دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۵۷
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
با همت و یاری کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)

313 مرکز نیکوکاری در مساجد پایتخت افتتاح شد

در استان تهران 3 هزار و 950 مسجد وجود دارد که یک هزار و 800 مسجد در شهر تهران مستقر‌اند که ائمه جماعات فعال و پویا اداره این مساجد را بر عهده دارند. آنها علاوه بر فعالیت‌های دینی و نیایشی در اجرای کارکردهای اجتماعی ورود کرده‌اند. در همین ایام کرونا که بیش از یک سال کشورمان را درگیر خودش کرده است، بیش از 100 میلیارد اجناس توسط مساجد تأمین شده و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

(دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹) ۱۴:۳۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام علی نوری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در مراسم آیین افتتاحیه 313 مرکز نیکوکاری مساجد استان تهران که ساعتی پیش در مسجد‌امام‌جعفر‌صادق (ع) برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت‌های امروز مساجد، آغازی بر فعالیت‌های اجتماعی مساجدی است که پیش از این نیز در جهت محرومیت‌زدایی و کمک به مستضعفان در استان تهران رقم خورده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهادی مساجد استان تهران در ایام کرونا گفت: در استان تهران 3 هزار و 950 مسجد وجود دارد که یک هزار و 800 مسجد در شهر تهران مستقر‌اند که ائمه جماعات فعال و پویا اداره این مساجد را بر عهده دارند. آنها علاوه بر فعالیت‌های دینی و نیایشی در اجرای کارکردهای اجتماعی ورود کرده‌اند. در همین ایام کرونا که بیش از یک سال کشورمان را درگیر خودش کرده است، بیش از 100 میلیارد اجناس توسط مساجد تأمین شده و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه مساجد در هر بحران و حادثه‌ای به کمک نیازمندان آمده‌اند، گفت: در زلزله کرمانشاه مساجد قریب به یک هزار کانکس را در اختیار نیازمندان قرار دادند. در تمام حوادث غیرمترقبه، کمک‌های شایانی تقدیم مردم آسیب دیده شده است. در جریان زلزله اخیر سی‌سخت نیز اقدامات خوبی از سوی مساجد برای کمک به نیازمندان منطقه آسیب‌دیده صورت گرفت و مبالغ جمع‌آوری و ارسال شد.

وی ادامه داد: 500 مسجد محوری در سطح تهران انتخاب شده‌اند تا موضوعات تخصصی را در حوزه فعالیت‌های اجتماعی پیگیری کنند.
مساجد استان تهران در تعامل با کمیته امداد امام خمینی (ره) در بالاترین سطح هستند؛ مساجد با استفاده از سرمایه‌های مالی مردم، کمک خیران و با کمک کمیته امداد صندوق‌های خیریه و کمک‌هایی را برای رفع نیازِ نیازمندان و مستضعفان پیش گرفته‌اند تا به فرموده مقام معظم رهبری توانسته باشند جزء مساجد انقلابی قرار بگیرند.

(دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹) ۱۴:۳۱
https://news.masjed.ir/u/j2x
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 13
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 12
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 11
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 10
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 9
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 8
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 7
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 6
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 5
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 4
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 3
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 2
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 1
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید