سه شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۵۹۷۶
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
امام جماعت مسجد حضرت زینب کبری(س)

اجتماع بزرگ بسیجیان شرق تهران در دهه فجر

مسجد حضرت زینب کبری(س) توانسته به واسطه فعالیت خوب بسیجیانش به مرکزی برای اجتماع بسیجیان در بخشی از منطقه شرق تهران و همچنین مرکز فعالیت‌های انتخاباتی مساجد مناطق ۱۳ و ۱۴ شهر تهران تبدیل شود.

(سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹) ۱۴:۲۳
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، خیابان پیروزی از شلوغ ترین خیابان ها در شرق تهران است که چهارراه نبرد (کوکاکولا) پر تراکم ترین منطقه در این خیابان است و  مسجد حضرت زینب کبری (س) در ضلع شمالی این چهارراه (البته در ابتدای خیابان دهقان) واقع شده است.

این مسجد که در انبوه مغازه ها به لباس فروشی های منطقه پیروزی و خیابان دهقان قرار گرفته است به گفته حجت الاسلام «سید رضا بطحائی گلپایگانی»، توانسته نقش خود در نشر آموزه های دینی و ارزش های انقلاب اسلامی و خدمت به آحاد مردم به ویژه نیازمندان را به خوبی انجام دهد.

اجتماع بسیجیان حوزه بسیج شهید کلاهدوز همزمان با دهه فجر چهل و دومین سالگرد انقلاب
مسجد حضرت زینب کبری (س) جزو مساجد بسیار فعال در برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی است و امسال نیز به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی این انقلاب، ویژه برنامه های زیادی تدارک دیده است که اولین آن، برگزاری اجتماع بزرگ بسیجیان حوزه مقاومت بسیج 193 شهید کلاهدوز در روز 12 بهمن ماه است. این اجتماع با سخنرانی یکی از فرماندهان دوره دفاع مقدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پخش سرود، مداحی به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و توزیع پرچم سه رنگ کشورمان میان نمازگزاران و کسبه خیابان دهقان برگزار شد. در واقع همسو با پویش نصب پرچم ایران در دهه فجر امسال، به همت پایگاه مقاومت بسیجی شهید محمود اکبری مسجد حضرت زینب کبری (س)، 300 پرچم میان مردم توزیع شد. برگزاری این دست از برنامه ها در این خانه خدا مسبوق به سابقه است و تقریبا همه ساله یک یا چند تن از شخصیت های برجسته کشور در مناسبت های مختلف به ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد حضرت زینب کبری (س) سخنرانی می کنند که از جمله می توان به سخنرانی محمد علی پور مختار، رئیس سابق کمیسیون اصل نود مجلس و حجت الاسلام شهاب مرادی، رئیس سابق مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران اشاره کرد.

دو نکته بسیار مهم دیگر در برگزاری برگزاری اجتماع بزرگ بسیجیان حوزه مقاومت بسیج 193 شهید کلاهدوز رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و کثرت حضور کودکان و نوجوانان در این همایش بود که به گفته گلپایگانی، امام جماعت مسجد حضرت زینب کبری (س)، با اطلاع رسانی و تبلیغات خوبی که توسط پایگاه این مسجد صورت گرفت، بسیجیان از گروه سنی نوجوان مساجد حوزه 193 شهید کلاهدوز همچون مسجد قدس، مسجد علوی، مسجد امام جعفر صادق (ع) و مسجد صاحب الامر (عج) حضور خوبی در این برنامه داشتند. هر فردی هنگام ورود به این اجتماع و در واقع مسجد حضرت زینب کبری (س) با بنر بزرگ سبز رنگی روبر می شود که روی آن نوشته اند: «من ماسک می زنم.»

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا با پلاک‌های مزین به نام و تصویر مدافعان انقلاب
کار جالبی که به گفته امام جماعت مسجد حضرت زینب کبری (س) توسط پایگاه بسیج این مسجد در بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی صورت گرفت، تهیه پلاک هایی مزین به نام و تصویر شهدای این مسجد است که بر جذابیت های ظاهری این خانه خدا در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود. پایگاه بسیج شهید محمود اکبری همسو با طرح شهید سلیمانی، 400 بسته بهداشتی شامل پنج عدد ماسک و یک ظرف حاوی محلول ضد عفونی کننده میان نمازگزاران و کسبه و اهالی منطقه پیروزی توزیع کرد.

نکته دیگر درباره مسجد حضرت زینب کبری (س) فعالیت خوب واحد بسیج خواهران است که هر هفته روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 16 تا 18 از میان دواطلبان عضو می پذیرد. این بسیجیان در برگزاری همه برنامه های این مسجد مشارکت دارند و در دوره کرونا تعدادی از آنان در منازل خود ماسک تولید می کردند و از طریق گروه جهادی مسجد حضرت زینب کبری (س) میان نمازگزاران همین مسجد و خانواده های نیازمند توزیع می کردند. از کارهای جالب این واحد طی یک سال اخیر آموزش سواد رسانه ای است تا مخاطبان بتوانند ضمن حضور فعال در فضای مجازی، از آسیب های این فضا در امان باشند.

کمک مومنانه به نیازمندان برنامه دیگر اهالی مسجد حضرت زینب کبری (س) در بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) است که طی آن 45 بسته ارزاق میان نیازمندان توزیع شد. این مسجد پیش از این نیز 300 بسته معیشتی میان خانواده های نیازمند طی دوره شیوع ویروس کرونا توزیع کرد.

انتخاب امام جماعت مسجد به عنوان مسئول برنامه‌های انتخاباتی مساجد مناطق 13 و 14
اتفاق جالب دیگری که طی روزهای اخیر برای مسجد حضرت زینب کبری (س) روی داد انتخاب امام جماعت آن به مسئول انتخابات مساجد مناطق 13 و 14 شهر تهران از سوی جامعه روحانیت مبارز است که طی آن قرار است گلپایگانی فعالیت های مختلف در زمینه روشنگری درباره دسیسه های دشمنان برای حضور کم رنگ مردم در انتخابات 1400 و لزوم انتخاب نامزدهای شایسته را در مساجد این دو منطقه مدیریت و طی چندین نوبت به جامعه روحانیت گزارش دهد. البته تاکید شده که هیچ مسجدی نباید درباره مصادیق و اشخاص یا گروه های فعالیت تبلیغاتی انجام دهد.

از این فعالیت ها که بگذریم باید اشاره کنیم به پاسخگویی امام جماعت مسجد حضرت زینب کبری (س) به سوالات شرعی در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه است، شاید سوال شود که این کار را سایر مساجد نیز انجام می دهند که درست نیز است، ولی به ابتکار گلپایگانی، در این سه روز از یک ساعت قبل از اذان مغرب و یک ساعت پس از نماز جماعت مغرب و عشاء، وی در دفتر این خانه خدا فقط پاسخگوی سوالات شرعی است تا همه گروه های مردم اعم از نمازگزاران و کسبه و رهگذران بتوانند سوالاتی را که در ذهن شان است مطرح کنند. به گفته گلپایگانی هر هفته در این روزها عده ای با کاغذی در دست که روی آن چند سوال نوشته شده به مسجد حضرت زینب کبری (س) مراجعه می کنند.

مسجد حضرت زینب کبری (س) به همت و آینده نگری بانیان و واقفان آن دو سه باب مغازه به عنوان رقبه دارد که در تامین هزینه های این خانه خدا بسیار کارساز است. به گفته امام جماعت این مسجد، این خانه خدا با داشتن این رقبات و البته به همت هیئت امنا و بسیجیان و چند خیر مشکلی در زمینه مالی ندارد و حتی در کمک مستمر به 35 خانواده نیز بسیار موفق است. یکی از رقبات این مسجد که در مجاورت آن قرار دارد کترینگ است که وقتی در دوره شیوع ویروس کرونا مدتی فعالیت برخی از واحدهای تجاری تعطیل شد، مدیریت مسجد حضرت زینب کبری (س) بخشی از اجاره بهای این رقبه را بخشیدند.
(سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹) ۱۴:۲۳
https://news.masjed.ir/u/iew
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید