دوشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۱
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۵۹۷۰
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
حجت‌الاسلام والمسلمین قلی‌زاده – امام جماعت مسجد امام رضا(ع)

نذر اهدای خون تا طبخ و توزیع نان رایگان بین نیازمندان

این روزها به علت شیوع ویروس کرونا کارکردهای اجتماعی مسجد بیش از گذشته جنبه‌های خود را نشان داده است، مساجد در این ایام ده ماه نشان دادند که تا چه اندازه می‌توانند به کمک مردم و جامعه بیایند، از این رو به گفت‌وگو با ائمه جماعات یکی از مساجد تهران پرداخته‌ایم.

(دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹) ۱۴:۲۱
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، یکی از مساجد فعال تهران در اقدامی زیبا همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی نذر اهدای خون به موجب کمبود خون در این دوران سخت شیوع ویروس کرونا را آغاز و همچنان به این حرکت خود با تبلیغات بیشتر ادامه می‌دهد.

این روزها به علت شیوع ویروس کرونا کارکردهای اجتماعی مسجد بیش از گذشته جنبه‌های خود را نشان داده است، مساجد در این ایام ده ماه نشان دادند که تا چه اندازه می‌توانند به کمک مردم و جامعه بیایند، از این رو به گفت‌وگو با ائمه جماعات یکی از مساجد تهران پرداخته‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قلی‌زاده – امام جماعت مسجد امام رضا(ع) پیشوا- در خصوص اقدامات این مسجد در دوره سوم تشدید شیوع ویروس کرونا با بیان اینکه یکی از اقدامات در این ایام افتتاح یک شعبه خیریه در مسجد بوده است، اظهار کرد: در صدد هستیم همزمان با جشن‌های دهه فجر این خیریه را افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته سعی کرده‌ایم بیش از ه۷۰ بسته معیشتی را در بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنیم که منبع مالی آن نیز از بین خیرین و مردم منطقه تهیه شده است. البته ۳۰۰ بسته دیگر نیز همزمان با دهه فجر توزیع خواهد شد.

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) پیشوا تاکید گرد: میز سلامت یکی دیگر از خدمات ما در چند ماه گذشته بوده است که تا به امروز استقبال خوبی نیز از آن شده است، در کنار ارائه خدمات پزشکی کار ضدعفونی معابر و محله‌های پر تردد را نیز در دستور کار خود قرار داده‌ایم. همچنین محلول، ماسک و دست‌کش نیز به قیمت دولتی عرضه می‌شود.

قلی‌زاده از رایزنی مسجد با مجموعه هلال احمر به منظور احداث «خانه هلال» خبر داد و گفت: قرار است در این همکاری دو سویه کارهای پزشکی علاوه بر کرونا در دامنه گسترده‌تر و به صورت همیشگی برای خدمات درمانی و سلامت محور در اختیار مردم قرار گیرد. با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با هلال احمر و فراهم کردن شرایط لازم در دهه فجر نیز این اتفاق مهم رقم خواهد خورد.

وی افزود: یکی یگر از اقدامات ما امر به معروف و نهی از منکر در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. سعی کرده‌ایم با ادبیاتی کاملا توجیهی و دوستانه کسانی را که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دستورالعمل‌های لازم را رعایت نمی‌کنند توجیه کنیم.

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) پیشوا با بیان اینکه یکی از اهداف ما در مسجد ایجاد اشتغال‌زایی برای خانواده‌ها است، گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم تا یک کارگاه سنگ‌تراشی را راه‌اندازی کنیم تا از این طریق بتوانیم تعداد زیادی از افرادی که بیکار هستند را مشغول به کار کنیم. همچنین به دنبال افتتاح یک فروشگاه محصولات غذایی و بهداشتی هستیم تا علاوه بر ایجاد اشتغال‌زایی بخشی از عواید مالی این فروشگاه را نیز صرف امور خیریه کنیم.

قلی زاده ادامه داد: یکی از اقدامات خوب مسجد از زمان اولین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نذر اهدای خون است، در این خصوص تبلیغات خوبی انجام گرفت و در روز سالگرد شهادت این شهید نزدیک به هفتاد کیسه خون در یک روز جمع‌آوری شد که آمار بسیار خوبی است و همچنان این طرح ادامه دارد. همچنین در برخی از نانوایی‌ها محله نیز نان رایگان به نیت شهید سلیمانی بین خانواده‌ای نیازمند طبخ و توزیع ‌شد.

وی یادآور شد: تا به امروز تمام تلاش ما بر این بوده است که به گونه‌ای عمل کنیم که مسجد نه تنها تعطیل نشود بلکه پویاتر نیز عمل کند. به همین منظر علاوه بر برگزاری مناسک معنوی و دینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش کرده‌ایم تا خدمات بهداشتی و مالی را نیز به مردم ارائه کنیم.

(دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹) ۱۴:۲۱
https://news.masjed.ir/u/iG6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید