دوشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۰
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۵۶۳۱
گزارشگر : ایده ایده

برنامه مجازی مسجد جامع غدیر در ماه مبارک رمضان

مراسم سخنرانی در سه دهه ماه مبارک رمضان بدون حضور جمعیت در مسجد جامع غدیرخم برگزار می‌شود.

(دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۲:۴۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد به نقل از شبستان؛ به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه سخنرانی در مسجد جامع غدیر خم در سه دهه این ماه پر خیر و برکت بدون حضور جمعیت نیم ساعت بعد از اذان ظهر برگزار می شود.

 

برنامه های سه دهه ماه مبارک رمضان به شرح زیر می باشد

 

دهه اول حجت الاسلام ماندگاری

 

دهه دوم حجت الاسلام هاشمیان

 

دهه سوم حجت الاسلام اعتمادیان

 

علاقه مندان برای دسترسی به برنامه های سخنرانی مسجد جامع غدیر خم می توانند به سایت مسجد به نشانیwww.masjedeghadeir.ir مراجعه کنند.

 

بنا بر این گزارش، مسجد جامع غدیرخم که تا سال ٨٣ به نام مسجد جامع ضرابخانه نامیده می شد در محله ضرابخانه واقع است. این مسجد در سال ١٣٥٠ با زیربنای ۵۰۰ مترمربع ساخته شد و در اوایل سال ١٣٥٧ با تلاش های آیت الله سید جلال مجد هاشمی؛ امام جماعت این مسجد و همت نمازگزاران و افراد خیّر محله با زیربنای بیش از دو هزار مترمربع به طور کلی تجدید بنا شد، که آن شامل شبستان بزرگ و دو طبقه ساختمان و زیرزمین جهت استقرار کتابخانه، کلاس های قرآن، امور فرهنگی و دفتر است.

 

در سال ١٣٨٠ برای افزایش فضای شبستان مسجد و گسترش فعالیت های فرهنگی این مسجد در چند فاز تجدید بنا شد و طی نقشه ای جامع، کتابخانه با دو سالن قرائت برادران و خواهران، سالن کنفرانس، سالن ویژه مراسم، شبستان مردانه وسیع تر، شبستان زنانه در طبقه دوم، صندوق قرض‌الحسنه، کلاس های آموزشی برای واحد قرآن و عترت، اتاق هایی برای بسیج برادران و خواهران، دفتر مسجد، دفتر امام جماعت، محل سکونت خادم و… پیش بینی شد.

 

یادآور می شود، مسجد جامع غدیر خم در خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری، خیابان مسجد واقع شده است.

 

پایان پیام/

(دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۲:۴۰
https://news.masjed.ir/u/h3i
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید