دوشنبه / ۲ دی ۱۳۹۸ / ۰۷:۳۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۳۹۲
گزارشگر : ایده ایده
گزارش تصویری

یک یلدا باعطر ایثار

گروه‌های جهادی هیأت‌های مختلف کشور هرساله در مناسبت‌های مختلف به‌خصوص شب یلدا اقدام به تهیه و توزیع سبدهای کالا برای نیازمندان می‌کنند تا بتوانند در این شب شادی را به خانه‌های آنان هدیه کنند.

(دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸) ۰۷:۳۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد به نقل از فارس؛ شب یلدا هرساله فرصتی برای کمک‌رسانی بچه هیأتی‌ها و مذهبی‌ها به نیازمندان و فقراست. موسمی که هر ایرانی براساس رسوم با میوه‌، شیرین و آجیل تلاش می‌کند لحظات شاد و شیرینی را برای خانواده خود رقم بزند، هیأتی‌ها با تأسی از اهل بیت(ع) به کمک نیازمندان و ایتام می‌روند تا بتوانند ساعات خوشی را برای آنان رقم بزنند.

در این گزارش تلاش کردیم تا گوشه‌ای از فعالیت‌های سه مجموعه مسجد ارک تهران، مؤسسه همدردی هیأت ریحانةالنبی (س) و هیأت نورالرضا (ع) مسجد جامع امام صادق (ع) اقدسیه را به تصویر بکشیم.

 

توزیع ۳۴۸ سبد کالا از سوی مسجدی‌های ارک برای نیازمندان

مصطفی بزرگی مسئول گروه جهادی شهدای مسجد ارک تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این گروه جهادی امسال برای کمک به خانواده‌های نیازمندان در جنوب غرب تهران در دو منطقه کوره‌پزخانه‌های دولت‌خواه، باقر شهر و بهشت زهرا با تأکیدات حاج منصور ارضی برنامه‌ریزی کردند.

وی ادامه داد: در دو نوبت در مجموع ۳۴۸ بسته غذایی شامل برنج، روغن، و ... همچنین در مجموع هزار پرس غذا شامل ۵۰۰ پرس مرغ و ۵۰۰ پرس قرمه‌سبزی به مناسبت شب یلدا میان نیازمندان این دو منطقه توزیع شد.

بزرگی تصریح کرد: همچنین با توجه به فرارسیدن فصل سرما، این گروه جهادی توزیع پوشاک مورد نیاز را هم در دستور کار داشت که در این راستا، ۱۰۰ دست مانتو، ۲۰۰ پیراهن و ۲۰۰ دست شلوار تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.

مسئول گروه جهادی مسجد ارک تهران با بیان اینکه این گروه جهادی با هدایت‌های حاج منصور ارضی از سال ۹۵ در این مسجد راه‌اندازی شده است، گفت: کمک‌رسانی‌های این گروه محدود به شب یلدا نیست و در بازه‌های زمانی مختلف به نیازمندان کمک می‌رساند.

 

تهیه ۱۸۰۰ پرس سبزی پلو با ماهی برای شب یلدای نیازمندان

مجتبی سروش‌پور یکی از مسئولین مؤسسه همدردی هیأت ریحانةالنبی(س) نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته برای شب یلدا اظهارداشت: این مؤسسه امسال برای دومین‌بار، با کمک مردم و خیرین اقدام به توزیع غذا و اقلام خوراکی برای شب یلدای نیازمندان در جنوب تهران و کوره‌پزخانه‌های آن منطقه کرد.

وی افزود: امسال با جمع‌آوری ۳۴ میلیون تومان و همچنین کمک‌های خیریه، ۱۸۰۰ پرس سبزی پلو با ماهی، ۱۳۰ عدد هندوانه و ۳۵۰ کیلو انار برای مردم این منطقه تهیه و توزیع شد.

سروش پور تصریح کرد: مؤسسه همدردی این هیأت در بازه‌های زمانی و مناسبت‌های مختلف به مدد کمک‌های مردمی اقدام به توزیع کمک و اقلام برای مردم نیازمند دارد.

 

توزیع ۸۵ بسته آجیل و شیرینی برای نیازمندان از سوی هیأت نورالرضا(ع)

محمود مدینه نگاه مسئول گروه جهادی هیأت نورالرضا نیز در این باره اظهار داشت: این گروه جهادی ۸۰ خانواده نیازمند را در سطح شهر تهران شناسایی کرده است و حدود ۷ سال است، در ایام و مناسبت‌های مختلف سال، اعم از ماه رمضان، شب عید نوروز، شب یلدا و ... به آنان کمک‌رسانی می‌کند.

وی افزود: امسال برای دومین سال در شب یلدا اقدام به توزیع بسته‌های ویژه کردیم که در این راستا، ۸۵ بسته شامل شیرینی، آجیل، میوه (انار، پرتغال و سیب) با بهترین کیفیت برای این خانواده‌ها تهیه شد.

مدینه‌نگاه گفت: برای تهیه این بسته‌ها بالغ بر ۲۵ میلیون تومان با کمک خیرین و هیأتی‌ها هزینه شد که امیدواریم توانسته باشیم در این شب، کام این خانواده‌ها را شیرین کنیم.

هیأتی‌هایی که یلدا را برای نیازمندان شیرین کردند

هیأتی‌هایی که یلدا را برای نیازمندان شیرین کردند

هیأتی‌هایی که یلدا را برای نیازمندان شیرین کردند

انتهای پیام/

(دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸) ۰۷:۳۰
https://news.masjed.ir/u/h4g
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید