سه شنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۴
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۵۰۲۹
گزارشگر : ایده ایده
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

از ظرفیت مساجد تاریخی استفاده نکردیم

حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه تعداد زیادی از مساجد تاریخی کشور گمنام مانده اند و هیچ گونه کاری برای شناسایی آنها انجام نشده است، گفت: ما از وزارت میراث فرهنگی می خواهیم این مساجد را مورد شناسایی و در پکیچی به گردشگران خارجی و داخلی معرفی کند.

(سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸) ۱۵:۰۴

حجت الاسلام «نصرالله پژمانفر» در گفت و گو با شبستان؛ با تاکید بر لزوم توجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شناسایی، معرفی و ترمیم و بازسازی مساجد تاریخی گفت: کشور ما کشور اسلامی است که میراث ماندگار فرهنگی و دینی و اسلامی در آن وجود دارد. به جز اماکن عمومی همانند کاروان سراها و کتابخانه ها عمدتا مساجد تاریخی منحصر به فردی در کشور وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه طی سالیان قبل به این میراث دینی و فرهنگی و تاریخی کشور توجه نشد و این سرمایه مورد بی توجهی قرار گرفته است. ما در جلسه ای که در کمیسیون فرهنگی با آقای مونسان قبل از اینکه از مجلس رای اعتماد بگیرد، داشتیم از وی خواستیم که بحث شناسایی، معرفی و بازسازی و ترمیم مساجد تاریخی را مورد توجه قرار دهند البته آقای مونسان نیز یکی از مهمترین برنامه هایش را توجه به میراث دینی و مذهبی کشور عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه مساجد تاریخی ظرفیت بسیار بالایی است که در کشور وجود دارد و باید از این ظرفیت برای جذب توریسم مذهبی استفاده شود، گفت: متاسفانه نسبت به معرفی مساجد و آثار اسلامی در کشور کم کاری شده است و این ظرفیت کمتر مورد شناسایی و استفاده قرار گرفته است.

 

نماینده مردم مشهد در خانه ملت تصریح کرد: در حال حاضر تعداد محدودی از مساجد تاریخی ما شناسایی شده اند و تعداد زیادی از مساجد تاریخی ما همچنان گمنام مانده اند. ما از وزارت میراث فرهنگی می خواهیم با جدیت و طی برنامه مشخص و ویژه این مساجد را شناسایی و در پکیجی نسبت به معرفی آنان چه برای گردشگران داخلی و چه برای گردشگران خارجی آن را ارایه دهد.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید از این ظرفیت بالا استفاده کنیم و در این زمینه نیاز به کار تبلیغاتی و رسانه ای داریم و متولی این موضوع به صورت مشخص، وزارت میراث فرهنگی است که امیدواریم کار ویژه در این رابطه انجام دهد.

 

انتهای پیام/

(سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸) ۱۵:۰۴
https://news.masjed.ir/u/lBq
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید