دوشنبه / ۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۸
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۵۴۱۰
گزارشگر : ایده ایده

گرامیداشت حماسه 9دی در مسجد لولاگر

مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در مسجد لولاگر برگزار می شود.

(دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸) ۱۱:۳۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، همزمان با سالروز حماسه نهم دی ماه، مراسم سخنرانی امشب (دوشنبه، نهم دی ماه) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع لولاگر با سخنرانی مسعود زریبافان درباره بصیرت انقلابی برگزار می شود.

 

بنابر گزارش شبستان، شب گذشته هشتم دی ماه نیز در این مسجد مراسم سخنرانی با حضور حجت الاسلام محمد نصیری با موضوع روان شناختی فتنه گری در   انتخابات 88 برگزار شد.

 

مسجد جامع لولاگر در خیابان آذربایجان تقاطع بزرگراه نواب صفوی واقع شده است که این مسجد  توسط خیّر معروف؛ مرحوم لولاگر وقف شد. مسجد جامع لولاگر از پایگاه‌های فعال انقلاب اسلامی ایران است. کارنامه درخشانی در سال‌های دفاع مقدس دارد. محفل قرآنی آن معروف و پاتوق‌های اصلی مردم محله نواب برای دورهم بودن، گپ زدن، ریش سپیدی و حل اختلاف است.

 

این مسجد در وقایع سال 1388  2 بار نامش ثبت شد؛ یکی حمله منافقان اخلالگر که با نقاب اعتراض به نتایج انتخابات حرمت دسته عزاداری مسجد را ظهر عاشورا با پرتاب سنگ هتک کردند. دوم آتش‌سوزی مسجد توسط فتنه‌گران در تاریخ 30 خرداد 1388.  افرادی که خود را به جمعیت معترضان به نتایج انتخابات 1388 رساندند از ابزار هیجان، جو دادن، فریب و خشونت در تجمع بهره‌بردند تا این واقعه را خواسته‌ای مردمی جلوه دهند. رویدادهایی که چهره تلخ نفاق را آشکار کرد و مردم با بصیرت، آگاه و متحد پاسخ آن را با راهپیمایی عظیم 9 دی داد.

(دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸) ۱۱:۳۸
https://news.masjed.ir/u/jbd
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید