سه شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۵
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۵۶۱۸
گزارشگر : ایده ایده
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

آماده بازگشایی مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد: آماده بازگشایی مساجد با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

(سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۴:۳۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌ وگو با فارس ضمن ابراز امیدواری برای ریشه‌کنی هرچه سریع‌تر این ویروس منحوس و از سرگیری تجمعات مردم در مساجد، امکان مذهبی و ... با اشاره به فعالیت‌های مساجد در ایام شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: مساجد در این ایام اگرچه در ظاهر نماز جماعت را تعطیل کردند، اما در حوزه خدمت‌رسانی فعالیت‌های بسیاری داشتند. در زمان نماز در این ایام اذان از مساجد پخش شد و در به روی مردم باز بود. برخی از ائمه جماعات نیز برای پاسخگویی به سوالات مردم حاضر می‌شدند.

اوج‌گیری کمک‌رسانی‌های مساجد به مردم در زمان شیوع کرونا

وی افزود: در این ایام عرصه کارکردهای اجتماعی و خدمات‌رسانی مساجد بیش از پیش خود را نشان داد و این مکان‌های شریف، مهم‌ترین پایگاه بهداشتی و خدمات‌رسانی به مردم بودند و هم‌اکنون نیز در رزمایش همدلی، مهم‌ترین پایگاه نیکوکاری و کمک‌رسانی به نیازمندان هستند.

آماده بازگشایی مساجد با رعایت نکات بهداشتی هستیم

نوری‌زاده تصریح کرد: به مسئولین کشور، ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت اعلام می‌کنیم، با توجه به فرا رسیدن ماه رمضان، آماده بازگشایی مساجد برای برگزاری نماز جماعت و انس بیشتر مردم با معنویات با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: این امکان وجود دارد که مساجد را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند ضدعفونی، رعایت فاصله میان مردم، استفاده از مُهر شخصی و جلوگیری از حضور افراد دارای بیماری‌های مختلف در ماه رمضان بازگشایی کنیم که این آمادگی را به مسئولین اعلام کرده‌ایم و منتظر پاسخ ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت هستیم.

مطالبه مردمی برای بازگشایی امکان مذهبی و مساجد

وی افزود: این روزها بسیاری از مکان‌هایی که بر اثر شیوع این بیماری بسته شد، مجدداً فعالیت خود را آغاز کردند که مردم مطالبه دارند، اماکن مذهبی و مساجد نیز در ماه رمضان باز شوند که برای اجابت به این درخواست، آمادگی خود را برای بازگشایی مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام می‌داریم.

(سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۴:۳۵
https://news.masjed.ir/u/h3k
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید