دوشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۶
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۵۵۷۴
گزارشگر : ایده ایده

پویش #هر_خانه_یک_مسجد از ترویج نماز تا مقابله با کرونا

پویش #هر_خانه_یک_مسجد به منظور مقابله با شیوع کرونا و ترویج نمازخوانی در بین اعضاء خانواده راه اندازی شده است.

(دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸) ۱۰:۱۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ همزمان با ماه پر برکت رجب و فرارسیدن ایام البیض دلها بیش از پیش به سمت خانه های خدا کشیده می شوند و خلوت گاهی برای عبادت میخواهند.

 

اما با توجه به شرایط خاص جامعه و شیوع  ویروس منحوس کرونا، «ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا» به مردم عزیز کشورمان توصیه کرده که از هرگونه اجتماع به منظور جلوگیری از شیوع و پایان دادن به این بیماری جلوگیری کنند و حتی الامکان در خانه بمانند. در همین خصوص نیز پویش #درـخانه‌ـ‌بمانیم راه افتاد.

 

به همین منظور مراسم اعتکاف، نماز جماعت زیارت قبور معصومین علیهم السلام نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. اما هیچ سدی نمی‌تواند مقابل عبادت یک مومن قرار گیرد.

 

لذا چندیست که؛ پویش مردمی #هر_خانه_یک_مسجد راه اندازی شده و مومنین در این پویش مراسم اعتکاف و نماز جماعت را به همراه خانواده در منزل برگزار می‌کنند. به عنوان مثال امام جمعه جوان صفاشهر در استان شیراز در یک کلیپ مردم را به این پویش دعوت کرده و همچنین اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در گیلان نیز با دعوت مردم به این پویش، به عکس و فیلم های ارسالی از این پویش، جوایزی را اهدا می کند.

 

#هر_خانه_یک_مسجد

پویش مردمی #هر_خانه_یک_مسجد در استان تهران و  استانهای دیگر نیز آغاز شده است. این امر باعث ترویج فرهنگ نماز خوانی در بین اعضای خانواده می شود و از طرفی کمک قابل توجهی به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا می کند.

 

امید است که پس از پایان این بیماری، بار دیگر خانه های خدا پر شود از نمازگزاران مومن و اینبار شاهد حضور همه اعضای خانواده در مساجد و اماکن مذهبی باشیم.

 

(دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸) ۱۰:۱۶
https://news.masjed.ir/u/h3l
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید