجد در جهت توانمندسازی خانواده‌های محروم برای تولید هدایت شود

امام جماعت مسجد جامع ابوذر با اشاره به آگاهی‌رسانی به مردم در خصوص ظرفیت‌های مختلف مسجد، گفت: می‌توانیم با برگزاری جلسات گفتمان‌ساز با خیرین، سرمایه‌شان را در جهت توانمندسازی خانواده‌های محروم برای تولید هدایت کنیم.

(جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰) ۰۶:۰۱
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مسجد مهمترین نهاد سیاسی و اجتماعی جوامع اسلامی در تمامی دوران‌ها بوده که نقش غیر قابل انکاری در اداره و هدایت این جوامع داشته است؛ این اماکن متبرکه سال ۱۴۰۰ نیز می‌توانند با نقش‌آفرینی صحیح، جامعه را به‌سوی تحقق شعار سال یعنی تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها هدایت کنند.

درباره نقش‌آفرینی مساجد در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ با حجت‌الاسلام محسن عارفی اصل؛ امام جماعت مسجد جامع ابوذر واقع در شهرستان بهارستان گلستان، خیابان درمانگاه گفت‌وگویی داشته‌ایم.

وی در این خصوص اظهار کرد: اگر به جایگاه کارکرد اجتماعی امام جماعت توجه شود، امام جماعت می‌تواند با حمایت هیئات امنای مساجد و بسیج و همچمین هم‌افزایی از ظرفیت‌های مختلف استفاده شود.

امام جماعت مسجد جامع ابوذر افزود: برخی مساجد خیرین و خیریه‌هایی دارند؛ می‌توانیم با برگزاری جلسات گفتمان‌ساز با خیرین، سرمایه‌شان را در جهت توانمندسازی خانواده‌های محروم برای تولید هدایت کنیم.

حجت‌الاسلام عارفی اصل ادامه داد: در نظر داریم خیرین را دعوت کنیم تا از کمک‌های نقدی و غیرنقدی‌شان در راستای مهارت‌آموزی و توانمندسازی استفاده کنیم؛ به نظرم این کار را باید ضرب الاجلی انجام داد و دیگر فعالیت‌ها را باید به‌صورت بلندمدت نگاه کرد و شورای فرهنگی مساجد به‌عنوان دغدغه مطرح کنند.

وی درباره فعالیت‌های مساجد در دهه تکریم و تعظیم مساجد و همچنین فعالیت‌‌های مسجد جامع ابوذر در این ایام تصریح کرد: ما هنوز برای این دهه جلسه‌ای را برگزار نکرده‌ایم اما در این دهه باید به مردم آگاهی برسانیم که مساجد چه ظرفیت‌های مهمی از قبیل ظرفیت‌های اجتماعی دارند.

امام جماعت مسجد جامع ابوذر خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در این دهه آگاهی‌رسانی کنیم و نمازگزاران و مردم آگاه شوند که مسجد چقدر می‌تواند برایشان راهگشا باشد، مفید خواهد بود.
(جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰) ۰۶:۰۱
https://news.masjed.ir/u/j1G
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید