شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۹
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۵۳۴۷
گزارشگر : ایده ایده
گزارش مسجدی

فرهنگ انتظار در مسجد فیروز آبادی

مسجد «فیروزآبادی» با اجرای طرح «سه‌شنبه‌های مهدوی» و ارائه آموزش‌های قرآنی در رشته‌های مختلف و نیز وجود مزار شخصیت‌هایی همچون جلال آل‌احمد در آن یکی از مساجد فعال و نامی در منطقه شهرری است که توانسته به انس اهالی منطقه با مسجد کمکی شایان کند.

(شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸) ۰۸:۰۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد،  مسجد فیروزآبادی بی گمان شهرت خود را مدیون آیت ‌الله سید رضا فیروزآبادی، نماینده مجلس شورای ملی است که بدون دریافت حقوق در خانه ملت خدمت می کرد و زمانی مصمم شد بیمارستانی برای استفاده عموم مردم به ویژه مستمندان در شهرری بنا کند.

 

آیت ‌الله فیروزآبادی پس از ساخت این بیمارستان، مسجد فیروزآبادی را تاسیس کرد که امروز جزو مساجد مهم و محوری قبله تهران است. پایگاه بسیج این خانه خدا که «امام رضا (ع)» نام دارد محور اصلی اجرای برنامه های این خانه خدا است.

 

 

از جمله ابتکارات پایگاه بسیج امام رضا (ع) اجرای طرح «سه ‌شنبه ‌های مهدوی» است که از سال 1396 سه شنبه ها هر هفته پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در داخل و محوطه بیرونی مسجد فیروزآبادی اجرا می‌شود که طی آن بسته های فرهنگی با موضوع مهدویت و انتظار به نمازگزاران و رهگذران تقدیم و ایستگاه صلواتی نیز به نام حضرت صاحب الامر (عج) برپا می شود.

 

 

از اقدامات جالب دیگر در مسجد فیروزآبادی راه اندازی دارالقرآن نور است که توانسته به فعالیت های قرآنی این خانه خدا سامان ببخشد. برگزاری کلاس های متنوع آموزش قرآن برای سنین مختلف و به صورت هفتگی و در رشته های روخوانی، روان خوانی، تثبیت، تجوید و حفظ قرآن مهم ترین برنامه این مرکز است.

 

در این میان شاید مهم ترین برنامه دارالقرآن نور که تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کند، تمرکز بر آموزش قرآن به کودکان است که در این راستا مهدقرآنی مسجد فیروزآبادی تاسیس شد و کلاس های مختلف در زمینه های شعر و داستان ‌گویی را که با ذائقه کودکان سازگارتر است، برگزار می کند.

 

به گزارش شبستان، همه کسانی که علاقمند هستند از برنامه های جذاب و آموزنده دارالقرآن نور بهره مند شوند می توانند شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 12 به دفتر کانون فرهنگی تبلیغی «راوی نور» مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس بگیرند.

 

 

مسجد فیروزآبادی در جذب گروه های مختلف مردم به راه اندازی مراکز قرآنی و فرهنگی تبلیغی بسنده نکرد و چند وقت پیش «مجتمع آموزشی مسجد فیروزآبادی؛ خانه عکاسان شهر ری» در این خانه خدا راه اندازی شد تا علاقمندان به عکاسی آموزش های لازم را دریافت کنند و از این طریق ارتباط نسل جوان با مسجد بیشتر فراهم شود.

 

قرار داشتن مسجد فیروزآبادی در خیابان فدائیان اسلام و در نزدیکی میدان اصلی شهرری «میدان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)» موجب استقبال خوب مردم از نماز جماعت و برنامه های قرآنی، فرهنگی، هنری و علمی این خانه خدا است.

 

از دیگر دلایل شهرت مسجد فیروزآبادی، واقع شدن آرامگاه برخی از شخصیت های برجسته فرهنگی کشورمان همچون محمد همایون، موسس حسینیه ارشاد و جلال آل احمد، نویسنده شهیر در محوطه آن است.

 

مرکز رسیدگی به امور مساجد در یکی از نشست های ستارگان محراب، گرامیداشت آیت الله فیروزآبادی را برگزار کرد.

 

 

سخن آخر اینکه، مسجد فیروزآبادی از جمله مساجدی است که در حوزه های فرهنگی، هنری، علمی و سیاسی بسیار فعال است و همین عملکرد موجب گسترش روزافزون استقبال گروه های مختلف مردم از برنامه های آن شده است.

 

منبع: شبستان

(شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸) ۰۸:۰۹
https://news.masjed.ir/u/h2y
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید